Beleggen in Chinese internetbedrijven
TIP
Re: Beleggen in Chinese internetbedrijven
De Chinese centrale bank heeft de rente verlaagd en hopla Tencent, Alibaba, Baidu enz ... stijgen als zot.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn KWEB’ekes gaan to the moon!
Als je de grafiek over het laatste jaar bekijkt dan is KWEB naar de maan.
Sinds wanneer ligt de maan op de grond?
Nog geen tijd om wat KWEB in te slaan ?
28,27 USD
-46,87 (-62,38%)afgelopen jaar
28,27 USD
-46,87 (-62,38%)afgelopen jaar
KWEB:spotgoedkoop,kopen,wel volaliteit er bij nemen,ik heb ze nog gekocht aan in de 40.
KWEB nu nog spotgoedkoper. Vandaag weer 15% onderuit. Met dank aan die goede oude Xi Jinping.
Jawadde. -49% YTD.
Tiens, troglodytes heeft het forum verlaten. Uit ontgoocheling over zijn KWEB’ekes?
Ik heb ze zelf nog gekocht aan 28 en verkocht aan 30 en nadien steeds aan het kijken geweest om terug in te stappen.
Die gekke Chinees heeft het aardig om zeep geholpen want er zaten toch mooie bedrijven in zoals Alibaba, Tencent, JD Com.
Zie net de koers van Alibaba, 63USD, ongeloofelijk?
Die gekke Chinees heeft het aardig om zeep geholpen want er zaten toch mooie bedrijven in zoals Alibaba, Tencent, JD Com.
Zie net de koers van Alibaba, 63USD, ongeloofelijk?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik denk niet dat Chinese aandelen ooit nog gaan terugkeren naar hun oude niveaus want het investeringsklimaat is helemaal veranderd. De Communistische Partij houdt een ijzeren greep op de economie en dat is nefast voor de groei van bedrijven.
Heb China heel mijn beleggingscarrière links laten liggen (afgezien van de multinationals die daar ook wat sales hadden). Enkel Ageas had ik in port die daar dan weer al hun groei halen.
Pas vorig jaar beslist dat ik 'de nieuwe wereldmacht' niet langer kon negeren. Alibaba en Prosus in huis gehaald.
Had mijn conclusies al moeten trekken toen Jack Ma 'verdween'. In een kapitalistische economie is het nu eenmaal onvermijdelijk dat de grootste bedrijven de machtigste mensen voortbrengen, in de VS draait hun politiek op die manier (eigenlijk bepalen de sponsors wie president wordt). In China is die realiteit blijkbaar niet te verteren en wordt het weer een good old dictatuur.
En dat zero Covid beleid... Nog zo'n farce.
Pas vorig jaar beslist dat ik 'de nieuwe wereldmacht' niet langer kon negeren. Alibaba en Prosus in huis gehaald.
Had mijn conclusies al moeten trekken toen Jack Ma 'verdween'. In een kapitalistische economie is het nu eenmaal onvermijdelijk dat de grootste bedrijven de machtigste mensen voortbrengen, in de VS draait hun politiek op die manier (eigenlijk bepalen de sponsors wie president wordt). In China is die realiteit blijkbaar niet te verteren en wordt het weer een good old dictatuur.
En dat zero Covid beleid... Nog zo'n farce.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Hmmm, ik weet het niet. Je kunt daar verschillende dingen op het internet over vinden, hoe Munger of Li Lu daarover denken. Die zijn doorgaans goed geinformeerd en toch genuanceerder.
Ze kunnen ook fouten maken. Ik denk niet dat Munger weet wat er intern bij de de hoogste macht in china speelt. Die kijkt puur naar de cijfers van een bedrijf. Opzich was er niks mis met Alibaba en Prosus, tot de overheid zich ging bemoeien (omdat ze machtsgeil zijn).
Ik had toen wel al JD.com, omdat het nog geen 1% van port is heb ik het maar laten staan (vergeten is eigenlijk een beter woord )
Ik was vorig jaar gestart met investeren in de ETF EMIM. Ik had de intentie om hierin periodiek te beleggen. Dat plan heb ik vlug stopgezet voor dezelfde reden.
Ageas heb ik wel behouden.
Communisme heeft nog nooit iets goed voorgebracht. Is alleen maar gunstig voor degene die vanboven staan.
Dat heb ik toen ook gedaan. Door de daling kwam Alibaba ook in mijn aandacht maar samen met het tegenhouden van de IPO heb ik beslist om Alibaba en de rest van China (en Azië) links te laten liggen.
Ik had toen wel al JD.com, omdat het nog geen 1% van port is heb ik het maar laten staan (vergeten is eigenlijk een beter woord )
Ik was vorig jaar gestart met investeren in de ETF EMIM. Ik had de intentie om hierin periodiek te beleggen. Dat plan heb ik vlug stopgezet voor dezelfde reden.
Ageas heb ik wel behouden.
Communisme heeft nog nooit iets goed voorgebracht. Is alleen maar gunstig voor degene die vanboven staan.
Ik blijf voorlopig gewoon zitten in Prosus en EMIM.
Laat het samen maar rustig schommelen rond de 10% van mijn port, en bijkopen als het te diep zakt. Niemand weet immers wanneer het sentiment plots de andere kant opgaat. En zoals we ondertussen al gemerkt hebben, kan het daar in China met serieuze sprongen gaan.
Fundamenteel is er volgens mij ook niets mis met Prosus, ze zitten op een berg cash, hebben de voorbije maanden al serieus wat Tencent verkocht en nog een degelijk bedrag voor het Russische Avito gekregen. Zowel Prosus als Tencent hebben een inkoopprogramma lopen en er is nog steeds een korting op de NAV en belachelijk lage PE.
Laat het samen maar rustig schommelen rond de 10% van mijn port, en bijkopen als het te diep zakt. Niemand weet immers wanneer het sentiment plots de andere kant opgaat. En zoals we ondertussen al gemerkt hebben, kan het daar in China met serieuze sprongen gaan.
Fundamenteel is er volgens mij ook niets mis met Prosus, ze zitten op een berg cash, hebben de voorbije maanden al serieus wat Tencent verkocht en nog een degelijk bedrag voor het Russische Avito gekregen. Zowel Prosus als Tencent hebben een inkoopprogramma lopen en er is nog steeds een korting op de NAV en belachelijk lage PE.