De Beurs vandaag
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Had er iemand Snap?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Mijn long en short posities kleuren hemelsgroen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik maar bezorgd zijn om mensen, ze proberen te helpen en hoe word ik beloond?
m-peeters schreef: ↑21 oktober 2022, 17:02 En wat met speculanten die op KT superwinsten behalen op de beurs met aandelen als Tesla? Hebben die recht op een premie (ongeacht of ze een wanhopige vrijgezel zijn of niet)?
En wie voldoende geld heeft om verschillende positie in te nemen op KT en LT heeft volgens mij die premie niet echt nodig!
De waardering en verwachte winst zijn 1000 keer belangrijker dan wat TA je kan vertellen .
De waardering afzetten tegen zijn sectorgenoten de winst enz .
Toch raar dat sommige berichten zomaar verdwijnen
Heil spaargids
Heil spaargids
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Gekende (of vermeende) feiten/informatie die *in principe* voor iedereen hetzelfde is.lop schreef: ↑21 oktober 2022, 15:09 Klopt niet speculeren staat voor korte termijn , en bovendien is dit geen scheldwoord waar je daar bij komt is mij een raadsel .
Er is dus wel een verschil speculeren is iets kopen zonder onderbouw zoals jullie TA .
Die eindelijk aan geen kanten klopt zoals ik al heb gezegd .
Beleggen is iets kopen gebaseerd op feiten .
Zowel FA als TA kunnen dienen voor zowel speculatie als belegging beslissingen n.m.i.
Vaak wordt gespeculeerd op kortere termijn en belegd op langere termijn, vaak wordt TA gebruikt voor speculatie en FA voor beleggingen, maar dat is niet noodzakelijk zo.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het tijdsaspect zou ik achterwege laten, maar in het eerste deel volg ik je wel.
Dit vind ik geen slechte uitleg (komt zowat op hetzelfde neer als jouw eerste deel, maar anders verwoord):
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Speculatie_(handel)Het verschil tussen speculeren en beleggen zit in het object van waardering. Beleggen is het verwerven van aandelen omwille van de bedrijfseconomische waarde en toekomstige winsten, speculeren is gericht op de prijsontwikkeling van het aandeel.
En ik denk dat er vaak gespeculeerd wordt op korte termijn en wanneer te tegen zit wordt het een belegging op lange termijnEarthNvstr1 schreef: ↑23 oktober 2022, 16:38 Vaak wordt gespeculeerd op kortere termijn en belegd op langere termijn,
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Niemand die kijkt naar de fundamenten , goe bezig dus
Wat jullie dan doen is inderdaad speculeren en niet beleggen .
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Volgens mij is dat net één van lop zijn aanklachten.
Je kan van een ETF toch ook een FA doen ?
Veel plezier voor wie eraan wil beginnen voor bv. IWDA ...