International Financial Advisors - Robin Gregory
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
International Financial Advisors - Robin Gregory
Vandaag een telefoon gehad van Tim Stegemans van International Financial Advisors (Robin Gregory) uit Frankrijk.
Zij stellen beleggingen voor met een variërende risicograad.
Hun meest veilige belegging (zonder kapitaalverlies) garandeert 3.42% netto per jaar. Het is geen spaarrekening want dit product bestaat niet in Frankrijk volgens Tim, maar is gegarandeerd door de Franse staat.
Er kan maandelijks rente uitbetaald worden.
Mijn vraag: dit risicovrij rendement lijkt mij heel hoog. Heeft iemand ervaring met deze Franse aanbieder? Het bedrijf heeft een adres in Parijs en is erkend door de Franse toezichthouder sinds 2010.Ook de FSMA heeft een erkenning afgeleverd.
Als je de algemene voorwaarden probeert te openen dan krijg je ze niet te zien. Heel vreemd.
Zij stellen beleggingen voor met een variërende risicograad.
Hun meest veilige belegging (zonder kapitaalverlies) garandeert 3.42% netto per jaar. Het is geen spaarrekening want dit product bestaat niet in Frankrijk volgens Tim, maar is gegarandeerd door de Franse staat.
Er kan maandelijks rente uitbetaald worden.
Mijn vraag: dit risicovrij rendement lijkt mij heel hoog. Heeft iemand ervaring met deze Franse aanbieder? Het bedrijf heeft een adres in Parijs en is erkend door de Franse toezichthouder sinds 2010.Ook de FSMA heeft een erkenning afgeleverd.
Als je de algemene voorwaarden probeert te openen dan krijg je ze niet te zien. Heel vreemd.
Re: International Financial Advisors - Robin Gregory
Als ik zo'n zaken lees, vraag ik me steeds af:
1/ Ze bellen u op?? Hoe komen ze aan uw info? Heb je ergens ingeschreven? Heb je ergens info gevraagd?
2/ 3.42% netto met kapitaalsgarantie. De sint komt pas op 5 december.
3/ Algemene voorwaarden niet bereikbaar?
1/ Ze bellen u op?? Hoe komen ze aan uw info? Heb je ergens ingeschreven? Heb je ergens info gevraagd?
2/ 3.42% netto met kapitaalsgarantie. De sint komt pas op 5 december.
3/ Algemene voorwaarden niet bereikbaar?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mijn gegevens hebben ze via keytradebank bekomen want ik ben daar klant en heb daar al eens een seminarie gevolgd.
Vandaag weer telefoon gehad van "Tim Stegemans". Ik heb hem afgescheept.
Daarna even gecheckt op de website van Cabinet Gregory: dit is wel degelijk een Franse investeringsmaatschappij die een werkmaatschappij heeft met de naam International Financial Advisors die toegelaten is in Frankrijk en ook een vergunning van de FSMA heeft.
Het bedrijf waarschuwt op zijn website voor het frauduleus gebruik van hun naam door oplichters die beleggers geld willen aftroggelen. Zij vermelden ook duidelijk dat ze geen directe investeringen aanbieden aan particulieren.
Duidelijk een geval van scam! Men weze gewaarschuwd.
Daarna even gecheckt op de website van Cabinet Gregory: dit is wel degelijk een Franse investeringsmaatschappij die een werkmaatschappij heeft met de naam International Financial Advisors die toegelaten is in Frankrijk en ook een vergunning van de FSMA heeft.
Het bedrijf waarschuwt op zijn website voor het frauduleus gebruik van hun naam door oplichters die beleggers geld willen aftroggelen. Zij vermelden ook duidelijk dat ze geen directe investeringen aanbieden aan particulieren.
Duidelijk een geval van scam! Men weze gewaarschuwd.
Echt?
Een bank die zijn klantengegevens doorgeeft aan een concurrent? Echt?
Sowieso een bedrijf dat jou gegevens doorgeeft aan iemand anders? Wat met GDPR?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Als het een scam is lijkt het mij niet logisch dat Keytrade daaraan gegevens zal doorgegeven hebben? Die zullen ze dan ook wel op niet zo legale manier verkregen hebben?
Mijn gegevens zullen waarschijnlijk wel via een illegale manier bekomen zijn. Ik ben ook niet zeker dat het via keytradebank kom, want het emailadres dat ze kennen, gebruik ik ook voor Binck bank en Lynx.
En het IP adres van de link die ze doorsturen ligt in Kansas USA.
