Energie en geld besparen de komende winter
Re: Energie en geld besparen de komende winter
Ik ben inderdaad benieuwd want mijn voorschot is nog niet de helft van 196 euro.
Blij dat ik blijkbaar niet de enige ben die hier het antwoord niet op ken. Mijn voorschot ligt ook lager dan de forfaitaire korting. Was ook van plan om mijn voorschot te verhogen tot precies 135 voor gas en 61 voor elektriciteit.
Maar heb wel een vraag, wordt de korting onmiddellijk gegeven of tijdens de eindafrekening?
Iemand toevallig een goede (niet betalende) link waar al deze informatie opstaat?
Maar heb wel een vraag, wordt de korting onmiddellijk gegeven of tijdens de eindafrekening?
Iemand toevallig een goede (niet betalende) link waar al deze informatie opstaat?
Ahold-Delhaize, Apple, Disney, Berkshire Hathaway, GBL, Gimv, IBM, KBC Ancora, Microsoft, NN group, Sofina, Unilever
Die 196 euro is voor november en december.
Mogelijk ook voor volgend jaar januari - februari - maart, maar bedrag kan dalen als de energieprijzen tegen dan dalen.
De regering houdt in de begroting een mogelijke daling achter de hand.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20221012_97514740
Mogelijk ook voor volgend jaar januari - februari - maart, maar bedrag kan dalen als de energieprijzen tegen dan dalen.
De regering houdt in de begroting een mogelijke daling achter de hand.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20221012_97514740
Volgens mijn ervaring gaat het als volgt (bij de meeste leveranciers)
-op een bepaalde datum komt er een creditnota in je facturenlijst*
-je volgende voorschotfactuur houd rekening met dat krediet.
-moest het daarmee niet op zijn schuiven we verder naar de volgende voorschotfactuur.
=> Enkel bij een afrekening verwacht ik dat men een resterend krediet effectief uitbetaald.
Voorbeeld (met enkel de 196 per maand van nov en dec, niet die van jan/feb/maart die nog zou komen):
nov -196
nov 100 voorschot =0
dec -196
dec 100 voorschot =0
jan 100 voorschot =0
febr afrekening, je moest eigenlijk nog 50 bijbetalen gezien je verbruik (voorschotten waren te laag, ze houden rekening met 100 betaald ook in nov en dec), maar gezien er nog 92 krediet was krijg ja 42 uitbetaald.
*wanneer ze groen licht krijgen van FOD economie voor die actie/maand/..... => vermoedelijk stuurt de leverancier een lijst van alle actieve contracten voor die actie/maand/.... naar de FOD. De FOD bevestigt dan voor wie het gegeven mag worden (gebeuren een aantal controles op).
-----------------------
Conclusie: volgens mij kan je beter niet prutsen aan je voorschotten. Je zou de premie in ieder geval moeten krijgen, ongeacht de hoogte van je voorschot (indien je die maand een actief contract hebt dat niet vast is van voor oktober 2001, het je hoofdverblijf is,......)
-op een bepaalde datum komt er een creditnota in je facturenlijst*
-je volgende voorschotfactuur houd rekening met dat krediet.
-moest het daarmee niet op zijn schuiven we verder naar de volgende voorschotfactuur.
=> Enkel bij een afrekening verwacht ik dat men een resterend krediet effectief uitbetaald.
Voorbeeld (met enkel de 196 per maand van nov en dec, niet die van jan/feb/maart die nog zou komen):
nov -196
nov 100 voorschot =0
dec -196
dec 100 voorschot =0
jan 100 voorschot =0
febr afrekening, je moest eigenlijk nog 50 bijbetalen gezien je verbruik (voorschotten waren te laag, ze houden rekening met 100 betaald ook in nov en dec), maar gezien er nog 92 krediet was krijg ja 42 uitbetaald.
*wanneer ze groen licht krijgen van FOD economie voor die actie/maand/..... => vermoedelijk stuurt de leverancier een lijst van alle actieve contracten voor die actie/maand/.... naar de FOD. De FOD bevestigt dan voor wie het gegeven mag worden (gebeuren een aantal controles op).
-----------------------
Conclusie: volgens mij kan je beter niet prutsen aan je voorschotten. Je zou de premie in ieder geval moeten krijgen, ongeacht de hoogte van je voorschot (indien je die maand een actief contract hebt dat niet vast is van voor oktober 2001, het je hoofdverblijf is,......)
Nog meer besparen:
https://m.youtube.com/watch?v=7z_I2ltSqCI
https://m.youtube.com/watch?v=7z_I2ltSqCI
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Denk je dat iemand een YouTubefilmpje van 1 uur en 28 minuten gaat bekijken omdat jij er zonder commentaar naar linkt?
Laatst gewijzigd door Yaris op 20 oktober 2022, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach ....give the guy a break.
Die fout heb ik ook al gemaakt
Die fout heb ik ook al gemaakt
Hoe weet je dan dat het 1 uur 28 min is?
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Voila, zo eenvoudig kan het zijn (trouwens, deze topic gaat over "energie en geld besparen..." niet over bijv Gouda kaas).
Jammer natuurlijk, maar je moet jezelf toch beperken. We gaan veel sporten om warm te blijven.
Je kunt de maximale douchetijd van je gezin beperken tot 4 of 5 minuten met een douchetimer die ze op de markt hebben gebracht, het heet Acqua Tempus. Het vermindert de douchetijd en ik geloof dat het ook de douchestroom met 20% vermindert als de kraan openstaat. Als je kinderen hebt, is het raadzaam om het te zetten
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Want zelf kan je niet inschatten hoe lang een minuut duurt ?Bangalord schreef: ↑23 oktober 2022, 14:48 Je kunt de maximale douchetijd van je gezin beperken tot 4 of 5 minuten met een douchetimer die ze op de markt hebben gebracht, het heet Acqua Tempus. Het vermindert de douchetijd en ik geloof dat het ook de douchestroom met 20% vermindert als de kraan openstaat. Als je kinderen hebt, is het raadzaam om het te zetten
gaan douchen elke dag in de werkgever zijn fietskot doucheruimtes, die zijn 24/24 - 7/7 bereikbaar.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: