Santander bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander bank
Ok, vandaag naar Santander gebeld en daar kreeg ik een duidelijk uitleg. Men was volledig op de hoogte.
Na de uitvoering de interestsimulator bekeken en inderdaad. Santander past dit correct toe.
De PDF van de interest simulator is nu wel 2x zo lang maar soit, dit is mooi meegenomen.
Nu CKV nog...
Na de uitvoering de interestsimulator bekeken en inderdaad. Santander past dit correct toe.
De PDF van de interest simulator is nu wel 2x zo lang maar soit, dit is mooi meegenomen.
Nu CKV nog...
CKV gaat mee in het verhaal maar moet dit allemaal manueel berekenen in het hoofdkantoor. Raar.
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
De wet is duidelijk en -zoals steeds- dwingend, want CKV ook zeggen mag in hun mails...
Santander past het principe volledig correct toe: schrijf over van de ene spaarrekening naar de andere bij hun en op voorwaarde dat het bedrag meer dan 500 euro is en u nog geen 3 voorgaarde dergelijke overschrijvingen hebt gedaan dit jaar, kan u meteen in de afhalingsimulator zien dat alle getrouwheidsrentes aangepast zijn naar een nieuw bedrag dat pro rata is bepaald, uitbetaald op de oorspronkelijke valutadatum.
CKV is een minibankje: stel u bij hun hoofdkantoor en hun juridische dienst allemaal niet te veel voor: dat zijn een handjevol mensen die alles vanuit een klein kantoorgebouwtje op een industriepark in Waregem runnen. Waarschijnlijk is hun software hier niet voor geschreven en zien ze op tegen de administratieve rompslomp om dat manueel te gaan doen.
Santander past het principe volledig correct toe: schrijf over van de ene spaarrekening naar de andere bij hun en op voorwaarde dat het bedrag meer dan 500 euro is en u nog geen 3 voorgaarde dergelijke overschrijvingen hebt gedaan dit jaar, kan u meteen in de afhalingsimulator zien dat alle getrouwheidsrentes aangepast zijn naar een nieuw bedrag dat pro rata is bepaald, uitbetaald op de oorspronkelijke valutadatum.
CKV is een minibankje: stel u bij hun hoofdkantoor en hun juridische dienst allemaal niet te veel voor: dat zijn een handjevol mensen die alles vanuit een klein kantoorgebouwtje op een industriepark in Waregem runnen. Waarschijnlijk is hun software hier niet voor geschreven en zien ze op tegen de administratieve rompslomp om dat manueel te gaan doen.
Klopt maar ze gaan het nu wel manueel doen. Gevaar voor fouten dus. Dus eigenlijk twijfel ik nog. De software zou inderdaad hier niet op voorzien zijn.
Ik vroeg als ik de eerste was die deze vraag stelde...ja was het antwoord. Hier te lezen blijkt dat ik dus niet de enige ben die deze vraag al gesteld heeft.
Dus hoe ik het interpreteer is als iemand toch een overschrijving zou doen van de ene naar de andere spaarrekening ze dit volgens mij "vergeten" te doen. Al heeft volgens hun niemand 2 spaarrekeningen om ze er maar 1 aanbieden.
Ik vroeg als ik de eerste was die deze vraag stelde...ja was het antwoord. Hier te lezen blijkt dat ik dus niet de enige ben die deze vraag al gesteld heeft.
Dus hoe ik het interpreteer is als iemand toch een overschrijving zou doen van de ene naar de andere spaarrekening ze dit volgens mij "vergeten" te doen. Al heeft volgens hun niemand 2 spaarrekeningen om ze er maar 1 aanbieden.
Ik heb wel degelijk 2 spaarrekeningen. Ik heb ook al het saldo overgeschreven ertussen. Als ze nu toegeven dat we recht hebben op de nieuwe GP, dan zijn we er. Als ze het fout uitrekenen, dan ga ik er op dat moment achteraan tot ze het rechtzetten.
Maakt niet uit hoe ze het doen: elektronisch, met pen op papier of met lei en griffel.. de wet is heel duidelijk: "PRO RATA", behoudens de expliciet vermelde limiet van minimum 500 euro en max 3 maal per jaar... waarschijnlijk net om diensten die het effectief nog met lei en griffel doen, ter wille te zijn.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Zo veel is wel duidelijk...
