jaarafrekening energie
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: jaarafrekening energie
Klopt, de politiek heeft haat gezaaid terwijl zij zelf hun zakken vullen.platin schreef: ↑17 oktober 2022, 09:22Er lopen hier ter lande veel zaken mis.NS2SN schreef: ↑16 oktober 2022, 16:20
Vind je het dan niet normaal dat een werkloosheidsuitkering in de tijd beperkt wordt? Hoe ga je mensen activeren indien thuis zitten maar iets minder oplevert dan te gaan werken? Dan spreek je ook nog niet over het uitzonderlijk hoge aantal langdurige zieken en invaliden in België in vergelijking met de rest van Europa. Bij mij op de afdeling alleen al zijn er 2 die al meer dan 5 jaar thuis zitten met een "burn-out". Hoe kan je zelfs 5 jaar een burn-out hebben? Je weet niet eens meer hoe je bedrijf er van binnen uit ziet na 5 jaar.
Er wordt in België veel te weinig gedaan aan mensen die profiteren van het systeem en dat is ten koste van iedereen die wel werkt. Dat neemt niet weg dat er een vangnet moet zijn voor mensen die ziek (mentaal/fysiek) of werkloos zijn maar dan enkel voor mensen die het echt nodig hebben.
Maar blijkbaar is het nu al aan collega's om dokter te spelen.
Een werkgever kan wel degelijk iets doen aan langdurige ziekte, dus al 5 j geen actie ondernomen.
Nu wat dat profiteren betreft iedereen wil 24 op 24 uur winkelen en liefst ook op zondag.
Probleem hier is wie wil werken op zondag aan hongerloon. vb horeca.
Een tijdje terug was hier op forum een topic over loon.
Men verdiende te weinig, er iets aan doen, nachtwerk, ploegenwerk dat is voor een ander.
De collega's moeten harder werken bij ziekte, de werkgever doet niks en dan worden de zieken profiteurs.
Als u morgen collega's gaat krijgen die moeten gaan werken succes verzekerd.
Wees blij dat u werk heeft, en laat u niet opjutten door politiekers die er alleen maar op uit zijn tweedracht te zaaien.
Tot wat dat uiteindelijk leidt, zie geschiedenis vorige eeuw er maar op na.
Of is het uiteindelijke doel van over anderen te oordelen, via verklikken.
Prachtig beeld voor de toekomst.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Werken is goed, maar de alleenstaande wordt kaalgeplukt en kan niet eens een huis meer kopen en zit nu in de kou.m-peeters schreef: ↑17 oktober 2022, 09:44Op basis van sommige commentaren hier krijg ik soms de indruk dat "werken" een vies woord is. Ik heb het hier verder nu niet over zieken (échte zieken) maar over werklozen. Werken is nog steeds de beste manier om niet in armoede te geraken ... moest iedereen dat maar beseffenplatin schreef: ↑17 oktober 2022, 09:22
Er lopen hier ter lande veel zaken mis.
Maar blijkbaar is het nu al aan collega's om dokter te spelen.
Een werkgever kan wel degelijk iets doen aan langdurige ziekte, dus al 5 j geen actie ondernomen.
Nu wat dat profiteren betreft iedereen wil 24 op 24 uur winkelen en liefst ook op zondag.
Probleem hier is wie wil werken op zondag aan hongerloon. vb horeca.
Een tijdje terug was hier op forum een topic over loon.
Men verdiende te weinig, er iets aan doen, nachtwerk, ploegenwerk dat is voor een ander.
De collega's moeten harder werken bij ziekte, de werkgever doet niks en dan worden de zieken profiteurs.
Als u morgen collega's gaat krijgen die moeten gaan werken succes verzekerd.
Wees blij dat u werk heeft, en laat u niet opjutten door politiekers die er alleen maar op uit zijn tweedracht te zaaien.
Tot wat dat uiteindelijk leidt, zie geschiedenis vorige eeuw er maar op na.
Of is het uiteindelijke doel van over anderen te oordelen, via verklikken.
Prachtig beeld voor de toekomst.
Vandaag hebben we in Vlaanderen tienduizenden vacatures die niet ingevuld geraken. Tegelijkertijd zijn er ongeveer 150.000 werklozen. Doe zelf de rekensom ...
Wat doet Jambon? Tweeverdieners premies geven.
Elke alleenstaande zou Vlaanderen de rug moeten toekeren.
Jij gaat een voormalig BSO-leerling een brug laten ontwerpen?
Kindergeld, geboortepremie voor een kind dat de overbevolking gaat steunen, salariswagens..
