jaarafrekening energie
Re: jaarafrekening energie
Neen, heb je een aardgas contract en je vebbruikt praktisch niets zet dan 100 euro op voorschot aardgas bij eindafrekening zal krediet blijven staan tot je dat verbruikt hebt. Krijgen ga je dat niet doen, ofwel??
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Fraude? Neen, dan moet je politieker worden en subsidies vragen voor uw dansschooltje en dan moet je ook die daarover beslissen een reisje geven of autootje.
Over aardgas terug, op de eindafrekening krijg ik dan vb. 500 euro terug van voorschot of van steun overheid? Dat zie je niet aan de euro's.
Daar is geen verklaring voor, dit typeert alweer de onbekwaamheid van onze politiekers. Die pipo's hebben er helemaal niet bij stilgestaan wat de effecten van dergelijke beslissingen zijn, die voeren zoals gewoonlijk beleid voor een standaard gezin in dit geval dus met gas of mazout verwarming. En dan krijg je toestanden waarbij de ene uit de boot valt en de andere nutteloos geld toegestopt krijgt. Bijvoorbeeld, ik ga deze winter met hout verwarmen, en verbruik enkel gas voor koken en warm water, de stookpremie gaat er dus voor zorgen dat ik meer ga krijgen dan wat ik aan gas zal verbruiken. Idem voor al die tweede verblijven waar nauwelijks gas en stroom verbruikt wordt. Terwijl het met een negatieve taks of BTW op een gecumuleerd basis verbruik poepsimpel is om een eerlijke regeling te treffen die niemand uitsluit en toch over consumptie of over subsidiëring voorkomt.evita schreef: ↑20 oktober 2022, 16:40Niemand met een verklaring?evita schreef: ↑20 oktober 2022, 12:47 Mensen die elektrisch verwarmen zouden geen energiepremie krijgen ? Is hiervoor een redelijke verklaring?
Ik vind dit discriminerend. Er zijn in België 150 000 gedupeerden.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kijk/2022/ ... _52430277/
Hier hetzelfde. Ik verwarm met pellets.
Douchen thuis doen we hoogstens 2 keer per week.
De afwas doe ik 90 procent van de tijd met koud water.
Ik ga dus meer krijgen dat hetgeen ik verbruik.
Douchen thuis doen we hoogstens 2 keer per week.
De afwas doe ik 90 procent van de tijd met koud water.
Ik ga dus meer krijgen dat hetgeen ik verbruik.
Als je een aansluiting voor gas en electriciteit hebt ga je beide tegemoetkomingen ontvangen.
Waarvoor je beide gebruikt maakt in wezen niet uit. Je kan het één voor het andere gebruiken.
Kook je op gas krijg je de gas premie ook al verwarm je electrisch.
Verwarm je electrisch met cumulatoren zal je ook de electrische premie krijgen.
Waarvoor je beide gebruikt maakt in wezen niet uit. Je kan het één voor het andere gebruiken.
Kook je op gas krijg je de gas premie ook al verwarm je electrisch.
Verwarm je electrisch met cumulatoren zal je ook de electrische premie krijgen.
Ja ALS, maar dat zal voor diegene die elektrisch verwarmen doorgaans niet het geval zijn. Er zouden nog ruim 150.000 Vlaamse gezinnen zijn die met accumulatie kachels of elektrische vloerverwarming verwarmen, zij hebben destijds daarvoor moeten kiezen omdat er geen gas beschikbaar was.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Heer Peeters is wanhopig op zoek naar wat extra geld. Ipv te luisteren en geld te verdienen, geeft hij maar onbezonnen kritiek. Let op of hij stuurt nog een bericht om een gift.
Lijkt mij dat dit beleid in jouw voordeel werkt? Blij voor jou.
Ok, bedankt. Nu is het duidelijk.m-peeters schreef: ↑20 oktober 2022, 19:03Enkel de gewone tegemoetkoming voor elektriciteit van 61€/m die iedereen krijgt die een elektriciteitsfactuur krijgt, maar niks extra voor verwarming op elektriciteit .
