jaarafrekening energie
Re: jaarafrekening energie
---
Van de pot gerukte redenering
Als jij dan veel vroeger een huis hebt gekocht in de goede periode en je energie faktuur is onbetaalbaar voor jou geworden ga je dan je huis verkopen.; We zullen er dan ook géén compassie mee hebben ..
Bakkers,
Er zijn ook nog Turkse, Marokkaanse bakkers, brood is daar al jaren goedkoper.
Nu over koffie koeken in de Vlaanders moet je er maar 2 kopen aan een goedkopere prijs.
In het Antwerpse moet je er 6 kopen aan duurdere prijs voor zelfde gewicht.
Wie is hier wie aan het bedriegen.
In de Vlaanders rijdt die bakker rond met een Kia.
In het Antwerpse met een Porsche.
Het gouden fruit en groenten buiten beschouwing gelaten in de Vlaanders en Antwerpse.
Er zijn ook nog Turkse, Marokkaanse bakkers, brood is daar al jaren goedkoper.
Nu over koffie koeken in de Vlaanders moet je er maar 2 kopen aan een goedkopere prijs.
In het Antwerpse moet je er 6 kopen aan duurdere prijs voor zelfde gewicht.
Wie is hier wie aan het bedriegen.
In de Vlaanders rijdt die bakker rond met een Kia.
In het Antwerpse met een Porsche.
Het gouden fruit en groenten buiten beschouwing gelaten in de Vlaanders en Antwerpse.
Estate Guru believer.
Ik kan me in beide zaken vinden.m-peeters schreef: ↑19 oktober 2022, 16:04
JA, sommige langdurige werklozen zijn tegen hun wil in werkloos geworden, vinden moeilijk of niet een job en moeten met weinig rondkomen.
Maar eveneens JA, sommige werklozen "nestelen" zich in de werkloosheid en zijn niet bereid om voor "ietsje meer" nog te gaan werken ...
JA .... ik zit in de eerste groep.
En JA... Ik ga me niet laten lokken door een werkgever die me 100 euro per maand meer geeft dan mijn stempelgeld.
Wat iedereen hier ook hoog van de toren te blazen heeft : ik ben nieuwsgierig of jij voor een kleinigheid per maand meer alle nadelen van gaan werken erbij gaat nemen (ik zeg dat jullie dat niet zouden doen) : het leven wordt duurder als je gaat werken.
Maar voor het dubbele en met maaltijdcheques erbij vind ik het wel de moeite.
En dat heb ik nu gevonden..
Anders gerekend : ik ga voor geen enkele profiteur werkgever werken aan minder dan de helft van het loon dat ik vroeger had.
Jullie wel? Ik zeg van niet...
Nu heb ik ook minder dan 10 jaar geleden maar ik vind het wel de moeite waard om te gaan werken.
Enkel wat ik daarover denk is belangrijk.
Her klopt wel dat je met afschaffing van de werkloosheidsuitkering na 2 jaar mensen naar werk zou dwingen.
Je zou ook het profitariaat van sommige werkgevers in de hand werken die dergelijke profielen willen aannemen aan een belachelijk lage prijs.
En er zouden mensen zijn die bijna nergens nog mogen beginnen werken, die je dan zonder inkomen zet.
Nog eens andere bekeken : ik doe nu een job die ik niet mag doen om medische redenen maar ik doe het wel voor een aanvaardbaar loon.
Voor een zeer laag loon zou ik dat niet aannemen.
Als ik mijn volledige vrijheid zou nemen en geen uitkering meer aanvraag of stop met werken, hou ik het nog altijd financieel vol tot aan mijn pensioen. Maar dan ga ik mijn geld wel ergens anders opdoen, waar het leven goedkoper is.
In de uk is er zo al een vlucht van tienduizenden mensen die het land om economische redenen ontvluchten. Of dat dan beter is... dat kan je je afvragen. Die mensen doen niets meer op in eigen land en innen vaak hun pensioen in een ander land of leven van hun spaargeld.
Graag of niet graag : mij kan het niet schelen.
Goed voor jouhaelewyn schreef: ↑19 oktober 2022, 18:31Ik kan me in beide zaken vinden.m-peeters schreef: ↑19 oktober 2022, 16:04
JA, sommige langdurige werklozen zijn tegen hun wil in werkloos geworden, vinden moeilijk of niet een job en moeten met weinig rondkomen.
Maar eveneens JA, sommige werklozen "nestelen" zich in de werkloosheid en zijn niet bereid om voor "ietsje meer" nog te gaan werken ...
JA .... ik zit in de eerste groep.
En JA... Ik ga me niet laten lokken door een werkgever die me 100 euro per maand meer geeft dan mijn stempelgeld.
Wat iedereen hier ook hoog van de toren te blazen heeft : ik ben nieuwsgierig of jij voor een kleinigheid per maand meer alle nadelen van gaan werken erbij gaat nemen (ik zeg dat jullie dat niet zouden doen) : het leven wordt duurder als je gaat werken.
Maar voor het dubbele en met maaltijdcheques erbij vind ik het wel de moeite.
En dat heb ik nu gevonden..