Dus misschien via een link naar een andere site waar ik eens een webinar gevolgd heb.
En het IP adres van de link die ze doorsturen ligt in Kansas USA.
Dus misschien via een link naar een andere site waar ik eens een webinar gevolgd heb.
Hoe? In je eerste bericht zeg je dat je gebeld werd. En nu spreek je over een e-mail adres?
Zowieso: Een eerste check om te zien of ze betrouwbaar zijn:
Vraag hen op, conform GDPR:
* Welke gegevens ze over u hebben
* Hoe ze aan uw contact gegevens gekomen zijn
Als ze betrouwbaar zijn, zullen ze je dat perfect kunnen meedelen.
Zowieso: Een eerste check om te zien of ze betrouwbaar zijn:
Vraag hen op, conform GDPR:
* Welke gegevens ze over u hebben
* Hoe ze aan uw contact gegevens gekomen zijn
Als ze betrouwbaar zijn, zullen ze je dat perfect kunnen meedelen.
Ik ben eerst gebeld en tijdens het gesprek hebben ze een email gestuurd met een link om hun "beleggingen" voor te stellen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik werd gisteren gecontacteerd door Tim Stegemans die mij opbelde in naam van Patrimoine Connect. Het is mij niet duidelijk hoe hij aan mijn gegevens kwam, maar hij vermeldde Lynx en Binck Bank. Via een email kreeg ik een login waarmee hij probeerde te illustreren dat Patrimoine Connect tot 2% rendement per maand aanbied. Zij beheren de middelen van de klanten op tal van kortlopende effecten en tevens het equivalent van een spaarrekening in Frankrijk - soort termijnrekening - die hoge interesten aanbiedt.
Ik heb info gevraagd over Patrimoine Connect, maar blijkbaar hebben deze geen eigen website. Je komt wel op een site waar je mits betaling rapporten over het bedrijf kan ontvangen.
Lijkt me nogal een verdachte aanbieder van vermogensbeheer met hoge rendementen.
Ik heb info gevraagd over Patrimoine Connect, maar blijkbaar hebben deze geen eigen website. Je komt wel op een site waar je mits betaling rapporten over het bedrijf kan ontvangen.
Lijkt me nogal een verdachte aanbieder van vermogensbeheer met hoge rendementen.
Vraag gewoon op:johanbotterman schreef: ↑3 november 2020, 08:43 Ik werd gisteren gecontacteerd door Tim Stegemans die mij opbelde in naam van Patrimoine Connect. Het is mij niet duidelijk hoe hij aan mijn gegevens kwam, maar hij vermeldde Lynx en Binck Bank.
* Welke gegevens ze over u bezitten
* Waar ze uw contactgegevens gehaald hebben.
Dit moeten ze u verplicht bezorgen, geheel volgens de GDPR wetgeving.
-
- Newbie
- Contacteer:
mijn bank heeft de rekening van de fraudeur Tim Stegemans laten blokkeren; ik wacht al meer dan twee maanden op mijn geld nadat wij in zijn val zijn getrapt; parket heeft te veel werk met corona en daarom is mijn klacht geseponeerd.
Wie kent een goede advokaat of hoe kan ik hem in de val laten lopen? Ik ken alle gegevens van de fraudeur (hij had mij zelfs een kopie van zijn identiteitskaart doorgemaild). Hij belt nog steeds mensen op (ook mij) om zijn beleggingen voor te stellen. Het geld moet gestort worden bij grote Portugese of Spaanse banken. Als je het nr kent waarop moet gestort worden, moet dat nr dan toch ook onmiddellijk kunnen geblokkeerd worden? Bedankt voor hulp.
Wie kent een goede advokaat of hoe kan ik hem in de val laten lopen? Ik ken alle gegevens van de fraudeur (hij had mij zelfs een kopie van zijn identiteitskaart doorgemaild). Hij belt nog steeds mensen op (ook mij) om zijn beleggingen voor te stellen. Het geld moet gestort worden bij grote Portugese of Spaanse banken. Als je het nr kent waarop moet gestort worden, moet dat nr dan toch ook onmiddellijk kunnen geblokkeerd worden? Bedankt voor hulp.
-
- Newbie
- Contacteer:
er is momenteel een onderzoek lopende naar cloned firm fraude (Tim Stegemans) waarbij geld van nietsvermoedende spaarders vanuit België werd overgeschreven naar Portugal. Wie heeft ervaring met het gerecht in Portugal of kan mij daarbij helpen?