De federale regering heeft een akkoord bereikt over extra energiesteun voor gezinnen, zelfstandigen en bedrijven. Er is onder meer een akkoord over een goedkoper basispakket voor energie: iedereen met een variabel contract of een vast contract afgesloten of hernieuwd na 1 oktober 2021 zal in november en december een tegemoetkoming voor gas (€135/maand) en elektriciteit (€61/maand) krijgen. Voor de hoogste inkomens wordt een deel daarvan teruggevorderd via de belastingbrief.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Werd elektrische vloerverwarming niet vooral geplaatst in huizen waar het er vanaf mocht?vortex schreef: ↑21 oktober 2022, 11:51Ja ALS, maar dat zal voor diegene die elektrisch verwarmen doorgaans niet het geval zijn. Er zouden nog ruim 150.000 Vlaamse gezinnen zijn die met accumulatie kachels of elektrische vloerverwarming verwarmen, zij hebben destijds daarvoor moeten kiezen omdat er geen gas beschikbaar was.
KomaanBeurs schreef: ↑20 oktober 2022, 12:236 op 10 heeft maw geen premie nodig. Geef dat geld aan wie het nodig heeft.
En wat met speculanten die op KT superwinsten behalen op de beurs met aandelen als Tesla? Hebben die recht op een premie (ongeacht of ze een wanhopige vrijgezel zijn of niet)?
En wie voldoende geld heeft om verschillende positie in te nemen op KT en LT heeft volgens mij die premie niet echt nodig!
tja, dan zal je enkel de electriciteits premie ontvangen..vortex schreef: ↑21 oktober 2022, 11:51Ja ALS, maar dat zal voor diegene die elektrisch verwarmen doorgaans niet het geval zijn. Er zouden nog ruim 150.000 Vlaamse gezinnen zijn die met accumulatie kachels of elektrische vloerverwarming verwarmen, zij hebben destijds daarvoor moeten kiezen omdat er geen gas beschikbaar was.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Mogen mensen van jou nog een lotto-formulier kopen?m-peeters schreef: ↑21 oktober 2022, 17:02KomaanBeurs schreef: ↑20 oktober 2022, 12:23
6 op 10 heeft maw geen premie nodig. Geef dat geld aan wie het nodig heeft.
En wat met speculanten die op KT superwinsten behalen op de beurs met aandelen als Tesla? Hebben die recht op een premie (ongeacht of ze een wanhopige vrijgezel zijn of niet)?
En wie voldoende geld heeft om verschillende positie in te nemen op KT en LT heeft volgens mij die premie niet echt nodig!
Volgde je mijn advies op of bedel je liever bij de Vlaamse regering dagdagelijks om allerhande premies?
Zelfs de N-VA overweegt je partijkaart te schrappen wegens voortdurende mails.
Kan je dat anders formuleren? Ik ben (weer) niet mee.KomaanBeurs schreef: ↑21 oktober 2022, 11:55Werd elektrische vloerverwarming niet vooral geplaatst in huizen waar het er vanaf mocht?vortex schreef: ↑21 oktober 2022, 11:51
Ja ALS, maar dat zal voor diegene die elektrisch verwarmen doorgaans niet het geval zijn. Er zouden nog ruim 150.000 Vlaamse gezinnen zijn die met accumulatie kachels of elektrische vloerverwarming verwarmen, zij hebben destijds daarvoor moeten kiezen omdat er geen gas beschikbaar was.
Ik ben geen speculant maar heb wel een redelijke winst behaald op de Tesla aandelen die ik 3 jaar geleden kocht en eind vorig jaar verkocht. Ik geloof gewoon in het bedrijf. Het geld staat nu aan de kant om volgend jaar een witte Tesla model Y SR met trekhaak aan te schaffen.