Anders gerekend : ik ga voor geen enkele profiteur werkgever werken aan minder dan de helft van het loon dat ik vroeger had.
Jullie wel? Ik zeg van niet...
Nu heb ik ook minder dan 10 jaar geleden maar ik vind het wel de moeite waard om te gaan werken.
Enkel wat ik daarover denk is belangrijk.
Her klopt wel dat je met afschaffing van de werkloosheidsuitkering na 2 jaar mensen naar werk zou dwingen.
Je zou ook het profitariaat van sommige werkgevers in de hand werken die dergelijke profielen willen aannemen aan een belachelijk lage prijs.
En er zouden mensen zijn die bijna nergens nog mogen beginnen werken, die je dan zonder inkomen zet.
Nog eens andere bekeken : ik doe nu een job die ik niet mag doen om medische redenen maar ik doe het wel voor een aanvaardbaar loon.
Voor een zeer laag loon zou ik dat niet aannemen.
Als ik mijn volledige vrijheid zou nemen en geen uitkering meer aanvraag of stop met werken, hou ik het nog altijd financieel vol tot aan mijn pensioen. Maar dan ga ik mijn geld wel ergens anders opdoen, waar het leven goedkoper is.
In de uk is er zo al een vlucht van tienduizenden mensen die het land om economische redenen ontvluchten. Of dat dan beter is... dat kan je je afvragen. Die mensen doen niets meer op in eigen land en innen vaak hun pensioen in een ander land of leven van hun spaargeld.
Graag of niet graag : mij kan het niet schelen.
Ik onthoud vooral dat het verschil tussen een uitkering krijgen en werken aan een (minimum)loon voldoende groot moet zijn om niet in de werkloosheidsval te blijven.
De werkloosheidsval is een economisch fenomeen waar het voor werklozen financieel niet interessant is om uit de werkloosheid te treden, ten gevolge van specifieke regels in de sociale zekerheid en de personenbelasting.
Iedereen onthoudt vooral, los van alles, bij voorkeur wat het dichtst bij zijn idee aanleunt.
Vooral als je krampachtig aan je idee wil vasthouden.
Dat is des mensen eigen.
Die werkloosheidsval bestaat echt. Voor mij... voor jou, als je werkloos zou zijn.
Of : Voor mij en voor jou niet (meer) want we zijn beiden aan het werk.
Ik lig er niet meer van wakker.
Vooral als je krampachtig aan je idee wil vasthouden.
Dat is des mensen eigen.
Die werkloosheidsval bestaat echt. Voor mij... voor jou, als je werkloos zou zijn.
Of : Voor mij en voor jou niet (meer) want we zijn beiden aan het werk.
Ik lig er niet meer van wakker.
Dan ben je op dat moment toch gewoon een profiteur van het systeem? Althans in mijn ogen.
Natuurlijk niet, je moet wel dom zijn om te gaan werken om netto minder te ontvangen. Dat is nu net het probleem! Dus ik snap niet dat er verontwaardigde reacties komen als men pleit voor het dichtdraaien van die onterechte geldkraan...
Et voila, we zijn er Ik vind 2 jaar zelfs nog veel te lang, mag gerust 6 maanden of korter zijn. Misschien kan er wel onderscheid gemaakt worden tussen een schoolverlater en iemand die al decennia heeft afgedragen. Daarnaast is er ook nog de ontslagvergoeding bij verlies van werk.
Kwestie van vraag en aanbod? Niemand mag ten slotte onder het minimumloon gaan. Bovendien kan het voor werklozen een opstap zijn naar een betere job...
Zeker in de huidige economische situatie is dat een non-issue... Werk te veel, werkkrachten tekort.
Zolang de bedrijven smeken om personeel kan dat niet als argument worden gebruikt.
In ieder geval, veel succes nog met je huidige job en hopelijk kan je binnenkort van je pensioen genieten.
Je bekijkt dat door de ogen van iemand die op dat vlak nog niet veel tegenslag gehad heeft in zijn leven.
Waarvan akte.
Iedereen mag een mening hebben.
Idem als hierboven. Je begrijpt het niet omdat je nog niet in die situatie geweest bent.
Mmhhh.. ik heb geluk met de huidige economische context. Het helpt me aan werk.
Ik heb alleszins niets als argument gebruikt en heb het ijzer gesmeed terwijl het heet was.
Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat kan. Omdat hij bv niet met een computer kan werken, goed is in een bepaalde job waarvoor werkkrachten tekort zijn, leeftijd, gezondheid, werkervaring, etc
Dank je. Ik doe mijn job graag. En alhoewel ik elke dag kan stoppen (definitief medisch ongeschikt), verkies ik om te gaan werken.
Het staat haaks op jouw idee maar mijn begeleider bij vdab (dienst hopeloze gevallen) zei me (net als een collega) dat ze niemand kende die gelukkig was zonder werk, alle dagen thuis zitten, niets te doen hebben, de toorn van de maatschappij moeten slakken (na enige aanwakkering), nergens meer aanvaard worden zelfs als je solliciteert voor iets dat beneden je kwalificaties ligt, enz.
