jaarafrekening energie
Re: jaarafrekening energie
Kan mogelijk zo zijn maar je vermeldt enkel de nadelen, niet de voordelen …
De lagere energiefactuur is ook blijvend trouwens.
Of anders gezegd: 1/3 vindt “plots” wel werk, 1/3 doet geen moeite meer om die uitkering te krijgen (om welke reden ook) en 1/3 krijgt een andere uitkering. Het is maar hoe je het bekijkt …KomaanBeurs schreef: ↑16 oktober 2022, 17:21Er is een inquisitie bezig tegen stempelaars. Veel van die mensen bedoelen het goed.platin schreef: ↑16 oktober 2022, 15:41
Typisch weer een ikke verhaal, ik betaal veel.
Precies of een ander betaald niks.
Binnen afzienbare tijd kunnen ze dan klagen dat er wordt ingebroken enz.
Waar de oorzaak ligt gaan ze aan voorbij.
Vandaag mijne vriend uit Middelkerke.
Werkloosheid uitkering moet in de tijd beperkt worden.
Geen werkloosheid vergoeding meer is bij de C.A.W gaan aankloppen.
Och ja is veel populairder van de dop gooien, het vervolg over zwijgen.
Ik hoor het Dewever nog zeggen. Bij beperking in de tijd vraagt 1/3 geen uitkering meer, 1/3 vindt werk.
En die laatste 1/3 moet maar naar het OCMW.
Je zult maar bv 30j bijdragen betaald hebben dan.
Dat klopt helaas ook. De middenklasse is de grootste netto-betaler: zij betalen veel belastingen (relatief gezien zelf meer dan de superrijken) en krijgen verhoudingsgewijs weinig terug. Maar dat heet dan “solidariteit” …NS2SN schreef: ↑16 oktober 2022, 14:28Iemand die 2000 euro bruto verdient, betaalt amper belastingen. Iemand die 6000 euro bruto verdient, geeft bijna de helft van zijn loon weg. En uw voorstel zou dus zijn om die groep "kapitaalkrachtigen" nog wat meer af te pakken? Als je die groep van 6000 euro of meer af en toe niet een beetje geeft voor hun rijkelijke maandelijkse bijdrage waarom zouden die dan nog blijven werken? Je kan die groep niet steeds meer geld blijven afhandig maken. Op een bepaald moment denken die "fuck it" en dan zijn die weg en dan heb je een veel groter probleem.KomaanBeurs schreef: ↑16 oktober 2022, 12:31
Die premies gaan de facto massaal naar kapitaalkrachtigen. Alleenstaanden met een lager dan modaal inkomen, beginnen er al helemaal niet aan. Diependaele ligt wat te preken over renteloze leningen, maar die lening moet wel afbetaald worden. Als je inkomen precair is, begin je daar terecht niet aan. Jamaar, het terugverdieneffect!
Dus ja, Vlaanderen steunt vooral, bijna hoofdzakelijk, de beter gegoeden.
PS: maar beweer dan niet dat de anderen het standaard dom aanpakken. Sommige mensen zien wat er gebeurt, maar kunnen er niets aan doen.
Aan de andere kant worden erg veel mensen die niet profiteren door anderen, die van de zaak of de individuele problemen helemaal niets afweten, bestempeld als profiteurs.
Iedereen heeft wel een oordeel over alles en iedereen en denkt over alles en iedereen alles beter te weten dan alle anderen.
Een diploma van ingenieur maakt je geen expert in arbeidsgeneeskunde. Hoeveel zijn er die dat niet van zichzelf snappen ? Ik wil ze niet te eten geven.
Een net zo groot probleem als het profitariaat zelf.
Werklozen : één ding is goed. Er zijn nu meer jobs beschikbaar op de arbeidsmarkt. Veel bedrijven zoeken al lang en hebben door dat ze niemand gaan vinden als ze niet wat water in de wijn doen.
En dan is er wel al eens een plaatsje open voor wie gewoon wel werk zoekt dat hij ook aankan.
Diezelfde werkloze wordt dan binnengehaald, gedwongen om voor 150 procent te gaan, raakt misschien later in de problemen... belandt weer ergens in een vangnet ... en wordt daarna door diegenen die van toeten of blazen weten als profiteur bestempeld. De cirkel is weer rond.
Arm, dom Vlaanderen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Als die 30j bijdragen betaalden, vind ik niet dat die hun spaargeld moeten kwijtspelen.m-peeters schreef: ↑16 oktober 2022, 19:19Of anders gezegd: 1/3 vindt “plots” wel werk, 1/3 doet geen moeite meer om die uitkering te krijgen (om welke reden ook) en 1/3 krijgt een andere uitkering. Het is maar hoe je het bekijkt …KomaanBeurs schreef: ↑16 oktober 2022, 17:21
Er is een inquisitie bezig tegen stempelaars. Veel van die mensen bedoelen het goed.
Ik hoor het Dewever nog zeggen. Bij beperking in de tijd vraagt 1/3 geen uitkering meer, 1/3 vindt werk.
En die laatste 1/3 moet maar naar het OCMW.
Je zult maar bv 30j bijdragen betaald hebben dan.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dus dan liever geen energiezuinige huurwoning of -appartement?KomaanBeurs schreef: ↑16 oktober 2022, 20:12Ja, maar in beste geval een nuloperatie.
Bij verlaging energieprijs bv gasprijs, rest de hogere huur.
