De Beurs vandaag
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Zou kunnen. Ik ben meestal een van de laatsten om door de knieën te gaan.
Dank voor het inzicht.
Laatst gewijzigd door KomaanBeurs op 16 oktober 2022, 02:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Tenzij je denkt dat het nog dieper gaat.lop schreef: ↑15 oktober 2022, 17:28Ik verkoop ook CAH verkocht deze week aan een all time high .KomaanBeurs schreef: ↑15 oktober 2022, 14:26 Ik ben aan het verkopen. Heeft geen zin extra verlies te lijden dat dan ook nog weer eens goedgemaakt moet worden. Van mij mag er gerust nog eens 20 procent vanaf. Maakt het eenvoudiger om kapitaal te verdubbelen wanneer het draait. Elke dag zal ik kijken naar die SMA. Wanneer die zijn buigpunt voorbij is, gooi ik alles erin.
Die bankiers, analisten en diergelijken denken alleen aan hun eigen poen. Ze werken zelfs aan een maandloon. Vraag mij af of die bankier nog zou aanraden puur long in te stappen als zijn/haar loon volledig functie zou zijn van het portefeuillerendement.
Op internet krijg je verdraaid beter advies dan van die lui.
Maar zou niet weten waarom je vandaag een gespreide belegging zou verkopen .
Als je geschoren wordt moet je stilzitten is een van de grootste wijsheden .
Tezij er fundamenteel iets veranderd aan een bedrijf is het beste moment om te verkopen nooit .
CAH is daar een voorbeeld van , de verwachte groei is enorm gezakt anders had ik niet verkocht .
Een troost: wanneer ik alles verkocht met zwaar verlies, schiet de seconde erna alles de lucht in.
Hoeveel betaal je om het precieze moment te kennen?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Voor een zwembad heb ik geen geld, hoor. Zal ik ook nooit hebben. Toch hier niet.karine schreef: ↑15 oktober 2022, 21:12 Aan de dromers.
Het is toch al zolang bewezen dat vandaag al je geld in de beurs stoppen het beste rendement geeft op heel lange termijn. Waarom zou je dan nu gaan verkopen en maar hopen op kopen op de laagste koers en denken dat je dan veel gaat verdienen?
Markt timing werkt niet, is al zo vaak bewezen.
Mijn buurman had dat idee tijdens corona ook. Nu word ik rijk. Het kon niet op, zelfs een groot zwembad in de tuin. Na Rusland en de energiecrisis zijn die mooie winsten verdwenen en doet het zelfs pijn om dat mooie zwembad te verwarmen.
Triest hoe gefrustreerd hij er nu bij loopt.
Tip: het boek "leren van de rijken" van Jan Vanoverbeke eens lezen.
Kon ik maar die oude badkuip recupereren waar mijn grootvaders koeien uit dronken. Denk ik toch, is zo lang geleden.
Ik zou overigens niet blijven aanhouden. Ooit valt het weer ineen. Dan moet je volledig cash zitten.
Tja, de rijken.
Dank voor de tip.
Laatst gewijzigd door KomaanBeurs op 16 oktober 2022, 03:01, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
In alle eerlijkheid, ik verwacht nog bitter weinig. Ik besef al lang dat ik nooit enige kans maakte.Yaris schreef: ↑15 oktober 2022, 21:31 KomaanBeurs verkoopt nu met verlies in de verwachting dat hij later aan nog lagere koersen, op het dieptepunt, terug zal kunnen inkopen en dat de aandelen daarna pijlsnel de hoogte in zullen schieten, een verdubbeling op twee jaar.Ik vrees dat hem nog nieuwe ontgoochelingen te wachten staan.KomaanBeurs schreef: ↑15 oktober 2022, 12:25 Die stunt moet al mijn beursverliezen ooit ongedaan maken.
Ik blijf tegen beter weten in proberen. Hoe hard het ook in mijn nadeel georganiseerd is.
Dat weet je maar achterna .KomaanBeurs schreef: ↑16 oktober 2022, 01:01Tenzij je denkt dat het nog dieper gaat.lop schreef: ↑15 oktober 2022, 17:28
Ik verkoop ook CAH verkocht deze week aan een all time high .
Maar zou niet weten waarom je vandaag een gespreide belegging zou verkopen .
Als je geschoren wordt moet je stilzitten is een van de grootste wijsheden .
Tezij er fundamenteel iets veranderd aan een bedrijf is het beste moment om te verkopen nooit .
