De Beurs vandaag
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Voor alle twijfelaars over nu al instappen of nog even wachten.
De laatste nieuwsbrief van John Mauldin is erg somber, maar ook heel helder en begrijpelijk.
De signalen zijn niet goed.
Zeer lezenswaardig:
https://www.mauldineconomics.com/frontl ... n-sandpile
Voor mij reden om mijn plannen bij te stellen; niet compleet veranderen maar wel rekenen op langere periode van onzekerheid en lagere koersen.
De laatste nieuwsbrief van John Mauldin is erg somber, maar ook heel helder en begrijpelijk.
Zeer lezenswaardig:
Voor mij reden om mijn plannen bij te stellen; niet compleet veranderen maar wel rekenen op langere periode van onzekerheid en lagere koersen.
Ik verkoop niets en koop ook niets bij. Ik wacht rustig af. Of de beurs lang laag blijft of in één keer hard naar beneden dondert, geen van die scenario's boezemt mij angst in. Ik heb belegd met geld dat ik de komende jaren niet nodig heb en heb nog cash om te profiteren van opportuniteiten.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik ben aan het verkopen. Heeft geen zin extra verlies te lijden dat dan ook nog weer eens goedgemaakt moet worden. Van mij mag er gerust nog eens 20 procent vanaf. Maakt het eenvoudiger om kapitaal te verdubbelen wanneer het draait. Elke dag zal ik kijken naar die SMA. Wanneer die zijn buigpunt voorbij is, gooi ik alles erin.
Die bankiers, analisten en diergelijken denken alleen aan hun eigen poen. Ze werken zelfs aan een maandloon. Vraag mij af of die bankier nog zou aanraden puur long in te stappen als zijn/haar loon volledig functie zou zijn van het portefeuillerendement.
Op internet krijg je verdraaid beter advies dan van die lui.
Die bankiers, analisten en diergelijken denken alleen aan hun eigen poen. Ze werken zelfs aan een maandloon. Vraag mij af of die bankier nog zou aanraden puur long in te stappen als zijn/haar loon volledig functie zou zijn van het portefeuillerendement.
Ik blijf bijkopen. Is die John Mauldin geen permabear?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Interessant artikel.JosTM schreef: ↑15 oktober 2022, 13:05 Voor alle twijfelaars over nu al instappen of nog even wachten.
Zeer lezenswaardig:
Denk echter dat centrale banken opnieuw zouden opkopen om systeemcrash te vermijden. Bij een non-repartitiesysteem zullen die pensioenfondsen desnoods minder pensioen uitreiken.
Uw eigen bericht is een koop signaal . Besef je dit ?KomaanBeurs schreef: ↑15 oktober 2022, 14:26 Ik ben aan het verkopen. Heeft geen zin extra verlies te lijden dat dan ook nog weer eens goedgemaakt moet worden. Van mij mag er gerust nog eens 20 procent vanaf. Maakt het eenvoudiger om kapitaal te verdubbelen wanneer het draait. Elke dag zal ik kijken naar die SMA. Wanneer die zijn buigpunt voorbij is, gooi ik alles erin.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Hoezo?lop schreef: ↑15 oktober 2022, 15:38Uw eigen bericht is een koop signaal . Besef je dit ?KomaanBeurs schreef: ↑15 oktober 2022, 14:26 Ik ben aan het verkopen. Heeft geen zin extra verlies te lijden dat dan ook nog weer eens goedgemaakt moet worden. Van mij mag er gerust nog eens 20 procent vanaf. Maakt het eenvoudiger om kapitaal te verdubbelen wanneer het draait. Elke dag zal ik kijken naar die SMA. Wanneer die zijn buigpunt voorbij is, gooi ik alles erin.
Daar ben je tien maanden te laat mee.
Alles ineens kopen of verkopen is af te raden.Elke dag zal ik kijken naar die SMA. Wanneer die zijn buigpunt voorbij is, gooi ik alles erin.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Klopt. Tussenin heb ik wel af en toe gedeeltelijk verkocht, om lager in te stappen. Verkocht ik ook toen retracement voorbij was.
Bij BEL20 lijkt het voorlopig technisch te laat.
Nasdaq zou moeten verder zakken. Daar bv nu verkopen om lager in te stappen, lijkt verstandig.
