jaarafrekening energie
Re: jaarafrekening energie
Hier hetzelfde, jaarafrekening gehad en zal €150 terug trekken, oud voorschot €85 nieuw voorstel €340. Uitleg; op basis van historische verbruiken en de verwachtte prijzen voor het volgende jaar, blabla... Lijkt mij dat leveranciers zwaar aan het overdrijven zijn, ten eerste gaat vrijwel iedereen ruim minder verbruiken en ligt die verwachte prijs een stuk boven de huidige tarieven. Moet zijn dat al die klanten met exuberante voorschotten een erg goedkope financiering zijn voor de leveranciers. Kunnen ze weer volop speculeren met futures, terwijl de klant toch betaalt volgens een of andere index op basis van de actuele prijs.
Mijn buren , een koppel gepensioneerde leerkrachten, overwintert elk jaar van November tot en met Maart , in Zuid Spanje. Zij beschouwen de 980 euro die ze krijgen als een onverhoopt extraatje waarmee ze de reiskosten kunnen betalen en kijken al uit naar de perekwatie van hun pensioenen (momenteel hebben ze elk maar 2.250 euro).
Dat ben ik ook van plan, maar zolang ik mijn jaarafrekening niet heb gekregen, kan ik mijn voorschot niet aanpassen.
Ondertussen "gijzelt" Eneco mij al 7 maanden...
Dito, ik kreeg 248 euro terug en de voorschotfactuur ging van 37 euro naar 144 eurovortex schreef: ↑14 oktober 2022, 15:19Hier hetzelfde, jaarafrekening gehad en zal €150 terug trekken, oud voorschot €85 nieuw voorstel €340. Uitleg; op basis van historische verbruiken en de verwachtte prijzen voor het volgende jaar, blabla... Lijkt mij dat leveranciers zwaar aan het overdrijven zijn, ten eerste gaat vrijwel iedereen ruim minder verbruiken en ligt die verwachte prijs een stuk boven de huidige tarieven. Moet zijn dat al die klanten met exuberante voorschotten een erg goedkope financiering zijn voor de leveranciers. Kunnen ze weer volop speculeren met futures, terwijl de klant toch betaalt volgens een of andere index op basis van de actuele prijs.
Maandelijkse eindafrekening vragen...
Geen voorschot meer.
Geen voorschot meer.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De overheden zouden meer kunnen geven aan wie het nodig heeft als ze selectiever waren. Iedereen maar klagen. Vliegtuigen bomvol. Even naar Werchter, het sportpaleis anders? Prachtweer voor een terrasje! Sommige mensen hebben hulp nodig, veel anderen niet. En dan ontspoort de staatsschuld.Brembos schreef: ↑14 oktober 2022, 19:38 Mijn buren , een koppel gepensioneerde leerkrachten, overwintert elk jaar van November tot en met Maart , in Zuid Spanje. Zij beschouwen de 980 euro die ze krijgen als een onverhoopt extraatje waarmee ze de reiskosten kunnen betalen en kijken al uit naar de perekwatie van hun pensioenen (momenteel hebben ze elk maar 2.250 euro).
Stap over naar bv Engie, je zal dan sowieso een eind afrekening krijgen op basis van de laatste tellerstanden. Dat probleem met die jaarafrekeningen is er bij verschillende leveranciers, ligt aan Fluvius, er is in die periode wat mis gelopen bij het doorgeven van tellerstanden.
Op zich heb je gelijk maar hoe haal je als overheid de mensen met een verkeerd budgetbeheer of verkeerde prioriteiten er uit? Ik ken ook zo een gezin met een laag inkomen die nu hun energiefacturen niet kunnen betalen, maar in de zomer alle festivals afschuimen (Tomorrowland, alle 3 de dagen, Werchter, Pukkelpop ..) en daar hun geld laten rollen (dure tickets, eten en drinken, champagnebar …). En dan alles maar posten op Facebook. Maar nu hun facturen niet kunnen betalen …KomaanBeurs schreef: ↑15 oktober 2022, 01:48De overheden zouden meer kunnen geven aan wie het nodig heeft als ze selectiever waren. Iedereen maar klagen. Vliegtuigen bomvol. Even naar Werchter, het sportpaleis anders? Prachtweer voor een terrasje! Sommige mensen hebben hulp nodig, veel anderen niet. En dan ontspoort de staatsschuld.Brembos schreef: ↑14 oktober 2022, 19:38 Mijn buren , een koppel gepensioneerde leerkrachten, overwintert elk jaar van November tot en met Maart , in Zuid Spanje. Zij beschouwen de 980 euro die ze krijgen als een onverhoopt extraatje waarmee ze de reiskosten kunnen betalen en kijken al uit naar de perekwatie van hun pensioenen (momenteel hebben ze elk maar 2.250 euro).