En verder geen slapende honden wakker maken en als ze toch even komen snuffelen zoals uzelf ze zelfs met een (halve) leugen wandelen sturen. Faut le faire!
![Shocked :o](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/shocked.gif)
Ik lees dat er velen een nieuwe spaarrekening open om te kunnen genieten van de nieuwe tarieven voor bedragen die er reeds opstaan. Als ik inlog zie ik dat de nieuwe tarieven al van toepassing zijn op de bestaande spaarrekeningen. M.a.w. als ik een nieuw bedrag op deze rekening zet, dan geniet ik van de nieuwe tarieven? Voor bedragen die er al op staan is het misschien een andere zaak.
En ik neem ook aan dat ik van gelijk welke rekening bedragen kan overzetten? Er is namelijk een referentierekening, maar je kan enkel NAAR deze rekening overschrijven, omgekeerd geldt dit dus niet dacht ik?
En ik neem ook aan dat ik van gelijk welke rekening bedragen kan overzetten? Er is namelijk een referentierekening, maar je kan enkel NAAR deze rekening overschrijven, omgekeerd geldt dit dus niet dacht ik?
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Zo is het inderdaad. De basisrente is zowel van toepassing op nieuwe als oude stortingen, de getrouwheidspremie enkel op nieuwe (maar ook op bestaande rekeningen).DonDraper schreef: ↑24 oktober 2022, 12:12 Ik lees dat er velen een nieuwe spaarrekening open om te kunnen genieten van de nieuwe tarieven voor bedragen die er reeds opstaan. Als ik inlog zie ik dat de nieuwe tarieven al van toepassing zijn op de bestaande spaarrekeningen. M.a.w. als ik een nieuw bedrag op deze rekening zet, dan geniet ik van de nieuwe tarieven? Voor bedragen die er al op staan is het misschien een andere zaak.
Inderdaad mogelijk.
Nog een bevestiging gekregen van Santander bank vandaag:
Naar aanleiding tot uw verzoek informeren wij u dat u zeker een nieuwe Vision + rekening kunt openen en uw spaargeld daar op storten.
Op dat ogenblik zal uw getrouwheidspremie overgenomen worden en zal het nieuwe rentevoet beginnen tellen.
Naar aanleiding tot uw verzoek informeren wij u dat u zeker een nieuwe Vision + rekening kunt openen en uw spaargeld daar op storten.
Op dat ogenblik zal uw getrouwheidspremie overgenomen worden en zal het nieuwe rentevoet beginnen tellen.
Je moet wel oppassen met de Vision Max.
Voor de mensen die zoveel geld op de rekening willen plaatsen. De intrest is dan hoger dan het plafond van 990€. Je zult dus 15% roerende voorheffing moeten betalen. En dan is het netto rendement 0,90%.
Voor de mensen die zoveel geld op de rekening willen plaatsen. De intrest is dan hoger dan het plafond van 990€. Je zult dus 15% roerende voorheffing moeten betalen. En dan is het netto rendement 0,90%.
Ik weet niet hoe je aan die 0.9% komt, maar de roerende voorheffing is enkel verschuldigd op de intresten van gereglementeerde spaarrekeningen boven de vrijgestelde schijf (tot 980EUR voor 2022).
Verder: zijn jullie tevreden van Santander bank? Ik lees nogal gemengde reviews op de spaargids website.
-
- Newbie
- Contacteer:
Een grote handicap van Santander blijft toch de app die ondanks enkele sporadische updates in de laatste 2 jaar nog steeds niet werkt (iOS). Onbegrijpelijk voor een bank in 2022. Ik weet niet hoe de ervaringen op Android zijn?
Anderzijds kun je je afvragen hoe relevant zo'n app is voor een bank als deze. Doe je zo vaak verrichtingen vanaf je spaarrekening? Of bekijk je dagelijks of je intresten al gestort zijn?MajorFoster schreef: ↑27 oktober 2022, 11:20 Een grote handicap van Santander blijft toch de app die ondanks enkele sporadische updates in de laatste 2 jaar nog steeds niet werkt (iOS). Onbegrijpelijk voor een bank in 2022. Ik weet niet hoe de ervaringen op Android zijn?