Klopt. Wanneer buigpunt bereikt is, zal ik in schijven instappen.Yaris schreef: ↑15 oktober 2022, 15:56Alles ineens kopen of verkopen is af te raden.KomaanBeurs schreef: ↑15 oktober 2022, 14:26 Elke dag zal ik kijken naar die SMA. Wanneer die zijn buigpunt voorbij is, gooi ik alles erin.
Belangrijke stijgingen verlopen echter vrij snel. Denk grootste schijf op buigpunt te doen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Daar gaan wij.
De Europese Centrale Bank moet vanaf 2023 zijn omvangrijke balans van zo'n 5,1 biljoen euro gaan afbouwen. Dit zei de president van de Bundesbank Joachim Nagel vrijdagavond in een interview met Bloomberg TV."De omvang van de balans is te groot en het verkleinen van de balans is min of meer complementair aan wat we aan de rentezijde moeten doen", aldus Nagel.Verder benadrukte de centraal bankier dat de ECB "slechts aan het begin staat van het normalisatieproces."Eind deze maand komt de ECB met een nieuw rentebesluit, waarbij de belangrijkste rentes vermoedelijk opnieuw met 75 basispunten worden verhoogd.
60% van de mensen verwachten een daling momenteel voor de komende 6 maanden .
Tijdens de vorige dalingen was dit steeds een teken van dat de bodem ongeveer was bereikt .
In de kredietcrisis was dit cijfer 70%
Ik verkoop ook CAH verkocht deze week aan een all time high .KomaanBeurs schreef: ↑15 oktober 2022, 14:26 Ik ben aan het verkopen. Heeft geen zin extra verlies te lijden dat dan ook nog weer eens goedgemaakt moet worden. Van mij mag er gerust nog eens 20 procent vanaf. Maakt het eenvoudiger om kapitaal te verdubbelen wanneer het draait. Elke dag zal ik kijken naar die SMA. Wanneer die zijn buigpunt voorbij is, gooi ik alles erin.
Maar zou niet weten waarom je vandaag een gespreide belegging zou verkopen .
Als je geschoren wordt moet je stilzitten is een van de grootste wijsheden .
Tezij er fundamenteel iets veranderd aan een bedrijf is het beste moment om te verkopen nooit .
CAH is daar een voorbeeld van , de verwachte groei is enorm gezakt anders had ik niet verkocht .
Aan de dromers.
Het is toch al zolang bewezen dat vandaag al je geld in de beurs stoppen het beste rendement geeft op heel lange termijn. Waarom zou je dan nu gaan verkopen en maar hopen op kopen op de laagste koers en denken dat je dan veel gaat verdienen?
Markt timing werkt niet, is al zo vaak bewezen.
Mijn buurman had dat idee tijdens corona ook. Nu word ik rijk. Het kon niet op, zelfs een groot zwembad in de tuin. Na Rusland en de energiecrisis zijn die mooie winsten verdwenen en doet het zelfs pijn om dat mooie zwembad te verwarmen.
Triest hoe gefrustreerd hij er nu bij loopt.
Tip: het boek "leren van de rijken" van Jan Vanoverbeke eens lezen.
Het is toch al zolang bewezen dat vandaag al je geld in de beurs stoppen het beste rendement geeft op heel lange termijn. Waarom zou je dan nu gaan verkopen en maar hopen op kopen op de laagste koers en denken dat je dan veel gaat verdienen?
Markt timing werkt niet, is al zo vaak bewezen.
Mijn buurman had dat idee tijdens corona ook. Nu word ik rijk. Het kon niet op, zelfs een groot zwembad in de tuin. Na Rusland en de energiecrisis zijn die mooie winsten verdwenen en doet het zelfs pijn om dat mooie zwembad te verwarmen.
Triest hoe gefrustreerd hij er nu bij loopt.
Tip: het boek "leren van de rijken" van Jan Vanoverbeke eens lezen.
KomaanBeurs verkoopt nu met verlies in de verwachting dat hij later aan nog lagere koersen, op het dieptepunt, terug zal kunnen inkopen en dat de aandelen daarna pijlsnel de hoogte in zullen schieten, een verdubbeling op twee jaar.
Ik vrees dat hem nog nieuwe ontgoochelingen te wachten staan.KomaanBeurs schreef: ↑15 oktober 2022, 12:25 Die stunt moet al mijn beursverliezen ooit ongedaan maken.