Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
'k Had nog een order uitstaan voor Tinc, maar het zal niet gehaald worden. De koers is de laatste dagen te veel gestegen .
Misschien toeslaan op ex-dividend dag (24/10 als ik mij niet vergis)
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Met wat geluk komen er daarna nog betere opportuniteiten.
Ik koop momenteel alleen bij als ik mijn GAK kan verlagen.
Ik koop momenteel alleen bij als ik mijn GAK kan verlagen.
Hebben nu vorige week ook wel even best laag gestaan ook aan €12,12.
Maar of het nu zoveel uitmaakt of je koopt vandaag aan €12,62 of morgen aan €12,40 ?
Het was me enkel om het dividend (eigenlijk de kapitaalvermindering) te doen, met als doel om ze maar kort te houden.
Toen ze 12.12 stonden, had ik niets bij op het werk om ze te kunnen kopen... en daarna zijn ze te fel gestegen om daarvoor nog interessant te zijn.
Ik zit net aan het maximum voor de belastingen, dus nu nog rap iets kopen (bv. Ageas) om daar van te kunnen genieten zit er niet meer in. Dan wacht ik liever tot ze daarna lager staan.
Misschien geen slecht idee om op een regenachtige dag eens wat opportunistische limietorders in te leggen...
Toen ze 12.12 stonden, had ik niets bij op het werk om ze te kunnen kopen... en daarna zijn ze te fel gestegen om daarvoor nog interessant te zijn.
Ik zit net aan het maximum voor de belastingen, dus nu nog rap iets kopen (bv. Ageas) om daar van te kunnen genieten zit er niet meer in. Dan wacht ik liever tot ze daarna lager staan.
Misschien geen slecht idee om op een regenachtige dag eens wat opportunistische limietorders in te leggen...
Dat is toch redelijk zinloos, niet? Kapitaal vermindering zal iets van een halve euro per aandeel (TINC) zijn, je kan er van op aan de koers na ex dividend met een halve euro zakt. Door in en uitstapkosten maak je in principe verlies, zelfs al herstelt de koers na enkele maanden dan nog zal het maar een mager rendement zijn.
Trouwens vreemd dat dit aandeel (wat meer weg heeft van een obligatie) nog boven de 12 euro staat, zou verwachten dat de gestegen rente ook hier een hoger dividend rendement zou eisen.
Netto dividendrendement van iets meer dan 4 % is toch niet slecht ?vortex schreef: ↑22 oktober 2022, 10:12Dat is toch redelijk zinloos, niet? Kapitaal vermindering zal iets van een halve euro per aandeel (TINC) zijn, je kan er van op aan de koers na ex dividend met een halve euro zakt. Door in en uitstapkosten maak je in principe verlies, zelfs al herstelt de koers na enkele maanden dan nog zal het maar een mager rendement zijn.
Trouwens vreemd dat dit aandeel (wat meer weg heeft van een obligatie) nog boven de 12 euro staat, zou verwachten dat de gestegen rente ook hier een hoger dividend rendement zou eisen.
Dat was niet slecht tegenover 0% op risicoloos staatspapier. Belgische OLO op 10 jaar staat inmiddels op 3,17%, als je dan het aandelen risico in rekening brengt, is die 4% maar een mager beestje
Ok, Vortex, maar ik denk eerlijk gezegd dat het risico bij TINC ook redelijk beperkt is. Jaarlijks stijgend dividend met inkomstenstromen die volgens hun uiteenzetting vorig jaar op Finance Avenue nog voor heel veel jaren gegarandeerd zijn, stellen mij toch gerust.
Ze zijn hier wel mee bezig.
P.S :
24 OKT 2022 Datum ex-uitkering (dividend + kapitaalvermindering)
25 OKT 2022 Datum registratie uitkering
26 OKT 2022 Betalingsdatum totale uitkering (dividend + kapitaalvermindering)
Kan je trouwens op 24 oktober nog aandelen kopen om dan in aanmerking te komen voor het dividend ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Als 24/10 de ex-dividenddatum is moet je de aandelen vóór die datum in bezit hebben.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ex_dividend
Sinds enkele jaren koop ik elk jaar voor 1000 euro aandelen voor mijn (nu 7-jarige) zoon. De inleg van 3000 euro staat momenteel op 4055 euro. Ik ben ermee begonnen toen de beurs kelderde wegens corona en op korte tijd flink winst gemaakt. Dit jaar was zoals bij de meeste denk ik, een slecht jaar. Gezien zijn leeftijd concentreer ik mij op dividendaandelen, in de hoop dat ik hem later een mooi bedrag kan schenken.
Momenteel in portefeuille: Telenet, KBC Ancora, Cofinimmo, Ageas. Dividend dit jaar was een 305 euro netto, wat maakt dat er begin 2023 voor 1300 gaat gekocht worden.
Ik heb me vooral geconcentreerd op Belgische aandelen, gezien ik zelf in het verleden al eens geld heb verloren door zowel heffingen in het buitenland als in België, wat de winst aardig de grond in boorde.
Iemand nog suggesties voor een stabiele (hoge) dividendbetaler?
Alvast bedankt!
Momenteel in portefeuille: Telenet, KBC Ancora, Cofinimmo, Ageas. Dividend dit jaar was een 305 euro netto, wat maakt dat er begin 2023 voor 1300 gaat gekocht worden.
Ik heb me vooral geconcentreerd op Belgische aandelen, gezien ik zelf in het verleden al eens geld heb verloren door zowel heffingen in het buitenland als in België, wat de winst aardig de grond in boorde.
Iemand nog suggesties voor een stabiele (hoge) dividendbetaler?
Alvast bedankt!
Hier voor de kinderen: Ageas, KBC Ancora, Aedifica, Shurgard & Bpost.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
- Hero Member
- Contacteer: