jaarafrekening energie
Re: jaarafrekening energie
Ik neem het mee in de grote diepvriespronostiek
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Of 6/10 heeft gewoon andere prioriteiten in het leven. Ik heb er doelbewust voor gekozen om "kleiner" te wonen en geen dure wagen aan te kopen. Zodat mijn maandlasten een stuk lager liggen dan bij het gemiddelde gezin. Ik spendeer mijn geld liever aan leuke herinneringen zoals verre reizen dan aan materiële zaken.KomaanBeurs schreef: ↑20 oktober 2022, 12:236 op 10 heeft maw geen premie nodig. Geef dat geld aan wie het nodig heeft.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zolang er geld is om te reizen, lijkt er mij geen premie nodig.NS2SN schreef: ↑20 oktober 2022, 13:49Of 6/10 heeft gewoon andere prioriteiten in het leven. Ik heb er doelbewust voor gekozen om "kleiner" te wonen en geen dure wagen aan te kopen. Zodat mijn maandlasten een stuk lager liggen dan bij het gemiddelde gezin. Ik spendeer mijn geld liever aan leuke herinneringen zoals verre reizen dan aan materiële zaken.KomaanBeurs schreef: ↑20 oktober 2022, 12:23
6 op 10 heeft maw geen premie nodig. Geef dat geld aan wie het nodig heeft.
Om te overleven uiteraard wel.
Je besparingen zijn lovenswaardig.
Dan heeft deze persoon ongetwijfeld ook geen premie nodig ...KomaanBeurs schreef: ↑20 oktober 2022, 12:236 op 10 heeft maw geen premie nodig. Geef dat geld aan wie het nodig heeft.
Ach ach ach... wat ben je toch een stout NVa stemmend pestkopje.
Geen premie gevraagd voor energie. Ik zal er waarschijnlijk ook (dit jaar) geen krijgen. Behalve een premie op de installatie van zonnepanelen.
Als je zelf niet beseft dat reizen niet levensnoodzakelijk is en energie betalen wel...
Dan komt dat besef ooit wel nog.
Ondertussen eet ik geen boterham minder. Ik concentreer me vooral op minder energie gebruiken en er zelf meer opwekken.
Geen premie gevraagd voor energie. Ik zal er waarschijnlijk ook (dit jaar) geen krijgen. Behalve een premie op de installatie van zonnepanelen.
Als je zelf niet beseft dat reizen niet levensnoodzakelijk is en energie betalen wel...
Ondertussen eet ik geen boterham minder. Ik concentreer me vooral op minder energie gebruiken en er zelf meer opwekken.
Et alors? Jij hebt geen zaken met mijn stemgedraghaelewyn schreef: ↑20 oktober 2022, 15:30 Ach ach ach... wat ben je toch een stout NVa stemmend pestkopje.
Reizen staat, net zoals een tweede woning bezitten, niet bovenaan op de piramide van Maslow …
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 20 oktober 2022, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik blijf wachten op een antwoord.m-peeters schreef: ↑19 oktober 2022, 16:17Dat heb ik altijd al zo gezegd, dat is niks nieuw ... maar je moet het willen lezen!KomaanBeurs schreef: ↑19 oktober 2022, 16:14
Je maakt vooruitgang. Je gaf net toe dat sommige werklozen geen werk vinden.
Mooi zo.
Nu gaan wij naar de volgende stap.
Als die mensen geen werk vinden, waarom wil je ze dan straffen door hun uitkering te verlagen en na 2j zelfs af te pakken?
Het moet trouwens van 2 kanten komen. Misschien is het nu jouw beurt om toe te geven dat sommigen werklozen zich nestelen in de werkloosheid en niet echt actief naar een job zoeken. Komaan, je kunt het ...
Koos heer Peeters als een bange wezel wederom het hazenpad?