Alles dat met erediensten te maken heeft, hogere lonen en pensioenen in het openbaar ambt 》》
Als we dan toch kort door de bocht moeten gaan : schaf dat ook af. Ik heb daar niets aan.
Alles dat met erediensten te maken heeft, hogere lonen en pensioenen in het openbaar ambt 》》
Als we dan toch kort door de bocht moeten gaan : schaf dat ook af. Ik heb daar niets aan.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Denys vergeleek landen en in andere landen waren meer economisch inactieven niet ziek.GoodDay schreef: ↑17 oktober 2022, 09:53Nee, die zijn gewoon lui. Maar of dat zo positief is? Zal wel van het perspectief afhangen zeker, of aan welke kant van het lijntje je staat. Gewoon het feit dat zoiets mogelijk is, zou de ogen al moeten doen opengaan. En dan zwijgen we nog van dat immens ramptenaren apparatsjiek dat vet betaald wordt om de boel wat te verzieken. Gewoon allemaal ene pot nat. Dit systeem zal toch op de één of andere manier betaald moeten worden, en het is in feite heel simpel: ben je geen netto-betaler dan ben je een netto-ontvanger en een dikke profiteur op het bloed en zweet van je medemens.KomaanBeurs schreef: ↑16 oktober 2022, 22:57 Dat is net positief. Dwz dat slechts 3 op 4 inactieven niet ziek of invalide zijn.
Uit je betoog leid ik af dat volgens jou een net bevallen moeder een dikke profiteur is.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Die vragen zijn niet meer toegelaten in Vlaanderen. De politici waren de echte winnaars.haelewyn schreef: ↑17 oktober 2022, 09:57Hoeveel van die 150.000 zijn echt profiteurs ?
Hoeveel zijn naar de werkloosheid verwezen met zoveel beperkingen dat geen enkele job nog geschikt is ?
Hoeveel zijn op een leeftijd gekomen dat niemand hen nog aanneemt ?
Hoeveel zijn niet meer geschikt voor de jobs die ze vroeger gedaan hebben ?
Hoeveel mensen kunnen om andere redenen niet meer aan 150 procent werken.
Hoeveel van die vacatures bestaan echt ?
Je moet je wat minder blazen in je nek laten slaan door rechts, de media, politici die bewust de zaken verkleuren, etc
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Respect.haelewyn schreef: ↑17 oktober 2022, 10:10Niets op tegen. Daar ben ik het mee eens.
Zelf doe ik nu een job die vier keer medisch contrageindiceerd is en waarvoor ik zelfs definitief ongeschikt ben.
Ik geef aan iedereen als uitdaging om me nog eens een profiteur te noemen en dat ook hard te proberen maken.
Gedeeld plezier is groter plezier.
Ik heb gewoon NU en niet eerder zo'n job aangenomen omdat de economische realiteit nu maakt dat ik vroeger nergens werd aangenomen en nu wel. Niet mijn fout. Niet die van de zogezegde profiteurs die een werkbare job moeten zoeken die eigenlijk niet bestaat.
Mijn huidige werkgever casht veertig procent van mijn loon bij de staat dmv een ondersteuningspremie maar doet niets om mijn job meer werkbaar te maken.
Dit is Vlaanderen. Iedereen profiteur.
Gisteren ikki, morgen Nicky.
Je denkt dat je een oplossing geeft of er zelf een gevonden hebt.Bae1 schreef: ↑17 oktober 2022, 07:37 Wie heeft het hier over het verschuiven van het probleem? Ik geef net een oplossing Maar uw mening is wel duidelijk, we moeten doorgaan met pamperen van profiteurs, de werkbevolking ervoor laten opdraaien en de begroting van België naar Griekse toestanden laten gaan
Die zogezegde oplossing loopt nu al jaren en werkt niet. Omdat een bende politieke idioten ze totaal verkeerd toepassen en maar al te makkelijk iedereen als profiteur vervolgen. De menigte kiezers opruien met valse of ongenuanceerde cijfers.
Waarbij dom vlaanderen maar blijft juichen over de oplossing die niet werkt.. ook die cirkel is zo rond als maar zijn kan.
In de basis moet je om over iets te praten uiteraard echt weten waarover je het hebt.
Twee fragmenten uit misleidende retorieken in de zevende dag aan elkaar flansen is gans wat anders dan weten waarover je praat.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Aan statuut?Timoootjex schreef: ↑17 oktober 2022, 09:52Ja nee ok mijn berekening was best een beetje te kort op de bal.m-peeters schreef: ↑17 oktober 2022, 09:50
Altijd leuk zo van die ballonnetjes.
Maar waarom de eerste schijf aan 40% en de 2e schijf aan 25%? Lijkt me niet echt sociaal ... iemand die nauwelijks genoeg verdient om rond te komen (15000 euro/j) gaan we 40% van zijn loon afpakken, iemand die 80.000 euro verdient moet gemiddeld minder betalen (40% op 15000 euro + 25% op volgende 65000 euro).
Ook al eens de budgettaire impact berekend van zo'n belastingsysteem?
Ik denk gewoon dat je dan eigenlijk werk inkomen los van uitkering moet gaan zien. Ja het is kostelijk en dat kost misschien teveel aan de staat. Anderzijds nodigt werken niet uit en dat is niet omdat de uitkeringen te hoog zijn maar omdat de lonen te laag zijn en dat ligt dan vooral aan de overheid.
Maar anderzijds vind ik ook dat sociale voordelen aan statuut moet gekoppeld zijn en niet aan inkomen. Klinkt beetje gek maar sommige zaken zijn teveel verbonden aan een inkomen terwijl er sommige mensen recht kunnen op hebben maar teveel verdienen. Het moet dus minder of of zijn maar meer progressief of degressief.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Aha, en omdat jij zou profiteren, leid jij ten onrechte af dat zij profiteren.m-peeters schreef: ↑17 oktober 2022, 10:55Neen natuurlijk niet, ik zou me dan ook veel liever nestelen in mijn hangmat van de sociale uitkering. Waarom gaan werken als je voor hetzelfde geld je levenslang je eigen zin kan doen als werkloze en netto meer overhoudt?vortex schreef: ↑17 oktober 2022, 10:39
Nee hoor, vandaag is werken aan een loon dat net geen recht heeft op sociale tarieven en andere bijpassingen een garantie op armoede.
Wil jij gaan werken in pakweg een winkel van 8 tot 11 in de voormiddag, van 15 tot 18u30 in de namiddag en zaterdag van 8 tot 12u30, ongeschoold werk, je verdient net iets te veel voor sociaal tarief, studiebeurs, enz.. Na betalen van energie en vervoer zul je qua koopkracht een pak minder overhouden dan op een uitkering plus de sociale bonussen te blijven, nog goesting om 11 keer per week woonwerk verplaatsing te doen, 6 dagen per week niet vrij te zijn, noodzaak om een auto, verzekering, brandstof te bekostigen,... Lijkt mij duidelijk dat er iets scheef gegroeid is tussen hangmat en werken en dat dit met de hoge energieprijzen pijnlijk duidelijk geworden is. En dan maar verbaasd doen dat die openstaande vacatures niet ingevuld geraken en dat langdurig werklozen er voor kiezen om thuis te blijven. Eerlijk gezegd, mocht ik aan dergelijk laag loon moeten werken, ik zou ook trachten naar die sociale hangmat. Dus in plaats van te schoppen naar werklozen, langdurig zieken enz... schop op de politiek die dergelijk systeem heeft opgezet, in stand houdt en zelfs nog erger maakt.
Dat heet projectie, beste.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb de indruk dat @haelewyn er alles aan doet om ondanks tegenslag en afwijzing, te werken hoewel het voor hem allesbehalve evident is. Dat kraak jij af terwijl jij nooit problemen kende?m-peeters schreef: ↑17 oktober 2022, 10:59Ik weet het niet. Jij stelt de vragen ... misschien moet je dan ook maar de antwoorden geven en wat minder blazen in uwen nek laten slaan door links, de linke media en de linkse politici die bewust de zaken verkleuren ...haelewyn schreef: ↑17 oktober 2022, 09:57
Hoeveel van die 150.000 zijn echt profiteurs ?
Hoeveel zijn naar de werkloosheid verwezen met zoveel beperkingen dat geen enkele job nog geschikt is ?
Hoeveel zijn op een leeftijd gekomen dat niemand hen nog aanneemt ?
Hoeveel zijn niet meer geschikt voor de jobs die ze vroeger gedaan hebben ?
Hoeveel mensen kunnen om andere redenen niet meer aan 150 procent werken.
Hoeveel van die vacatures bestaan echt ?
Je moet je wat minder blazen in je nek laten slaan door rechts, de media, politici die bewust de zaken verkleuren, etc
Vanwege iemand die al meer dan 30 jaar onafgebroken werkt (op 2 weken na) ...
Wanneer krijg ik eens reactie op mijn talrijke vragen en suggesties, heer Peeters?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Respect voor jou.haelewyn schreef: ↑17 oktober 2022, 11:38 Het is goed hoor Maria... ge hebt den dikste.
Al mis je ergens anders wel wat.
Het antwoord op die vragen kan door niemand precies gegeven worden.
Alleen geeft "jouw kant van de werkelijkheid" een beeld weer dat kompleet zwart - wit en van de pot gerukt onrealistisch is.
