Santander bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander bank
Zoals reeds enkele keren vermeld is er een uitzondering voor (1) overschrijvingen tussen gereglementeerde spaarrekeningen bij dezelfde bank, (2) van minimaal €500, (3) en maximaal 3 overschrijvingen per jaar.karine schreef: ↑14 oktober 2022, 11:29Ik dacht wanneer je het geld er binnen het jaar afhaalt de getrouwheidspremie volledig wegvalt.pmu schreef: ↑14 oktober 2022, 11:19 Je krijgt dan 2,5 maand de nieuwe interest en 9,5 maand de oude. Zoals "inquirer" terecht opmerkte, kun je deze handeling maar 3 keer per kalenderjaar uitvoeren. Vooral iets om in 2023 rekening mee te houden mochten er dat jaar verschillende renteverhogingen komen.
In het geval van Santander zal ik het op 17 oktober eens uittesten en weten zeggen of het gewerkt heeft.
In 2017 werkte het, en het is bovendien de wet.
Als ik mij goed herinner is het wel geen LIFO of FIFO maar proportioneel, in het geval je niet alles ineens overschrijft.
Best dus alles ineens overschrijven.
Weet wel niet of de limiet van 3 overschrijvingen per rekening of per bank is, dit jaar moeten we er ons geen zorgen over maken.
Als ik mij goed herinner is het wel geen LIFO of FIFO maar proportioneel, in het geval je niet alles ineens overschrijft.
Best dus alles ineens overschrijven.
Weet wel niet of de limiet van 3 overschrijvingen per rekening of per bank is, dit jaar moeten we er ons geen zorgen over maken.
Ik kom niet zo dikwijls op de site van Santander. Waar kan ik alweer de afhaalsimulatietool vinden?
Gevonden! Bedankt.
Interessant. Toch nog enkele vragen. Voorbeeld:
Rek A 0.55% getrouw
1/02/2022 1000€
1/07/2022 1000€
10/08/2022 1000€
Rek B 0.7% getrouw nieuw geopend 0€
Hoe ik begrijp kan je best vanaf 17okt in 1 keer 3000€ overschrijven van A naar B? Bv op 20 oktober.
Vragen;
Wordt de 0.55% betaald op rek A en de 0.7% op B of alles samen op B? Pro rata welliswaar
Hoe komen de bedragen binnen op RekB op 20 oktober? Is dat 1 datum van 3000€ op 20oktober of hetzelfde als rek A?
Stel op rek B komt deze binnen als 1 bedrag.is 20 oktober dan de nu getrouwheidsperiode?
Hoe controleer je de rente als de 3000€ zou binnenkomen op rek B in 1 bedrag?
Thx
Rek A 0.55% getrouw
1/02/2022 1000€
1/07/2022 1000€
10/08/2022 1000€
Rek B 0.7% getrouw nieuw geopend 0€
Hoe ik begrijp kan je best vanaf 17okt in 1 keer 3000€ overschrijven van A naar B? Bv op 20 oktober.
Vragen;
Wordt de 0.55% betaald op rek A en de 0.7% op B of alles samen op B? Pro rata welliswaar
Hoe komen de bedragen binnen op RekB op 20 oktober? Is dat 1 datum van 3000€ op 20oktober of hetzelfde als rek A?
Stel op rek B komt deze binnen als 1 bedrag.is 20 oktober dan de nu getrouwheidsperiode?
Hoe controleer je de rente als de 3000€ zou binnenkomen op rek B in 1 bedrag?
Thx
Ik krijg een heel raar inlogvenster bij Santander. Onmogelijk in te loggen ook. Is dat bij jullie ook zo? ![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
Same here.
Kan wel inloggen, maar heb maar beslotene even te wachten met de overschrijving totdat ze het nodige gedaan hebben, voor hetzelfde geld zijn ze gewoon gehackt.
Kan wel inloggen, maar heb maar beslotene even te wachten met de overschrijving totdat ze het nodige gedaan hebben, voor hetzelfde geld zijn ze gewoon gehackt.
Ik heb net gebeld. Ze hebben hetzelfde voor. Waarschijnlijk een overbelasting van het platform door de rentestijging.
Bij mij is de overschrijving wel gelukt eerder deze morgen, en de bedragen zijn netjes aangepast. Zoveel dagen aan de oude rente en zoveel aan de nieuwe rente.
