Termijnrekening bij Deutsche Bank
TIP
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Termijnrekening bij Deutsche Bank
Fake nieuws ?

Vanaf 25.000 EUR. Zie https://public.deutschebank.be/f2w/medi ... asbons.pdf (versie 19/10/2022)
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Kasbon ≠ termijnrekeningSuperspaarder schreef: ↑19 oktober 2022, 08:31Fake nieuws ?![]()
Vanaf 25.000 EUR. Zie https://public.deutschebank.be/f2w/medi ... asbons.pdf (versie 19/10/2022)
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Oups.pmu schreef: ↑19 oktober 2022, 09:31Kasbon ≠ termijnrekeningSuperspaarder schreef: ↑19 oktober 2022, 08:31
Fake nieuws ?![]()
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Is een termijnrekening voor 1 jaar bij Deutsche bank goed als "wachtrekening" in deze tijd van slechte beurzen?
Vermits de rentes wereldwijd stijgen voor de inflatie te beteugelen zou ik kiezen voor een korte looptijd.
Is het nuttiger van een onbligatie te kopen met een korte looptijd?
Vermits de rentes wereldwijd stijgen voor de inflatie te beteugelen zou ik kiezen voor een korte looptijd.
Is het nuttiger van een onbligatie te kopen met een korte looptijd?
In deze tijd van slechte beurzen zou ik eerder opteren om je geld beschikbaar te houden voor een correctie en niet vast te zetten, zelfs niet voor een jaar. Als je wacht tot de beurzen het weer beter doen heb je je kans gemist.
Het "advies" van mijn makelaar volgend ben ik sinds 01/01/2022 € 50.000,00 verloren.
In 2015 is mijn makelaar mijn kapitaal gaan beleggen in diverse fondsen.
Er was een grote diversificatie in mijn portefeuille door het kapitaal te beleggen bij verschillende maatschappijen en te beleggen in indexfondsen,pure aandelenfondsen,gemengde fondsen en immobiliënfondsen.
Tussen 2015 en 2022 hebben die gemengde fondsen (met 4* tot 5* bij Morningstar) geen enkele euro winst gegeven.
Voor mijn verlies te beperken heb ik een groot aantal fondsen omgezet in geldmarktfondsen,maar de "maatschappijen" moest ik een beheerscommissie betalen van minimaal 0,60%;dus heb ik mijn kapitaal uit de geldmarktfondsen gehaald en op een zichtrekening geplaatst.
Vermits de rentes wereldwijd stijgen voor de inflatie te beteugelen en een wereldwijde recessie wordt verwacht in 2023 zal de beurs zeker geen vermeldenswaardige winsten opleveren.
Ik ben niet van plan om terug te keren naar de beurs en wil mijn cash geld beleggen in obligaties of vastrentende producten met een KORTE LOOPTIJD vermits de rentes op die vastrentende producten zullen stijgen.
Welk advies kunt u me geven?
In 2015 is mijn makelaar mijn kapitaal gaan beleggen in diverse fondsen.
Er was een grote diversificatie in mijn portefeuille door het kapitaal te beleggen bij verschillende maatschappijen en te beleggen in indexfondsen,pure aandelenfondsen,gemengde fondsen en immobiliënfondsen.
Tussen 2015 en 2022 hebben die gemengde fondsen (met 4* tot 5* bij Morningstar) geen enkele euro winst gegeven.
Voor mijn verlies te beperken heb ik een groot aantal fondsen omgezet in geldmarktfondsen,maar de "maatschappijen" moest ik een beheerscommissie betalen van minimaal 0,60%;dus heb ik mijn kapitaal uit de geldmarktfondsen gehaald en op een zichtrekening geplaatst.
Vermits de rentes wereldwijd stijgen voor de inflatie te beteugelen en een wereldwijde recessie wordt verwacht in 2023 zal de beurs zeker geen vermeldenswaardige winsten opleveren.
Ik ben niet van plan om terug te keren naar de beurs en wil mijn cash geld beleggen in obligaties of vastrentende producten met een KORTE LOOPTIJD vermits de rentes op die vastrentende producten zullen stijgen.
