jaarafrekening energie
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: jaarafrekening energie
Een ondernemer. Een crisis scheidt het kaf van het koren.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Of het gedrag van die moderne bakker.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik sta altijd perplex van overheidsstatistieken.haelewyn schreef: ↑19 oktober 2022, 11:58 Om maar te illustreren dat de prijzen bij de bakker echt hoog geworden zijn :
Ik kocht deze week 200 gram kaas (vers afgesneden), klein potje prepare, stukje cake : totaalprijs meer dan 9 euro.
Dat is hoeveel het leven duurder wordt ... Zoals De Boosere's gevoelstemperatuur >>> De gevoelsindex.
Een pak kouder dan de gemeten cijfers.
120 zonnepanelen in 2007 zal niet goedkoop geweest zijn om van batterijen nog maar te zwijgen. Hoe dan ook, dat is met een blik op de toekomst ondernemen. Zijn broodje is waarschijnlijk gebakken.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Die krijgt nog een premie van de Vlaamse regering.
Als bedrijven geholpen worden met hun energiefactuur, zag ik graag enige triage.
Bakkerij kan ook heropgestart worden na de crisis.
Intussen kunnen ze elders aan de slag of een uitkering.
Steun zou maw maximum iets van 20-24k/j mogen zijn.
Bij vennootschap moeten eerst de reserves aangesproken worden.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat bewijst nog maar eens dat werken de beste manier is om aan armoede te ontsnappen ...KomaanBeurs schreef: ↑19 oktober 2022, 13:27 Ik zocht eens op hoe laag de laagste werkloosheidsuitkering nu is voor een Vlaamse alleenstaande. Met een gemiddelde huur, wat voedsel en allerhande verplichte verzekeringen/belastingen/ziekenfonds is het geld vrijwel op.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Bewijst tevens dat die mensen niet profiteren maar tegen hun wil in miserie kennen.m-peeters schreef: ↑19 oktober 2022, 15:54Dat bewijst nog maar eens dat werken de beste manier is om aan armoede te ontsnappen ...KomaanBeurs schreef: ↑19 oktober 2022, 13:27 Ik zocht eens op hoe laag de laagste werkloosheidsuitkering nu is voor een Vlaamse alleenstaande. Met een gemiddelde huur, wat voedsel en allerhande verplichte verzekeringen/belastingen/ziekenfonds is het geld vrijwel op.
Dat zal voor sommigen ongetwijfeld zo zijn, voor anderen dan weer niet. Het ontbreek bij jouw steeds aan enige nuance, beste Pateeke/weverke/calco/NTO/amturingas/... (vandaar de vele nicknames en verbanningen)KomaanBeurs schreef: ↑19 oktober 2022, 15:57Bewijst tevens dat die mensen niet profiteren maar tegen hun wil in miserie kennen.
JA, sommige langdurige werklozen zijn tegen hun wil in werkloos geworden, vinden moeilijk of niet een job en moeten met weinig rondkomen. Maar eveneens JA, sommige werklozen "nestelen" zich in de werkloosheid en zijn niet bereid om voor "ietsje meer" nog te gaan werken ...
Je mag dus niet veralgemenen, iets waar jij het wel vaker moeilijk mee hebt .
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 19 oktober 2022, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je maakt vooruitgang. Je gaf net toe dat sommige werklozen geen werk vinden.m-peeters schreef: ↑19 oktober 2022, 16:04Zoals altijd ontbreekt bij jouw enige nuance.KomaanBeurs schreef: ↑19 oktober 2022, 15:57
Bewijst tevens dat die mensen niet profiteren maar tegen hun wil in miserie kennen.
Ja, sommige langdurige werklozen zijn tegen hun wil in werkloos geworden, vinden moeilijk of niet een job en moeten met weinig rondkomen.
Mooi zo.
Nu gaan wij naar de volgende stap.
Als die mensen geen werk vinden, waarom wil je ze dan straffen door hun uitkering te verlagen en na 2j zelfs af te pakken?
Dat heb ik altijd al zo gezegd, dat is niks nieuw ... maar je moet het willen lezen!KomaanBeurs schreef: ↑19 oktober 2022, 16:14Je maakt vooruitgang. Je gaf net toe dat sommige werklozen geen werk vinden.
Mooi zo.
Als die mensen geen werk vinden, waarom wil je ze dan straffen door hun uitkering te verlagen en na 2j zelfs af te pakken?
Het moet trouwens van 2 kanten komen. Misschien is het nu jouw beurt om toe te geven dat sommigen werklozen zich nestelen in de werkloosheid en niet echt actief naar een job zoeken. Komaan, je kunt het ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dus daar moet je niet zijn 's morgens voor vers brood ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik wil het gerust daar nog over hebben. Je zult er weer belabberd uitkomen.m-peeters schreef: ↑19 oktober 2022, 16:17Dat heb ik altijd al zo gezegd, dat is niks nieuw ... maar je moet het willen lezen!KomaanBeurs schreef: ↑19 oktober 2022, 16:14
Je maakt vooruitgang. Je gaf net toe dat sommige werklozen geen werk vinden.
Mooi zo.
Het moet trouwens van 2 kanten komen. Misschien is het nu jouw beurt om toe te geven dat sommigen werklozen zich nestelen in de werkloosheid en niet echt actief naar een job zoeken. Komaan, je kunt het ...
Eerst wil ik een antwoord op mijn vraag.
Nope ... elk om beurt. Dat is het eerlijkst. Misschien komen we elkaar wel ergens halfweg tegen ...KomaanBeurs schreef: ↑19 oktober 2022, 16:52Ik wil het gerust daar nog over hebben. Je zult er weer belabberd uitkomen.m-peeters schreef: ↑19 oktober 2022, 16:17
Dat heb ik altijd al zo gezegd, dat is niks nieuw ... maar je moet het willen lezen!
Eerst wil ik een antwoord op mijn vraag.
Ik zal je al een beetje op de goede weg zetten: ter inspiratie jouw indeling van de groep van stempelaars en mijn reactie daarop.
KomaanBeurs schreef: ↑16 oktober 2022, 17:21 Er is een inquisitie bezig tegen stempelaars. Veel van die mensen bedoelen het goed.
Ik hoor het Dewever nog zeggen. Bij beperking in de tijd vraagt 1/3 geen uitkering meer, 1/3 vindt werk.
En die laatste 1/3 moet maar naar het OCMW.
Je zult maar bv 30j bijdragen betaald hebben dan.