CAH is daar een voorbeeld van , de verwachte groei is enorm gezakt anders had ik niet verkocht .
Een troost: wanneer ik alles verkocht met zwaar verlies, schiet de seconde erna alles de lucht in.
In het geval van CAH is de verwachte groei die mij heeft doen verkopen niet de meer dan 50% rendement dit jaar .
Als de beurs nog veel verder zakt zou dit wel eens een vergissing kunnen zijn want het is een typische veilige haven .
Ik doe mijn verkopen en aankopen op basis van het verwachte totaal rendement en dat is zeer pover voor CAH door de stijging en de kleinere verwachte groei .
Je neemt best beslissingen om te verkopen en te kopen door harde cijfers te gebruiken niet om dat jan met de pet verkoopt .
Ik steek liever mijn geld in een aandeel zoals SWK vandaag dan in een aandeel zoals CAH .
Al staat het ene - 40% en het andere +50% .
Je moet juist profiteren van de lagere koers niet beginnen te verkopen om cash aan te houden .
Met cash ben je zeker dat je 10% verlies hebt per jaar momenteel .
Er zijn bijna geen zekerheden maar dat is er wel een dat je hebt .
Begrijp goed dat een val van de koersen ook getemperd word door de hoge inflatie .
In eerste instantie daalt de koers door de lagere verwachte winst cijfers aan de ander kant wordt hard asset 10% meer waard door de inflatie . Wat zal er meer doorwegen ?
Een recessie zit al voor grootste deel in de prijzen verrekend vandaag een lichtpuntje en de koersen kunnen weer 20% stijgen . Je moet niet ver terug kijken voor te weten wat ik zeg waar is . Tegen dat je weet dat het moment daar is ben je te laat .
De eerste die kan timen moet nog geboren worden .
Kijken om te verschuiven is de ideale strategie momenteel .
En dat is eigenlijk altijd het geval .
Al gaat dat natuurlijk niet met een ETF .
Is allemaal zo simpel alles die energie aangaat is bijna een sell vandaag .
Industrie vind je veel aantrekkelijke aandelen enzovoort .
Anderen hebben misschien een andere mening dat moet elk voor zich zelf uitmaken .
Je moet niet kunnen timen om excellente rendementen te halen tegen de stroom inwaarts zwemmen en het lef hebben ervoor is al meer dan voldoende .
Daarom dat ik nooit in een ETF zou beleggen , ik wil controle .
Ik wil mijn eigen risico bepalen en niet overlaten aan 8 miljard anderen .
Want zoals je al gemerkt hebt weet niemand iets anders zaten we vandaag niet met 10% inflatie .
KomaanBeurs is een ontgoochelde belegger. Ik ben al meer dan elf jaar een blije belegger. Ik zal hier even mijn beleggingsprincipes opsommen:
- je portefeuille geleidelijk opbouwen
- spreiden
- buy and hold
- rustig blijven
- niet verkopen met verlies
-
- Verbannen Gebruiker
-
- Verbannen Gebruiker
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik ben het met veel zaken eens. Index beleggen heeft echter de veiligheid dat het bijna irrelevant is of 1 bedrijf failliet gaat. Ik dacht vorige week dat het tijd was voor een heropleving, om dan dieper door te zakken. Ik zat long en betaalde de prijs.lop schreef: ↑16 oktober 2022, 03:35Dat weet je maar achterna .KomaanBeurs schreef: ↑16 oktober 2022, 01:01
Tenzij je denkt dat het nog dieper gaat.
In het geval van CAH is de verwachte groei die mij heeft doen verkopen niet de meer dan 50% rendement dit jaar .
Als de beurs nog veel verder zakt zou dit wel eens een vergissing kunnen zijn want het is een typische veilige haven .
Ik doe mijn verkopen en aankopen op basis van het verwachte totaal rendement en dat is zeer pover voor CAH door de stijging en de kleinere verwachte groei .
Je neemt best beslissingen om te verkopen en te kopen door harde cijfers te gebruiken niet om dat jan met de pet verkoopt .
Ik steek liever mijn geld in een aandeel zoals SWK vandaag dan in een aandeel zoals CAH .
Al staat het ene - 40% en het andere +50% .
Je moet juist profiteren van de lagere koers niet beginnen te verkopen om cash aan te houden .
Met cash ben je zeker dat je 10% verlies hebt per jaar momenteel .
Er zijn bijna geen zekerheden maar dat is er wel een dat je hebt .
Begrijp goed dat een val van de koersen ook getemperd word door de hoge inflatie .
