nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Bij ons zouden ze wel 3 wijzen vinden onder de politici. Het Vlaamsch Blok buiten beschouwing gelaten…
-
- Hero Member
- Contacteer:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/overig ... 5f4f938a04Zonder inspanningen doet een te hoog tekort, de vergrijzingsfactuur en de stijgende rente onze overheidsschuld ontploffen. Om die schuld enigszins op de rails te houden is een budgettaire inspanning van zo’n 45 miljard nodig. Dat staat in schril contrast met de eindeloze stroom van politieke ballonnetjes van hogere uitkeringen, bijkomende uitgaven en permanente belastingverlagingen.
Een opiniestuk in HLN wijst op een euvel in hoe we geregeerd worden. Een regering wordt in theorie voor vijf jaar verkozen. Het eerste anderhalf jaar gaat echter verloren aan de formatie. Het laatste jaar durft de regering niets meer hervormen uit angst voor de verkiezingen. In de praktijk werkt ze dus maar twee en een half jaar, de helft van de tijd. Veel te weinig om de problemen op te lossen. Geen wonder dat niets verandert.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zie het alweer gebeurenDe regering neemt sowieso een risico.” Als het fout loopt met de ‘overwinstbelasting’ en de inkomsten uiteindelijk veel lager liggen dan voorzien, komt de factuur voor de energiesteun mogelijk toch nog bij de belastingbetaler terecht.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Natuurlijk. Wat hadden ze gedacht.
We beslissen zomaar even om wat "winst af te romen" en "het probleem" is "hocus pocus" opgelost ?
Ik ben (zoals Brembos af en toe ook laat uitschijnen, maar n.m.i. op de verkeerde manier) voor het "algemeen belang" (los van op welk niveau), maar los daarvan kijk ik toch wel in de eerste plaats naar mezelf en hoe ik met politieke ballonetjes en/of beslissingen best verder om ga.
Ooit een "wijze les" gekregen van iemand: je kan pas voor iemand anders zorgen als je eerst voor jezelf zorgt.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Parlementsleden worden verkozen , ministers niet en dat is maar goed ook.
Ai, ai, ai, Brembos.
Klopt. Ministers worden niet verkozen. Verder dan parlementsleden verkiezen reikt de macht van de kiezers niet. Ze kunnen zelfs niet bepalen welke partijen deel uitmaken van de regering.
[quote=Brembos]
[/quote]
Dat klopt … maar of dat goed is dat weet ik nog niet zo.
[/quote]
Dat klopt … maar of dat goed is dat weet ik nog niet zo.
De niet verkozen mr professor Vandenbroucke lijkt me intellectueel van een iets hoger niveau te zijn dan de verkozen mr Dries Plastron.
Dat kan best zijn - hij lijkt me ook intelligenter dan pakweg Groen Trieneke of Rode Conrad - maar het blijft toch raar voor de meeste mensen dat de ministers niet worden gekozen uit de verkozen parlementsleden ...
Daar gaat het dus om, hé. Ministers horen eerst verkozen te zijn als parlementslid. Oeps, dan zijn ministers eigenlijk wel verkozen, Brembos.
Volksraadplegingen zoals in Zwitserland lijken me dan nuttiger. Dan zal onze senaat rap sneuvelen en hopelijk de provincieraden en andere overbodige comité's/ bestuursraden/ intercommunales / ... ook.
Volksraadplegingen zoals in Zwitserland lijken me dan nuttiger. Dan zal onze senaat rap sneuvelen en hopelijk de provincieraden en andere overbodige comité's/ bestuursraden/ intercommunales / ... ook.