Geldopvraging Keytrade toch niet (volledig) gratis / onbeperkt
Geldopvraging Keytrade toch niet (volledig) gratis / onbeperkt
Ik las net dit artikel van Keytrade (https://www.keytradebank.be/nl/support/ ... trade-bank) en hierin staat toch iets dat ik nog nergens had gelezen (niet in de info pagina van hun VISA kaarten of in hun tarieffiche) namelijk dat
Misschien dat eerder een vraag voor Keytrade, hoort zoiets niet ergens vermeld te worden (bijzondere voorwaarden van het product of tarieffiche lijken me de meest logische keuze).
Voor zij die nog op verlof gaan, bij deze weet je dus dat er een limiet is.
Iemand een idee hoe dit dan in praktijk is? Alles boven dat bedrag is dan niet gratis of het zal gewoon niet mogelijk zijn?Het totaalbedrag van de geldopvragingen per periode van vier dagen mag niet meer dan 620 euro bedragen.
Misschien dat eerder een vraag voor Keytrade, hoort zoiets niet ergens vermeld te worden (bijzondere voorwaarden van het product of tarieffiche lijken me de meest logische keuze).
Voor zij die nog op verlof gaan, bij deze weet je dus dat er een limiet is.
Re: Geldopvraging Keytrade toch niet (volledig) gratis / onbeperkt
Alle kaarten hebben limieten: per dag/per week/per maand of hier blijkbaar per 4 dagen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bijna alle kaarten hebben limieten: per dag/per week/per maand of hier blijkbaar per 4 dagen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Lijkt me een limiet van wat je kan afhalen. Niets te maken met tarifering.
Dat bedrag, 625 of 650 euro, komt bij veel banken terug.
Misschien is die limiet, zoals bij andere banken, aanpasbaar . Misschien bij keytrade ook niet.
Er is ook een limiet voor hoeveel je mag aankopen in winkels (etc) met de kaart en misschien nog een limiet voor de 2 samen.
Edit : ik dacht dat je het over een debetkaart had. Het basisantwoord op de vraag blijft hetzelfde.
Dat bedrag, 625 of 650 euro, komt bij veel banken terug.
Misschien is die limiet, zoals bij andere banken, aanpasbaar . Misschien bij keytrade ook niet.
Er is ook een limiet voor hoeveel je mag aankopen in winkels (etc) met de kaart en misschien nog een limiet voor de 2 samen.
Edit : ik dacht dat je het over een debetkaart had. Het basisantwoord op de vraag blijft hetzelfde.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 7 augustus 2022, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Zoals ik het lees is dat je max.620 euro kan afhalen binnen de eurozone met je kredietkaart. Die afhaling is gratis.
Je kan eveneens buiten de eurozone geld afhalen met je kredietkaart, die afhaling is betalend.
(die 620 euro is niet cumuleerbaar, dus als je al 620 euro hebt afgehaald binnen de eurozone binnen de periode van 4 dagen dan ga je niet meer kunnen afhalen buiten de eurozone, of omgekeerd).
Ik zie niet direct het probleem want ik neem aan dat je naast je kredietkaart ook nog een gewone bankkaart hebt om geld af te halen en daarnaast kan je je kredietkaart ook gebruiken om niet-cash betalingen te doen tot aan de max.limiet van je kaart.
Je kan eveneens buiten de eurozone geld afhalen met je kredietkaart, die afhaling is betalend.
(die 620 euro is niet cumuleerbaar, dus als je al 620 euro hebt afgehaald binnen de eurozone binnen de periode van 4 dagen dan ga je niet meer kunnen afhalen buiten de eurozone, of omgekeerd).
Ik zie niet direct het probleem want ik neem aan dat je naast je kredietkaart ook nog een gewone bankkaart hebt om geld af te halen en daarnaast kan je je kredietkaart ook gebruiken om niet-cash betalingen te doen tot aan de max.limiet van je kaart.
Ik heb dat voordien ooit wel ergens gelezen in de betalingsvoorwaarden.
Staat er zeker in, maar ja al die voorwaarden hier en daar, het is wel een puinhoop.
Ik ben al blij dat ik gewoon af en toe kosteloos cash kan afhalen met mijn visa platinum. Het is best handig.
Ha gevonden
https://www.keytradebank.be/files/docum ... fer_nl.pdf
Gebruikslimieten
De limiet wordt aangepast op basis van uw profiel. De mogelijke limieten zijn:
- Classic : van 1.250€ tot 2.000€ / maand
- Gold : van 3.000€ tot 5.000€ / maand
- Platinum : van 6.000€ tot 10.000€ / maand
Het totaalbedrag van de geldopvragingen per periode van vier dagen mag niet meer dan 620 euro bedragen.
Veel meer details staan er ook niet bij ivm de cash geldopvragingen
Staat er zeker in, maar ja al die voorwaarden hier en daar, het is wel een puinhoop.
Ik ben al blij dat ik gewoon af en toe kosteloos cash kan afhalen met mijn visa platinum. Het is best handig.