En dat impliceert toch dat er veel mensen zijn die echt niet meer aan de bak komen.
En die zou jij en een paar anderen van het potje werkloosheid naar het potje ocmw sturen..
Tot welk nut ?
Ik ken nochtans vele gelukkige mensen die niet (meer) werken. Een beetje normaal mens heeft toch bezigheden en hobby’s genoeg om zijn dagen te vullen zeker ? Van de Vdab kan je moeilijk verwachten dat ze gaan zeggen dat je gelukkig kan zijn zonder te werken…
Is het onderwerp hier niet "Jaarafrekening energie" ? Ik wacht ondertussen rustig verder...
Je kan natuurlijk ook altijd zelf de eerste aanzet geven
Maar goed: de hoge energiefacturen hebben blijkbaar ook invloed op het reisgedrag van de Vlaming. MInder mensen gaan op reis of ze gaan anders op reis.
Energiefactuur wringt reisplannen de nek om: 4 op de 10 Vlamingen gaat volgend jaar minder of niet op vakantie
Door de torenhoge energieprijzen heeft vier op de tien Vlamingen besloten om volgend jaar minder of helemaal niet op reis te gaan. Dat blijkt uit een bevraging van mobiliteitsorganisatie VAB bij ruim 1.100 Vlamingen. Wie wel op reis gaat, doet dat op een heel andere manier dan gewoonlijk.
Van de verwarmingsknop blijven, onder een fleecedeken kruipen, de voorschotfactuur nakijken, misschien zelfs de stand van de spaarrekening checken: de hoge energieprijzen doen de meesten onder ons meer rekenen en vooruitdenken dan gewoonlijk. En daarbij schieten ook vakantieplannen door het hoofd.
Vakanties in eigen land en Europa worden populairder, want die zijn doorgaans goedkoper.
Uit een bevraging van VAB blijkt dat omwille van de financiële druk door de energiecrisis heel wat Vlamingen volgend jaar minder of helemaal niet op vakantie zullen gaan. 15 procent zegt helemaal niet of amper te zullen reizen omwille van de gas- en elektriciteitsfactuur, 28 procent gaat het minder doen.
“Afgelopen zomer was de drukste ooit in onze alarmcentrale”, zegt Mich Vergauwen, woordvoerder van VAB. “Toen verwerkten we bijna twintig procent meer oproepen voor pechverhelping tegenover 2019, het laatste jaar voor corona opdook. We waren dus benieuwd naar de impact van de energiecrisis op het reisgedrag van volgend jaar, en hebben daarom deze bevraging uitgevoerd.”
In de alarmcentrale zullen ze alleszins ook komende zomer genoeg werk hebben, want heel wat reizigers willen een ander voertuig zoals de auto nemen om goedkoper af te zijn. Van wie op reis gaat, zegt 36 procent minder dan gebruikelijk te zullen uitgeven. Vakanties in eigen land en Europa worden daardoor populairder. Verder zeggen de bevraagden ook dat ze minder uitstapjes zullen doen en minder vaak op restaurant zullen gaan.
Heb eens de kWh teller op een oude diepvries gezet. Komt op 530 kWh per jaar!
Gelukkig is het nieuwe no frost toestel in aantocht om deze te vervangen. Ben benieuwd hoeveel ik daar ga op meten qua verbruik.
Gelukkig is het nieuwe no frost toestel in aantocht om deze te vervangen. Ben benieuwd hoeveel ik daar ga op meten qua verbruik.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Toch liep ik er de muren van op en voelde ik mezelf sociaal geïsoleerd raken.
Ik heb zelf nog een paar familieleden die nog leven maar daar bouw je geen leven mee op..
Vrijwilligerswerk voelt te vaak aan als bezigheidstherapie voor mentaal gehandicapten.
Dus.. ik begrijp hen wel. Zelfs in die mate dat ik een job ga doen waarvoor ik medisch ongeschikt verklaard ben.
En waarom is dat on topic
Je doet dat allemaal toch ook om wat economische zekerheid te krijgen. Meer dan aan de dop.
Om de stijgende kosten van het leven te kunnen blijven betalen.
Ook on topic als maar zijn kan : steeds meer tweeverdieners kloppen aan bij het ocmw.
Profitariaat ? Discriminatie van de anderen ?
Krijgt iemand die zijn geld verbrast gewoon bijgepast van het ocmw ?
https://www.hln.be/in-de-buurt/energiec ... ~ac73989f/
Ik ben gisteren gaan uit eten. Lang geleden...
Pre corona kostte het stoofvlees met frieten 13,50 euro.
Nu 19,50.
Het verbaast me niet dat er mensen zijn die buitenshuis minder opdoen. Of die gaan "profiteren" in een koffieshop.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221019_94545343
Jaarafrekening energie is een noodzakelijk iets.
Gaan eten op restaurant is dat niet.
Zou toch een pak minder moeten zijn bij een nieuw toestel. Er bestaan gemiddeldes (ik las ergens: gemiddeld verbruik 250 kWh) maar uiteindelijk hangt het - naast de energieklasse van het apparaat - ook af van de grootte of inhoud van de diepvriezer (tafelmodel/diepvrieskist/...).