Bij mij is de overschrijving wel gelukt eerder deze morgen, en de bedragen zijn netjes aangepast. Zoveel dagen aan de oude rente en zoveel aan de nieuwe rente.
Bij REKENINGEN kan je een simulatie van afhalen ingeven. Doe dan alsof je die 3.000€ zou afhalen en geef een datum in de toekomst in. Het systeem zal dan een PDF generen waarop je alle "verloren" intresten zal zien. Netjes onderverdeeld in aantal dagen en oude en nieuwe intrest.
Zoals eerder gezegd heb ik al 3V+ rekeningen.
Ik herinner mij niet meer hoe het komt dat ik er 3 heb, terwijl 2 op het eerste zicht voldoende is.
Maar denk dat ik het nu weet, zie:
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_l ... e_name=wet
"op voorwaarde dat het bedrag van de overdracht minimaal 500 euro bedraagt en de betrokken titularis tijdens hetzelfde kalenderjaar nog geen drie soortgelijke overdrachten vanop hetzelfde spaardeposito heeft uitgevoerd."
De regel van max 3 overschrijvingen per kalenderjaar kan dus op deze manier ook vermeden worden, mochten er meer dan 3 verhogingen getrouwheidspremie zijn.
Ik herinner mij niet meer hoe het komt dat ik er 3 heb, terwijl 2 op het eerste zicht voldoende is.
Maar denk dat ik het nu weet, zie:
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_l ... e_name=wet
"op voorwaarde dat het bedrag van de overdracht minimaal 500 euro bedraagt en de betrokken titularis tijdens hetzelfde kalenderjaar nog geen drie soortgelijke overdrachten vanop hetzelfde spaardeposito heeft uitgevoerd."
De regel van max 3 overschrijvingen per kalenderjaar kan dus op deze manier ook vermeden worden, mochten er meer dan 3 verhogingen getrouwheidspremie zijn.
Laatst gewijzigd door ronnie op 17 oktober 2022, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Net simulatie gedaan.
Vandaag mijn geld opnemen kost me €412.
Wat ik niet begrijp, wanneer ik 10/01/2023 ingeef kost het me €599.
Ik heb mijn geld gestort op 07/01/2022.
Ik zou toch denken dat vanaf 07/01/2023 dit terug op nul moet staan ?
Vandaag mijn geld opnemen kost me €412.
Wat ik niet begrijp, wanneer ik 10/01/2023 ingeef kost het me €599.
Ik heb mijn geld gestort op 07/01/2022.
Ik zou toch denken dat vanaf 07/01/2023 dit terug op nul moet staan ?
Ik vermoed dat dit komt door het "gegoochel" met valutadatum ed. Hierdoor mag je er niet zomaar vanuit gaan dat je op 07/01/2023 je getrouwheidspremie hebt verworven (op het bedrag gestort op 07/01/2022).
Ik denk dat je het best kunt vergelijken dat 17 oktober nu op een maandag valt maar volgend jaar op een dinsdag.
Het verschil tussen de twee bedragen lijkt mij de getrouwheidspremie die je krijgt voor de periode nu tot 10/01/2023.
Ik zou wel voorzichtig zijn met bedragen te vernoemen. Kans bestaat dat sommige nu gaan berekenen hoeveel je minstenst op je rekening hebt staan.
Ik denk dat je het best kunt vergelijken dat 17 oktober nu op een maandag valt maar volgend jaar op een dinsdag.
Het verschil tussen de twee bedragen lijkt mij de getrouwheidspremie die je krijgt voor de periode nu tot 10/01/2023.
Ik zou wel voorzichtig zijn met bedragen te vernoemen. Kans bestaat dat sommige nu gaan berekenen hoeveel je minstenst op je rekening hebt staan.
Laatst gewijzigd door Denfi op 17 oktober 2022, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij deze wil ik bevestigen je kan meerdere vision max rekenningen openen tot een maximum v 4 per klant
Ik schat dat ik 15 rekeningen heb dus laat ze maar rekenen.Denfi schreef: ↑17 oktober 2022, 14:47 Het verschil tussen de twee bedragen lijkt mij de getrouwheidspremie die je krijgt voor de periode nu tot 10/01/2023.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Maar het zal inderdaad de premie zijn tussen vandaag en 10/01/2023.
Op 10/01/2023 zal dit bedrag wel terug op nul staan.