Welk advies kunt u me geven?
De rente is stijgend dus korte looptijden zijn inderdaad aangeraden. Of dat een obligatie of een termijnrekening is maakt niet veel uit.
-
- Verbannen Gebruiker
Je weet dat toch niet? Als de rente volgende week weer daalt, maak je verlies door korte looptijd
Niemand weet hoe het zal evolueren dus weet je niet wat je best kunt doen.
-
- Verbannen Gebruiker
Niemand weet wat best is. Als blijkt dat vanaf volgende week de beurzen stijgen dan kun je lang wachten op correctie. Niemand weet wat je best kunt doen vandaag.
Er wordt veel meer geld verloren door mensen die wachten op het goede moment om te beleggen, dan tussentijds door correcties op de beurs
Zowel met termijnrekeningen als met de meeste obligaties, zet je je rendement vast. Mijn advies zou bijgevolg vooral zijn toe te happen als je tevreden bent met het rendement.VLblokpate schreef: ↑21 oktober 2022, 13:24Je weet dat toch niet? Als de rente volgende week weer daalt, maak je verlies door korte looptijd
Niemand weet hoe het zal evolueren dus weet je niet wat je best kunt doen.
-
- Verbannen Gebruiker
Akkoord.
Wat ik bedoelde, was: zet je je geld vast voor 1 maand en de rente daalt weer, dan moet je je geld na die maand aan lagere rentevoet beleggen. In dat geval was je beter af geweest als je je geld voor langere tijd belegd had. Maar je weet dat niet op voorhand. Dus kun je geen goede raad geven zoals Yaris probeerde. Als je glazen bol hebt dan is het anders natuurlijk.
Ik heb in september ingetekend op de laatste staatsbon (op vijf jaar). Ze zeiden me dat ik beter zou wachten op die van december omdat die meer rente zou geven. Maar daar ga ik ook op intekenen. Als ik op iedere nieuwe uitgifte inteken, vier maal per jaar, heb ik na vijf jaar twintig staatsbons en een mooi gemiddeld rendement. Na die vijf jaar begint het geld vrij te komen en herbeleg ik iedere keer wat vrijkomt. Ik hoef me niet af te vragen of de rente gaat stijgen of dalen.
Met termijnrekeningen kun je ook zo een plan opstellen.
Met termijnrekeningen kun je ook zo een plan opstellen.
De rentes gaan ZONDER ENIGE TWIJFEL in de toekomst STIJGEN want dat is het enigste middel om de inflatie naar beneden te krijgen.
Zowel de ECB als de Amerikaanse centrale bank hebben duidelijk gesteld dat ze in2022 en 2023 de rentes nog verschillende keren opwaarts zullen bijstellen.
Het lijkt me dus best termijnrekeningen/obligaties te kopen voor een korte termijn en telkens bij te kopen als de rente op de termijnrekeningen of obligaties significant is gestegen.
Zowel de ECB als de Amerikaanse centrale bank hebben duidelijk gesteld dat ze in2022 en 2023 de rentes nog verschillende keren opwaarts zullen bijstellen.
Het lijkt me dus best termijnrekeningen/obligaties te kopen voor een korte termijn en telkens bij te kopen als de rente op de termijnrekeningen of obligaties significant is gestegen.
Over de ganse wereld zullen de rentes in 2022 en 2023 stijgen;het is weinig waarschijnlijk dat de rentes zullen dalen;indien de inflatie in Europa en USA voldoende is gedaald door de renteverhogingen valt te verwachten dat de rente zal kunnen dalen.VLblokpate schreef: ↑21 oktober 2022, 13:51Akkoord.
Wat ik bedoelde, was: zet je je geld vast voor 1 maand en de rente daalt weer, dan moet je je geld na die maand aan lagere rentevoet beleggen. In dat geval was je beter af geweest als je je geld voor langere tijd belegd had. Maar je weet dat niet op voorhand. Dus kun je geen goede raad geven zoals Yaris probeerde. Als je glazen bol hebt dan is het anders natuurlijk.