Termijnrekening bij Deutsche Bank
TIP
Re: Termijnrekening bij Deutsche Bank
Dat dacht ik ook. Iedereen denkt dat, daarom dat de aandelenmarkten zo beven. Maar uit beleefdheid heb ik niet direct gereageerd op de blabla die iemand anders schreef:
Dat is een heel juiste opmerking in andere tijden, maar in de huidige omstandigheden is het blabla.VLblokpate schreef: ↑21 oktober 2022, 13:51 Wat ik bedoelde, was: zet je je geld vast voor 1 maand en de rente daalt weer, dan moet je je geld na die maand aan lagere rentevoet beleggen. In dat geval was je beter af geweest als je je geld voor langere tijd belegd had. Maar je weet dat niet op voorhand. Dus kun je geen goede raad geven zoals Yaris probeerde. Als je glazen bol hebt dan is het anders natuurlijk.
-
- Verbannen Gebruiker
Je bent niet de enige die het onderscheid niet maakt tussen de korte termijnrente en lange termijnrente.
De FED en de ECB sturen enkel de korte termijnrente in hun strijd tegen de inflatie. Als men zegt dat de rente stijgt in de context van het bestrijden van de inflatie, dan bedoelt men: de korte termijnrente.
De lange termijnrente (o.a. obligaties, lange termijn leningen) wordt bepaald door de beleggers: vraag en aanbod. De ECB en de FED kunnen hier wel een rol in spelen, maar dan als slechts één van de spelers. De ECB en FED spelen deze rol wanneer ze obligaties kopen ("geld drukken") en daardoor de lange termijnrente willen doen dalen (naast het feit dat ze geld in de markten pompen door die aankopen, dus "geld drukken"). Of door obligaties weer te verkopen en daardoor de lange termijnrente doen stijgen (en tegelijk ook geld uit de markten halen).
Als je dus zegt: je moet wachten met obligaties te kopen omdat de ECB en FED de rente gaan laten stijgen om de inflatie te bestrijden, dan verwar je die 2 mechanismes met elkaar.
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 22 oktober 2022, 08:11, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Je kent het verschil niet tussen korte termijnrente en lange termijnrente.Yaris schreef: ↑22 oktober 2022, 06:31 Maar uit beleefdheid heb ik niet direct gereageerd op de blabla die iemand anders schreef:
Dat is een heel juiste opmerking in andere tijden, maar in de huidige omstandigheden is het blabla.VLblokpate schreef: ↑21 oktober 2022, 13:51 Wat ik bedoelde, was: zet je je geld vast voor 1 maand en de rente daalt weer, dan moet je je geld na die maand aan lagere rentevoet beleggen. In dat geval was je beter af geweest als je je geld voor langere tijd belegd had. Maar je weet dat niet op voorhand. Dus kun je geen goede raad geven zoals Yaris probeerde. Als je glazen bol hebt dan is het anders natuurlijk.
Je zit hier constant de grootste dwaze uitspraken te verkondigen met grenzeloze stelligheid. En als iemand je daar op attent maakt, reageer je met de arrogantie die eigen is aan iemand die zo weinig weet, dat hij denkt dat hij heel slim is.
Vriendelijk zijn doet geen pijn.

OK, terug on topic. Korte of lange termijn, ik kan me niet voorstellen dat de rente op spaar- en termijnrekeningen nog verder gaat dalen. Je ziet hier en daar al verhogingen.
U hebt gelijk Yaris. De rente op gereglementeerde spaarboekjes MAG NIET meer dalen !
De basisrente die banken in ons land wettelijk verplicht zijn te betalen voor gereglementeerde spaarrekeningen is 0,01 procent, de minimum getrouwheidspremie die in ons land verplicht is bedraagt 0,10 procent. Dat geeft samen een totale (en wettelijk verplichte minimum-)rente van 0,11 procent.2 okt. 2022
Je mag een termijnrekeing niet vergerlijken met een spaarrekening!!!
Een spaarrekening kan je opzeggen wanneer je wil.
Bij een termijnrekening krijg je een hogere nettorente omdat de beleggingsduur langer is.