Slim bezig!NS2SN schreef: ↑20 oktober 2022, 13:49 Of 6/10 heeft gewoon andere prioriteiten in het leven. Ik heb er doelbewust voor gekozen om "kleiner" te wonen en geen dure wagen aan te kopen. Zodat mijn maandlasten een stuk lager liggen dan bij het gemiddelde gezin. Ik spendeer mijn geld liever aan leuke herinneringen zoals verre reizen dan aan materiële zaken.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Niemand met een verklaring?evita schreef: ↑20 oktober 2022, 12:47 Mensen die elektrisch verwarmen zouden geen energiepremie krijgen ? Is hiervoor een redelijke verklaring?
Ik vind dit discriminerend. Er zijn in België 150 000 gedupeerden.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kijk/2022/ ... _52430277/
Neen, maar ik functioneer niet zo goed op commando. Meestal heeft dat op mij het tegenovergestelde effect ...KomaanBeurs schreef: ↑20 oktober 2022, 16:21Ik blijf wachten op een antwoord.m-peeters schreef: ↑19 oktober 2022, 16:17
Dat heb ik altijd al zo gezegd, dat is niks nieuw ... maar je moet het willen lezen!
Het moet trouwens van 2 kanten komen. Misschien is het nu jouw beurt om toe te geven dat sommigen werklozen zich nestelen in de werkloosheid en niet echt actief naar een job zoeken. Komaan, je kunt het ...
Ik heb daarvoor geen officiële verklaring gevonden maar mij lijkt het dat de regering voor elke energiebron (gas/elektriciteit/mazout) slechts 1x de premie toekent, ongeacht voor welke doeleinden je de energiebron gebruikt.evita schreef: ↑20 oktober 2022, 16:40Niemand met een verklaring?evita schreef: ↑20 oktober 2022, 12:47 Mensen die elektrisch verwarmen zouden geen energiepremie krijgen ? Is hiervoor een redelijke verklaring?
Ik vind dit discriminerend. Er zijn in België 150 000 gedupeerden.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kijk/2022/ ... _52430277/
Maar dat is maar mijn eigen gedacht ...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik vrees dat je zelfs geen Tesla kocht.m-peeters schreef: ↑20 oktober 2022, 17:07Neen, maar ik functioneer niet zo goed op commando. Meestal heeft dat op mij het tegenovergestelde effect ...KomaanBeurs schreef: ↑20 oktober 2022, 16:21
Ik blijf wachten op een antwoord.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Logisch alhoewel nee.m-peeters schreef: ↑20 oktober 2022, 17:14Ik heb daarvoor geen officiële verklaring gevonden maar mij lijkt het dat de regering voor elke energiebron (gas/elektriciteit/mazout) slechts 1x de premie toekent, ongeacht voor welke doeleinden je de energiebron gebruikt.
Moeilijke.
Bedankt voor uw reactie. De mensen met elektrische verwarming zouden helemaal niks krijgen ??m-peeters schreef: ↑20 oktober 2022, 17:14Ik heb daarvoor geen officiële verklaring gevonden maar mij lijkt het dat de regering voor elke energiebron (gas/elektriciteit/mazout) slechts 1x de premie toekent, ongeacht voor welke doeleinden je de energiebron gebruikt.
Enkel de gewone tegemoetkoming voor elektriciteit van 61€/m die iedereen krijgt die een elektriciteitsfactuur krijgt, maar niks extra voor verwarming op elektriciteit .evita schreef: ↑20 oktober 2022, 17:39Bedankt voor uw reactie. De mensen met elektrische verwarming zouden helemaal niks krijgen ??m-peeters schreef: ↑20 oktober 2022, 17:14
Ik heb daarvoor geen officiële verklaring gevonden maar mij lijkt het dat de regering voor elke energiebron (gas/elektriciteit/mazout) slechts 1x de premie toekent, ongeacht voor welke doeleinden je de energiebron gebruikt.
De federale regering heeft een akkoord bereikt over extra energiesteun voor gezinnen, zelfstandigen en bedrijven. Er is onder meer een akkoord over een goedkoper basispakket voor energie: iedereen met een variabel contract of een vast contract afgesloten of hernieuwd na 1 oktober 2021 zal in november en december een tegemoetkoming voor gas (€135/maand) en elektriciteit (€61/maand) krijgen. Voor de hoogste inkomens wordt een deel daarvan teruggevorderd via de belastingbrief.