Santander bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander bank
De nieuwe getrouwheidspremie geldt voor nieuwe stortingenNefertari schreef: ↑13 oktober 2022, 19:44 Uit de e-mail van Santander:Waarom zouden jullie dan denken dat het spaargeld moet herplaatst worden om te kunnen genieten van de nieuwe renteDe nieuwe basisrente is van toepassing op uw uitstaande spaargeld vanaf 17 oktober 2022. De nieuwe getrouwheidspremie geldt voor nieuwe stortingen en nieuwe getrouwheidsperiodes die starten vanaf 17 oktober 2022.![]()
Er staat nergens dat deze alleen geldt voor nieuwe bedragen, toch?
Er staat letterlijk : " ...voor nieuwe stortingen én nieuwe getrouwheidsperiodes die starten vanaf 17 oktober 2022."
Die "nieuwe getrouwheidsperiodes" gaan niet over "nieuwe stortingen", maar over "oud" spaargeld dat een nieuwe (getrouwheids)periode ingaat, na elke verjaring van een oude periode.
Als je reeds een rekening hebt voor 17 Oktober loopt die onder de oude getrouwheids premie tot 2023 vermoed ik...
Echter kan je het maar zeker zijn na 17 Oktober door een simulatie te doen v intrest op die rekenning
Echter kan je het maar zeker zijn na 17 Oktober door een simulatie te doen v intrest op die rekenning
Het ging hier over situatie waarin mensen net (enkele weken/maanden geleden) een storing gedaan hebben, en liever geen (bijna-)jaar wachten om van de nieuwe getrouwheidspremie gebruik te kunnen maken.Nefertari schreef: ↑13 oktober 2022, 20:12Er staat letterlijk : " ...voor nieuwe stortingen én nieuwe getrouwheidsperiodes die starten vanaf 17 oktober 2022."
Die "nieuwe getrouwheidsperiodes" gaan niet over "nieuwe stortingen", maar over "oud" spaargeld dat een nieuwe (getrouwheids)periode ingaat, na elke verjaring van een oude periode.
Mijn getrouwheid loopt tot 10/01/2023.
Het zal dus nog enkele maanden aan de oude rentes blijven.
Het zal dus nog enkele maanden aan de oude rentes blijven.
Tegen dan is de getrouwheidspremie misschien weer verhoogd.
Pmu heeft gelijk. Je kan een proportionele overschrijving doen naar een nieuwe Vision+ en voor de rest van jouw getrouwheidsperiode de nieuwe GP krijgen. No brainer toch?
Als je nog geen 2 Vision+ rekeingen hebt gewoon een tweede openen en op 17 oct alles wat op de huidige staat naar de nieuwe overbrengen. Niets veranderd (valutadata getrouwheidspremies blijven dezelfde) behalve een refresh van de getrouwheidspremie %-age pro rata temporis vanaf 17 oct totdat ze verworven is.
Heb dit jaren terug ook enkele malen gedaan, zonet gemerkt dat ik 3 vision+ rekeningen heb, waarvan 2 met saldo 0.
Heb dit jaren terug ook enkele malen gedaan, zonet gemerkt dat ik 3 vision+ rekeningen heb, waarvan 2 met saldo 0.
je kan inderdaad overschrijven tussen 2 rekeningen met behoud van valutadatum én met de nieuwe hogere rente (pro rata dan natuurlijk, eventueel zelfs na een nieuwe geopend te hebben, maar hou er wel rekening mee dat je dit maar 3 maal per kalenderjaar mag doen als je de originele valutadatum wil behouden....
Even goed rekenen dus of het wel de moeite is: op spaargeld dat je vorige maand stortte logischerwijs, wel; op geld dat je in februari reeds stortte, niet...
En misschien ook even in het achterhoofd houden dat dit waarschijnlijk niet de laatste renteverhoging zal zijn: of het dus de moeite is om je 3 beurten nu reeds eraan te verprutsen, tja...
Even goed rekenen dus of het wel de moeite is: op spaargeld dat je vorige maand stortte logischerwijs, wel; op geld dat je in februari reeds stortte, niet...
En misschien ook even in het achterhoofd houden dat dit waarschijnlijk niet de laatste renteverhoging zal zijn: of het dus de moeite is om je 3 beurten nu reeds eraan te verprutsen, tja...
Haalt weinig uit denk ik wanneer je nog maar 2,5 maand te gaan hebt of zie ik dat verkeerd.
Je krijgt dan 2,5 maand de nieuwe interest en 9,5 maand de oude. Zoals "inquirer" terecht opmerkte, kun je deze handeling maar 3 keer per kalenderjaar uitvoeren. Vooral iets om in 2023 rekening mee te houden mochten er dat jaar verschillende renteverhogingen komen.
Ik dacht wanneer je het geld er binnen het jaar afhaalt de getrouwheidspremie volledig wegvalt.pmu schreef: ↑14 oktober 2022, 11:19 Je krijgt dan 2,5 maand de nieuwe interest en 9,5 maand de oude. Zoals "inquirer" terecht opmerkte, kun je deze handeling maar 3 keer per kalenderjaar uitvoeren. Vooral iets om in 2023 rekening mee te houden mochten er dat jaar verschillende renteverhogingen komen.