Wanneer de ECB en de andere centrale banken de rente verhogen zal dit resulteren in een hogere rente voor een termijnrekening en -met verrtraging- in een hogere rente op een spaarrekening.
Een spaarrekening kan je opzeggen wanneer je wil.
Bij een termijnrekening krijg je een hogere nettorente omdat de beleggingsduur langer is.
Wanneer de ECB en de andere centrale banken de rente verhogen zal dit resulteren in een hogere rente voor een termijnrekening en -met verrtraging- in een hogere rente op een spaarrekening.
Ik bemerk dat DB dezelfde rente geeft voor een kasbon op 1 jaar als voor een termijnrekening op 1 jaar.
De kasbon is € 25.000,00 terwijl de termijnrekening € 50.000,00 is.
Dan denk ik dat het best is van een kasbon te kopen en later -wanneer de rente op een kasbon is gestegen-een 2e kasbom op 1 jaar te kopen.
Advies?
De kasbon is € 25.000,00 terwijl de termijnrekening € 50.000,00 is.
Dan denk ik dat het best is van een kasbon te kopen en later -wanneer de rente op een kasbon is gestegen-een 2e kasbom op 1 jaar te kopen.
Advies?
Hallo,
Ik ben nog geen klant bij DB.
Begrijp ik het goed dat je:
- een termijnrekening niet kan openen via de Self-Service nadat je klant geworden bent?
- als je een termijnrekening hebt met 50000 EUR op, je momenteel de maandelijkse kost van 5,30 voor je "db account" niet verschuldigd bent
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben reeds klant en zie nergens de mogelijkheid online een termijnrek te openen.psab schreef: ↑23 december 2022, 13:38 Hallo,
- een termijnrekening niet kan openen via de Self-Service nadat je klant geworden bent?
- als je een termijnrekening hebt met 50000 EUR op, je momenteel de maandelijkse kost van 5,30 voor je "db account" niet verschuldigd bent
Ik heb enkel nog een gezamenlijke rek met mijn ex die we gebruiken voor ons zoontje zijn kosten. Die willen we opzeggen omdat die 5,30 veel te duur is. Iemand een idee of je zonder die rekening alsnog een termijnrek kan hebben bij DB?
Eens je klant bent, kan je per email een termijnrekening openen. Vanaf 50.000€ bij DB, geen kosten voor je rekening.psab schreef: ↑23 december 2022, 13:38 Hallo,
"Om een termijnrekening te openen dient de cliënt te beschikken over een andere rekening (zicht-, of spaarrekening) bij Deutsche Bank (= onderliggende rekening), waarop het verschuldigde bedrag op vervaldag automatisch gestort wordt."Orakel van Brakel schreef: ↑24 december 2022, 11:08 Iemand een idee of je zonder die rekening alsnog een termijnrek kan hebben bij DB?
https://public.deutschebank.be/f2w/medi ... pdf?r=2445
-
- Hero Member
- Contacteer:
Thx. Dus dan verlies je al een flink deel van de opbrengst. Wij willen van die 5,3 Euro per maand afgeraken. Dat is 0,13% op 50.000 Euro op jaarbasis.Yaris schreef: ↑24 december 2022, 16:03"Om een termijnrekening te openen dient de cliënt te beschikken over een andere rekening (zicht-, of spaarrekening) bij Deutsche Bank (= onderliggende rekening), waarop het verschuldigde bedrag op vervaldag automatisch gestort wordt."Orakel van Brakel schreef: ↑24 december 2022, 11:08 Iemand een idee of je zonder die rekening alsnog een termijnrek kan hebben bij DB?
https://public.deutschebank.be/f2w/medi ... pdf?r=2445
is het niet beter om aan de huidige tarieven een termijnrekening te nemen op 3 maanden met telkens 0,95% interest ? als je deze 4 x verlengt heb je toch net geen 4% interest gehad ?of zie ik het verkeerd ?
Volgens mij is je redenering fout omdat je die 0,95% een jaarlijkse rente % is en niet voor die 3 maanden zelf. 

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!