Kijk... wie wil er hier niet nuanceren en per se zwart wit verhaaltjes geloven en verkondigen ? Ik niet.
Het antwoord dat ik je geef : als je al meer dan 30 jaar werkt, vraag je dan vooral ergens een medaille.
Als je al zolang aan een stuk werkt heb je het geluk dat je een beter lijf hebt dan het mijne.
Veel meer geluk er verder mee gewenst !
Ik kan jou het licht in je ogen gunnen en je beter functionerend lichaam.
Nu ben jij aan de beurt veronderstel ik, om een ander ook iets te gunnen.
Kan je dat niet: geen probleem voor mij hoor. Ik heb niets tekort.
En jij, na 30 jaar werken, hopelijk ook niet.
Einde discussie voor mij.
Vlaanderen, de politici, de domheid van rechts en zelfs het Sg publiek : ik ga er niet meer aan denken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Mensen in armoede of problemen helpen, is ook moreel superieur.
Ze verder kapot maken, is moreel inferieur.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Maar toch zou je als ze geen profiteur zijn afstraffen. Hilarisch.m-peeters schreef: ↑17 oktober 2022, 11:44Ik weet ook wel dat niet iedere werkloze daar voor gekozen is of een "profiteur" is. En dat zeg ik toch ook nergens ...haelewyn schreef: ↑17 oktober 2022, 11:38 Het is goed hoor Maria... ge hebt den dikste.
Het antwoord op die vragen kan door niemand precies gegeven worden.
Alleen geeft "jouw kant van de werkelijkheid" een beeld weer dat kompleet zwart - wit en van de pot gerukt onrealistisch is.
Kijk... wie wil er hier niet nuanceren en per se zwart wit verhaaltjes geloven en verkondigen ? Ik niet.
Het antwoord dat ik je geef : als je al meer dan 30 jaar werkt, vraag je dan vooral ergens een medaille.
Als je al zolang aan een stuk werkt heb je het geluk dat je een beter lijf hebt dan het mijne.
Veel meer geluk er verder mee gewenst !
Ik kan jou het licht in je ogen gunnen en je beter functionerend lichaam.
Nu ben jij aan de beurt veronderstel ik, om een ander ook iets te gunnen.
Kan je dat niet: geen probleem voor mij hoor. Ik heb niets tekort.
En jij, na 30 jaar werken, hopelijk ook niet.
En jij moet blijkbaar op cursus begrijpend lezen
Ik heb enkel gezegd dat de profiteurs in dit land aangepakt moeten worden, en met geen woord gesproken over langdurig zieken.
Rare hersenspinsels die jij maakt.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Maar je impliceerde wel dat veel langdurig zieken niet ziek zijn. Tegelijkertijd wou je alle sociale voordelen weg, voor mensen in problemen. Selectief? Lees wat je weerhield van mijn oorspronkelijke post.
Wat ben jij een prachtmens. Als je ooit in het ziekenhuis landt, post het. Dan wijzen wij er graag op dat je op dat moment een profiteur bent. Sorry he, eerst beweren dat langdurig zieken niet willen werken, dan nog eens elke stempelaar afschilderen, dan alleenstaande werkenden met een laag inkomen in de kou willen steken.
Serieus, mensen met jouw wereldvisie, voor welke partij stemt dat?
Is dat dezelfde Dedecker die amper belastingen betaalde in de sport of in de politiek? Ah juist, hij had het over werken.
Met jou kom ik nog overeen !KomaanBeurs schreef: ↑17 oktober 2022, 13:16
Ik heb de indruk dat @haelewyn er alles aan doet om ondanks tegenslag en afwijzing, te werken hoewel het voor hem allesbehalve evident is. Dat kraak jij af terwijl jij nooit problemen kende?
Net zo kan je de stelling op de korrel nemen (wat ik niet eens deed) dat 'iemand' een ander verwijt dat hij zich superieur waant of opstelt maar wel komt stoefen met een perfect werkend lijf dat hem / haar al 30 jaar zonder onderbreking in staat stelt om te werken...
En die dat perfect werkend lijf dan als een prestatie of verwezenlijking weergeeft tov iemand die toevallig een ander maar niet perfect werkend lijf heeft. En er nog bij laat uitschijnen dat die andere zich zou moeten schamen
Daar was ik nog niet eens over doorgegaan.
Maar je kan niet iedere eikel oprapen die van de boom valt, nietwaar ?
Af en toe moet je die gevallen eikel gewoon op de grond kunnen laten (zien) liggen en gewoon doorgaan met je dag. Of er nooit iets gebeurd en gezegd is.
Oh oh oh ... Wat zijn ze toch lekker superieur he ?