Amai, wat een mentaliteit! Ikzelf werk al meer dan 30 jaar en ben in totaal 2 weken werkloos geweest (omdat ik halfweg de maand ergens stopte en pas op de 1e van de volgende maand elders kon beginnen). Dus volgens jouw redenering zou ik beter stoppen met werken en de rest van mijn dagen leven van een werkloosheidsuitkering. Want ik betaal al meer dan 30 jaar mijn bijdragen …KomaanBeurs schreef: ↑16 oktober 2022, 20:14Als die 30j bijdragen betaalden, vind ik niet dat die hun spaargeld moeten kwijtspelen.
Werkloosheidsuitkeringen zijn voor werkZOEKENDEN
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 16 oktober 2022, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De middenklasse geniet net het meeste voordelen maar beseft niet hoeveel bv kinderopvang, premies, ...m-peeters schreef: ↑16 oktober 2022, 19:23Dat klopt helaas ook. De middenklasse is de grootste netto-betaler: zij betalen veel belastingen (relatief gezien zelf meer dan de superrijken) en krijgen verhoudingsgewijs weinig terug. Maar dat heet dan “solidariteit” …NS2SN schreef: ↑16 oktober 2022, 14:28
Iemand die 2000 euro bruto verdient, betaalt amper belastingen. Iemand die 6000 euro bruto verdient, geeft bijna de helft van zijn loon weg. En uw voorstel zou dus zijn om die groep "kapitaalkrachtigen" nog wat meer af te pakken? Als je die groep van 6000 euro of meer af en toe niet een beetje geeft voor hun rijkelijke maandelijkse bijdrage waarom zouden die dan nog blijven werken? Je kan die groep niet steeds meer geld blijven afhandig maken. Op een bepaald moment denken die "fuck it" en dan zijn die weg en dan heb je een veel groter probleem.
De rest van mijn uiteenzetting negeerde je straal.
Laatst gewijzigd door KomaanBeurs op 16 oktober 2022, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Inderdaad. Het is veel complexer dan de meesten denken.haelewyn schreef: ↑16 oktober 2022, 20:07Aan de andere kant worden erg veel mensen die niet profiteren door anderen, die van de zaak of de individuele problemen helemaal niets afweten, bestempeld als profiteurs.
Iedereen heeft wel een oordeel over alles en iedereen en denkt over alles en iedereen alles beter te weten dan alle anderen.
Een diploma van ingenieur maakt je geen expert in arbeidsgeneeskunde. Hoeveel zijn er die dat niet van zichzelf snappen ? Ik wil ze niet te eten geven.
Een net zo groot probleem als het profitariaat zelf.
Werklozen : één ding is goed. Er zijn nu meer jobs beschikbaar op de arbeidsmarkt. Veel bedrijven zoeken al lang en hebben door dat ze niemand gaan vinden als ze niet wat water in de wijn doen.
En dan is er wel al eens een plaatsje open voor wie gewoon wel werk zoekt dat hij ook aankan.
Diezelfde werkloze wordt dan binnengehaald, gedwongen om voor 150 procent te gaan, raakt misschien later in de problemen... belandt weer ergens in een vangnet ... en wordt daarna door diegenen die van toeten of blazen weten als profiteur bestempeld. De cirkel is weer rond.
Arm, dom Vlaanderen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Vraag is wie Vlaanderen helpt en dat is niet de huurder.m-peeters schreef: ↑16 oktober 2022, 20:17Dus dan liever geen energiezuinige huurwoning of -appartement?KomaanBeurs schreef: ↑16 oktober 2022, 20:12
Ja, maar in beste geval een nuloperatie.
Bij verlaging energieprijs bv gasprijs, rest de hogere huur.
Ik zal je eigen voorbeelden eens uitrekenen:KomaanBeurs schreef: ↑16 oktober 2022, 20:19De middenklasse geniet net het meeste voordelen maar beseft niet hoeveel bv kinderopvang, premies, ...
De rest van mijn uiteenzetting negeerde je straal.
- een alleenstaande met een brutoloon van 2000 euro per maand, houdt netto 1734 euro over —> dus 266 euro/m aan belastingen en SZ
- een gehuwde met een brutoloon van 6000 euro per maand, houdt netto 3255 euro over —> dus 2745/m aan belastingen en SZ
Duidelijk genoeg zo?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zei ik niet.m-peeters schreef: ↑16 oktober 2022, 20:19Amai, wat een mentaliteit! Ikzelf werk al meer dan 30 jaar en ben in totaal 2 weken werkloos geweest (omdat ik halfweg de maand ergens stopte en pas op de 1e van de volgende maand elders kon beginnen). Dus volgens jouw redenering zou ik beter stoppen met werken en de rest van mijn dagen leven van een werkloosheidsuitkering. Want ik betaal al meer dan 30 jaar mijn bijdragen …KomaanBeurs schreef: ↑16 oktober 2022, 20:14
Als die 30j bijdragen betaalden, vind ik niet dat die hun spaargeld moeten kwijtspelen.
Werkloosheidsuitkeringen zijn voor werkZOEKENDEN
Ik zei dat mensen in een ongewenste spiraal kunnen raken en beperking in de tijd goedbedoelende slachtoffers maakt.
In de jaren '80 was er ook best wat werkloosheid. Ook profiteurs?
Iemand bestempelde langdurig zieken en invaliden ook al als profiteurs.
Waar eindigt het?
Vraag is wie de investeringen moet bekostigen om een woning energiezuinig te maken: de huurder of de eigenaar?KomaanBeurs schreef: ↑16 oktober 2022, 20:25Vraag is wie Vlaanderen helpt en dat is niet de huurder.
Wel diegene krijgt ook de subsidie, lijkt me logisch …