Ha gevonden
https://www.keytradebank.be/files/docum ... fer_nl.pdf
Gebruikslimieten
De limiet wordt aangepast op basis van uw profiel. De mogelijke limieten zijn:
- Classic : van 1.250€ tot 2.000€ / maand
- Gold : van 3.000€ tot 5.000€ / maand
- Platinum : van 6.000€ tot 10.000€ / maand
Het totaalbedrag van de geldopvragingen per periode van vier dagen mag niet meer dan 620 euro bedragen.
Veel meer details staan er ook niet bij ivm de cash geldopvragingen
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Binnen de eurozone dan toch ? Buiten de eurozone maakt de kleur van je kaart niks uit wat betreft de kosten ?
Los daarvan, hoe kan je als klant bij Keytrade eigenlijk weten voor welke kaart je best een aanvraag doet ? Ik heb een gold gevraagd en gekregen maar misschien was ik wel goed genoeg voor een platinum ?
Twee vaststellingen bij het ontvangen van mijn nieuwe Keytrade Visakaart:
1) Via een e-mail liet de bank me weten: "door een technisch probleem is het momenteel niet mogelijk om de pincode van uw kredietkaart te wijzigen. Gelieve dus de originele code te gebruiken."
Ook bij het inloggen in de beveiligde zone, krijg ik dergelijk bericht! Dit vind ik niet kunnen en ik hoop dat dit snel zal opgelost worden.
2) Met mijn oude Visa kaart had ik het minimum aantal verrichtingen bereikt om gratis te zijn. Dit kon ik ook zien in de beveiligde zone. Maar na het activeren van mijn nieuwe kaart, staat daar plotseling dat ik nog 3 verrichtingen moet doen opdat de kaart gratis zou zijn!
1) Via een e-mail liet de bank me weten: "door een technisch probleem is het momenteel niet mogelijk om de pincode van uw kredietkaart te wijzigen. Gelieve dus de originele code te gebruiken."
Ook bij het inloggen in de beveiligde zone, krijg ik dergelijk bericht! Dit vind ik niet kunnen en ik hoop dat dit snel zal opgelost worden.
2) Met mijn oude Visa kaart had ik het minimum aantal verrichtingen bereikt om gratis te zijn. Dit kon ik ook zien in de beveiligde zone. Maar na het activeren van mijn nieuwe kaart, staat daar plotseling dat ik nog 3 verrichtingen moet doen opdat de kaart gratis zou zijn!
Dit had ik ook voor. Maar 3 verrichtingen voer je wel snel uit. Eens tanken, eens een broodje kopen of gewoon bij de volgende aankoop gewoon eens je Visa boven halen.Nefertari schreef: ↑21 september 2022, 12:55 2) Met mijn oude Visa kaart had ik het minimum aantal verrichtingen bereikt om gratis te zijn. Dit kon ik ook zien in de beveiligde zone. Maar na het activeren van mijn nieuwe kaart, staat daar plotseling dat ik nog 3 verrichtingen moet doen opdat de kaart gratis zou zijn!
Om hier nog eens op terug te komen: vandaag, vijf weken na ontvangst van mijn nieuwe kaart, zie ik nog steeds in de beveiligde zone onder Visakaart staan:
Ik zie het niet zitten om een code te moeten gebruiken die ze zelf opgeven. Dus voorlopig wil ik die kaart niet meer gebruiken.Door een technisch probleem is het momenteel niet mogelijk om de PIN code te wijzigen.
Is hier iemand die enig idee heeft, hoelang dit probleem nog zou kunnen duren?
Zelfde probleem hier: nieuwe Visa-kaart gekregen en niet mogelijk de pin code te wijzigen. Ze laten ook niet weten tegen wanneer ze dit verwachten op te lossen. Iemand van jullie een idee?
Ik herinner me vaag dat Keytrade enkele jaren gelede een gelijkaardig probleem had met het wijzigen van de pin code - ik weet niet meer of dit over Visa- of debetkaarten ging.
Ik herinner me vaag dat Keytrade enkele jaren gelede een gelijkaardig probleem had met het wijzigen van de pin code - ik weet niet meer of dit over Visa- of debetkaarten ging.
Gisteren mail gehad dat het weer lukt om de pincode te wijzigen van mijn Visa-kaartAtmosfeer schreef: ↑18 oktober 2022, 16:07 Zelfde probleem hier: nieuwe Visa-kaart gekregen en niet mogelijk de pin code te wijzigen. Ze laten ook niet weten tegen wanneer ze dit verwachten op te lossen. Iemand van jullie een idee?
Nochtans: ik heb eergisteren de volgende e-mail ontvangen, waaruit blijkt dat het nog altijd niet zou mogelijk zijn.
Geachte XXX,
Bedankt voor uw e-mail.
U kunt de pincode van uw Visa-kaart wijzigen op onze transactiesite door bij 'Banking' op 'Kaarten' te klikken en vervolgens naar de instellingen van uw Visa-kaart te gaan. Aan de rechterzijde van uw scherm kunt u de pincode wijzigen. In verband me het technisch probleem, onze technische dienst werkt aan een oplossing.
Indien u nog vragen heeft, kunt u ons altijd contacteren.
Met vriendelijke groeten,
XXX
Keytrade Bank,
Intussen toch maar eens geprobeerd én het is vandaag dus wél gelukt!
Alleen: nu moet ik eerst nog eens 2 afhalingen gaan doen aan een bankautomaat om mijn nieuwe Visa te activeren.