In eerste instantie daalt de koers door de lagere verwachte winst cijfers aan de ander kant wordt hard asset 10% meer waard door de inflatie . Wat zal er meer doorwegen ?
Een recessie zit al voor grootste deel in de prijzen verrekend vandaag een lichtpuntje en de koersen kunnen weer 20% stijgen . Je moet niet ver terug kijken voor te weten wat ik zeg waar is . Tegen dat je weet dat het moment daar is ben je te laat .
De eerste die kan timen moet nog geboren worden .
Kijken om te verschuiven is de ideale strategie momenteel .
En dat is eigenlijk altijd het geval .
Al gaat dat natuurlijk niet met een ETF .
Is allemaal zo simpel alles die energie aangaat is bijna een sell vandaag .
Industrie vind je veel aantrekkelijke aandelen enzovoort .
Anderen hebben misschien een andere mening dat moet elk voor zich zelf uitmaken .
Je moet niet kunnen timen om excellente rendementen te halen tegen de stroom inwaarts zwemmen en het lef hebben ervoor is al meer dan voldoende .
Daarom dat ik nooit in een ETF zou beleggen , ik wil controle .
Ik wil mijn eigen risico bepalen en niet overlaten aan 8 miljard anderen .
Want zoals je al gemerkt hebt weet niemand iets anders zaten we vandaag niet met 10% inflatie .
Als ik verkocht, is het vanwege risico-aversie. Ik besef maar al te goed dat ik het begin van de ommekeer zal missen. Wat doet het er toe 20 procent te missen als tegen dan de koersen nog eens 20 procent zakten?
De idiotie is dat hun interventie zinloos is. De inflatie is een gevolg van speculatie op energieprijzen. Dat pak je aan door die speculatie stil te leggen, en energiebevoorrading te verzekeren. Nu leggen ze de reële economie nog meer plat.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat ik verlies nam, is om verder verlies tegen te gaan. Eigenlijk wou ik er niet nog meer kapitaal tegen gooien.
Ik besef dat ik er wel meer zal moeten ingooien.
Als ik lang genoeg leef, zal ik alles op die manier wel goed kunnen maken, maar dan verlies ik ook.
Ik verlies dan omdat mijn geld vast zit, ik er geen leuke dingen mee kan doen en ik in Vlaanderen vast zit.
Mijn ambitie was dagdagelijks winsten te genereren om zo in een ontwikkelingsland een leven te kunnen uitbouwen, wat hier niet meer mogelijk is.
Wie op de beurs belegt moet geduld hebben en zeker niet dagelijks winst willen maken want dan ga je dikwijls ongelukkig zijn. Als je leuke dingen wil doen en zonder verwijl van het leven wil genieten, laat dan je geld op een spaarrekening staan. Aangezien het daar aan waarde verliest word je zelfs aangespoord om het uit te geven.
Niet op mij van toepassing. Ik heb fondsen. Als één bedrijf daarin failliet gaat voel ik dat niet.VLblokpate schreef: ↑16 oktober 2022, 09:41Hoe gaat het nog met jouw aandelen van Fortis, Lernout & Hauspie, Enron, Parmalat, Worldcom?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Tja, dan zit ik hier vast. Daar gaat mijn laatste kans op geluk.Yaris schreef: ↑16 oktober 2022, 11:51 Wie op de beurs belegt moet geduld hebben en zeker niet dagelijks winst willen maken want dan ga je dikwijls ongelukkig zijn. Als je leuke dingen wil doen en zonder verwijl van het leven wil genieten, laat dan je geld op een spaarrekening staan. Aangezien het daar aan waarde verliest word je zelfs aangespoord om het uit te geven.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
+ 1
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Ook een etf heeft risico'sKomaanBeurs schreef: ↑16 oktober 2022, 11:33
Ik ben het met veel zaken eens. Index beleggen heeft echter de veiligheid dat het bijna irrelevant is of 1 bedrijf failliet gaat. Ik dacht vorige week dat het tijd was voor een heropleving, om dan dieper door te zakken. Ik zat long en betaalde de prijs.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Vertel?Indalo schreef: ↑16 oktober 2022, 13:56Ook een etf heeft risico'sKomaanBeurs schreef: ↑16 oktober 2022, 11:33
Ik ben het met veel zaken eens. Index beleggen heeft echter de veiligheid dat het bijna irrelevant is of 1 bedrijf failliet gaat. Ik dacht vorige week dat het tijd was voor een heropleving, om dan dieper door te zakken. Ik zat long en betaalde de prijs.