GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
WDP heeft als eerste het licht gezien: kapitaalverhoging.
Kleine aandeelhouders wel uitgesloten als ik goed begrijp ...
Kleine aandeelhouders wel uitgesloten als ik goed begrijp ...
inderdaad, en met terugwerkend kracht tot 1/1/2022 recht op dividend! Straf!
Wat zou nieuwe koers zijn na heropening? Wel wat korting denk ik, dus min 10% morgen?
Ben nog geen aandeelhouder van wdp, as such denk ik dat kapitaalverhoging nu niet slecht is maar dan met voorrecht aandeelhouders.
Een bijgewerkte spreadsheet (met koersen van vrijdag 14/10) en voor WDP de EPRA NAV (NTA) uit de kwartaalupdate.
Voorlopig nog geen nieuw artikel op Beursgenoteerd vastgoed.
Voorlopig nog geen nieuw artikel op Beursgenoteerd vastgoed.
Mee eens. Ik had niet meegedaan, maar het zou sympathieker zijn geweest als ze dit ook voor de kleine aandeelhouders mogelijk hadden gemaakt. (al kan dit dus niet bij een accelerated bookbuilding)
GVV's lijken stilaan wat te stabiliseren.
Wie durft er al (bij)kopen?
Ik heb nog wat Cofinimmo bijgekocht gisteren.
Wie durft er al (bij)kopen?
Ik heb nog wat Cofinimmo bijgekocht gisteren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nog steeds aan de zijlijn hier - wellicht nog 2-3 renteverhogingen te gaan, desondanks de sterke daling die al heel wat slecht nieuws omvat is het niet ondenkbaar dat men terug in een kramp schiet bij die renteverhogingen - ook KV zijn niet ondenkbaar.
Dat gezegd zijnde kan het ook best meevallen en is stapsgewijs instappen mss wel een goede keuze
Naast mogelijke renteSTIJGINGEN zou het ook kunnen dat we een lange periode tegemoet gaan van hoge rente. In dat soort klimaat worden alternatieven interessant, zoals kasbons, termijnrekeningen en vooral obligaties. Dat maakt GVVs minder interessant. Tina en Trina zijn weg.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Twitter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ja, daar zit wel wat in, maar voor mij zijn obligaties vooralsnog (nog) niet interessant.Gudrun schreef: ↑21 oktober 2022, 10:46 Naast mogelijke renteSTIJGINGEN zou het ook kunnen dat we een lange periode tegemoet gaan van hoge rente. In dat soort klimaat worden alternatieven interessant, zoals kasbons, termijnrekeningen en vooral obligaties. Dat maakt GVVs minder interessant. Tina en Trina zijn weg.
Ietwat degelijke obligaties renderen vandaag de dag zo'n 5% (VGP blijkbaar 5,6%), maar in een tijd van hoge(re) inflatie vind ik dit niet genoeg, met name als je bedenkt dat GVVs door huurindexatie gemakelijk hun dividenden zullen kunnen optrekken. Verder hoop ik ook nog op koersherstel bij de GVVs, dus dan is de keus snel gemaakt.
Dreamy, mag ik vragen welke GVV's jij in port hebt?
Ik heb een tamelijk brede selectie. Mijn grootste positie is WDP en ik heb verder o.a. Eurocommercial Properties, Home Invest, Klépierre, Shurgard, Vastned, Xior.
Mijn laatste aankoop is denk ik Cofinimmo die nu een dividendrendement biedt van circa 7,5%, een stuk hoger dus dan de huidige obligatierendementen en met goede hoop op verdere dividendverhogingen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tussen toen en nu deze bijgekocht: Immobel, VGP, Xior (daarnaast ook Deceuninck, Sofina en Telenet)EarthNvstr1 schreef: ↑14 september 2022, 18:58 Voor deze "kriebelt" het op dit moment het meest bij mij om bij te kopen:
Care Property Invest GVV
Cofinimmo GVV
Immobel
Shurgard
VGP SA
Xior GVV
De andere 3 kriebelen nog steeds (vrnl. CPInvest en Cofinimmo), maar wachten nog even op beschikbare cash.
Ik koop ook druppelsgewijs bij. Ooit zullen de rentestijgingen stoppen. Ooit zal rente ook weer eens moeten dalen, wie weet. LT, geld dat ik lang kan missen. Ondertussen strijk ik stevig dividend op.
Denk dat dat een slimme zet is. Nu is er paniek op de GVV markt maar nu kun je goedkoop inkopen om dividenden op te strijken. Oké, misschien dat het dividend beleid volgend jaar eventjes wijzigd maar voor langere termijn zit je dan zeker wel goed denk ik