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Heb ik weinig genade mee.m-peeters schreef: ↑15 oktober 2022, 08:44Op zich heb je gelijk maar hoe haal je als overheid de mensen met een verkeerd budgetbeheer of verkeerde prioriteiten er uit? Ik ken ook zo een gezin met een laag inkomen die nu hun energiefacturen niet kunnen betalen, maar in de zomer alle festivals afschuimen (Tomorrowland, alle 3 de dagen, Werchter, Pukkelpop ..) en daar hun geld laten rollen (dure tickets, eten en drinken, champagnebar …). En dan alles maar posten op Facebook. Maar nu hun facturen niet kunnen betalen …KomaanBeurs schreef: ↑15 oktober 2022, 01:48
De overheden zouden meer kunnen geven aan wie het nodig heeft als ze selectiever waren. Iedereen maar klagen. Vliegtuigen bomvol. Even naar Werchter, het sportpaleis anders? Prachtweer voor een terrasje! Sommige mensen hebben hulp nodig, veel anderen niet. En dan ontspoort de staatsschuld.
Tweeverdieners met een hoog inkomen hebben overigens geen hulp nodig. Maar klagen dat die doen. Ken zo een koppel met 6.000-6.500 netto/maand. Extra appartementje, en maar klagen. "Ik raak financieel niet rond." Je zou die levensstijl moeten zien. En die Vlaamse regering geeft die nog het meeste extra van ons belastingsgeld.
Ik begrijp het wel. Op den duur moet hun kind nog Tommy dragen ipv Burberry of Gucci.
Ok, maar als ik nu overstap, ben ik toch al hetgeen mijn teller deze zomer teruggedraaid heeft kwijt ? Of zie ik iets verkeerd ?vortex schreef: ↑15 oktober 2022, 08:36Stap over naar bv Engie, je zal dan sowieso een eind afrekening krijgen op basis van de laatste tellerstanden. Dat probleem met die jaarafrekeningen is er bij verschillende leveranciers, ligt aan Fluvius, er is in die periode wat mis gelopen bij het doorgeven van tellerstanden.
Die energiekorting van 196€ ging toch al in voor november? Net het voorschotfactuur ontvangen voor november, is hetzelfde bedrag als het was in oktober.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Niet noodzakelijk, kijk naar de laatste jaarafrekening, die van 19 maand geleden, als de tellerstand toen lager was dan die van vandaag, ben je wellicht niks kwijt (tenzij ze op miraculeuze wijze toch de tellerstanden van 7 maand geleden terug vinden). In het andere geval als je teller nu lager staat, ga je alle betaalde voorschotten van die 19 maanden moeten terug krijgen en ben je het verschil in kilowatts kwijt, in dat geval wachten tot de teller gelijk staat met 19 maand geleden.
Die tweeverdieners waarnaar jij refereert hebben inderdaad geen hulp nodig en zouden gemakkelijk kunnen uitgesloten worden. op basis van hun inkomen. Maar het gezin met een laag inkomen waarnaar ik refereer, komt wel voor allerlei voordelen in aanmerking.KomaanBeurs schreef: ↑15 oktober 2022, 12:09Heb ik weinig genade mee.m-peeters schreef: ↑15 oktober 2022, 08:44
Op zich heb je gelijk maar hoe haal je als overheid de mensen met een verkeerd budgetbeheer of verkeerde prioriteiten er uit? Ik ken ook zo een gezin met een laag inkomen die nu hun energiefacturen niet kunnen betalen, maar in de zomer alle festivals afschuimen (Tomorrowland, alle 3 de dagen, Werchter, Pukkelpop ..) en daar hun geld laten rollen (dure tickets, eten en drinken, champagnebar …). En dan alles maar posten op Facebook. Maar nu hun facturen niet kunnen betalen …
Tweeverdieners met een hoog inkomen hebben overigens geen hulp nodig. Maar klagen dat die doen. Ken zo een koppel met 6.000-6.500 netto/maand. Extra appartementje, en maar klagen. "Ik raak financieel niet rond." Je zou die levensstijl moeten zien. En die Vlaamse regering geeft die nog het meeste extra van ons belastingsgeld.
Ik begrijp het wel. Op den duur moet hun kind nog Tommy dragen ipv Burberry of Gucci.
Je kan de vraag stellen of de overheid dan hun energiefactuur subsidieert of hun “folietjes”? In mijn ogen hebben ze vooral verkeerde prioriteiten. En hoe kan je als overheid zo’n gedrag corrigeren of zulke steuntrekkers uitsluiten?