Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Ik geloof niet dat 'valuestocks' relatief goedkoper zijn dan growth stocks 1 jaar terug. Veel growth stocks stonden toen ATH & noteerden toen 10x revenue. Nu noteren ze aan 2à5x revenue, terwijl value veel minder gedaald is.
Soit, er is vandaag value te vinden in growth.
@ El Perro; dan toch gezwicht & vandaag +-30% van de positie verkocht aan 56,5USD (60% van de inleg eruit gehaald)
@ El Perro; dan toch gezwicht & vandaag +-30% van de positie verkocht aan 56,5USD (60% van de inleg eruit gehaald)
Umi ben je gewend om snel te roteren tussen aandelen? Het lijkt alsof je vaak op zoek bent naar koopjes - en erin slaagt ze te vinden - dus je hanteert geen buy en hold?Umi schreef: ↑11 augustus 2022, 18:23 Ik geloof niet dat 'valuestocks' relatief goedkoper zijn dan growth stocks 1 jaar terug. Veel growth stocks stonden toen ATH & noteerden toen 10x revenue. Nu noteren ze aan 2à5x revenue, terwijl value veel minder gedaald is.
Niet per sé.
Carvana was sowieso een kleine speculatieve positie & vanwege de verdubbeling (op enkele weken tijd) heb ik wat winst afgeroomd. Het was dus helaas ook een kleine positie (zo'n 3% bij aankoop).
Ik heb recent enkele posities genomen in groei (Carvana & Wix.com). Voor de rest heb ik bestaande posities verder opgebouwd. Helaas zijn enkele van die posities fors gedaald & zijn het idd koopjes geworden (enfin dat hoop ik). Helaas dus underperformance dit jaar.
Mooie timing, bijna exact op de top! :-)
Ik las dit artikel, en enkele artikels waar het naar linkt
- $ 8.5 verlies per aandeel als consensus
- hedgefund met positie van $ 2B die alles verkoopt
- ontevreden klanten die opgescheept zitten met wagens waar ze geen nummerplaat voor kunnen krijgen
-- reden: "creativiteit" met inschrijvingen/tijdelijke nummerplaten
Toch heel wat issues
+- de top ja, maar beter alles verkocht toenel perro schreef: ↑26 augustus 2022, 16:52Mooie timing, bijna exact op de top! :-)
Ik las dit artikel, en enkele artikels waar het naar linkt
- $ 8.5 verlies per aandeel als consensus
- hedgefund met positie van $ 2B die alles verkoopt
- ontevreden klanten die opgescheept zitten met wagens waar ze geen nummerplaat voor kunnen krijgen
-- reden: "creativiteit" met inschrijvingen/tijdelijke nummerplaten
Toch heel wat issues
Er zijn natuurlijk redenen waarom ze aan 0,2x Revenue noteerden.
Heb het ook allemaal gelezen hoor, maar uiteindelijk is dat een zeer klein % van hun klanten. Het nadeel van 100% per jaar te groeien is dat je met groeipijnen zit. Belangrijkste is dat ze de problemen aanpakken. Ik lees ook overal dat ze niet meer de hoogste prijzen geven om auto's in te kopen. De pure focus op snelle groei is er momenteel uit & ze switchen naar overlevingsmodus. Ff stapje terug om dan weer vooruit te gaan. Ik geloof nog steeds dat het kan. Blijft high risk natuurlijk.
Op internet vindt je trouwens ook veel BS verhalen over Carvana
Dat hedgefund is wss Tiger global? Die verantwoordelijke voor de positie in Carvana is opgestapt (of ontslagen) & nadien hebben ze die positie verkocht. In defense van de man; grootste deel van die positie was ver onder de 100USD aangekocht (voor 2021)
Gisteren ~20% van de port in Adidas gestoken, nadat vrijdag door het bedrijf een omzet- en winstwaarschuwing werd uitgestuurd (koers -9%).
Vandaag gaat de koers nog eens tot bijna 9% lager na de aankondiging dat de samenwerking met Kayne West vanwege vermeende racistische uitspraken vervroegd wordt stopgezet. Dat contract zou volgens Telsey Advisory Group goed zijn voor een fenomenale 7% van de groepsomzet (~€1,5 miljard). Adidas betaalt West 15% op de verkoop. Normaal liep de deal af in 2026.
Blijkbaar stond de samenwerking al een paar weken 'under review' maar dat nieuws heb ik gemist. Er zal dit jaar een negatieve impact op de nettowinst zijn die kan oplopen tot €250 mio.
De definitieve Q3 earnings volgen op 9 november a.s.
Van het aandeleninkoopprogramma van €4 miljard dat eind 2021 werd aangekondigd en dat in 2025 afloopt, is er nog €3 miljard resterend. Door de slechte economische omstandigheden en het wegvallen van bovengenoemd contract zal de huidige guidance van minstens €8 à €9 miljard cumulatieve vrije kasstroom in de periode 2021-2025 misschien nog neerwaarts moeten bijgesteld worden tijdens de Q3 earnings, denk ik. Drie dragen voor de winstwaarschuwing werd de guidance wel nog bevestigd. Zelf ga ik uit van €1,5 miljard resterend.
Onderstaande tabel is op basis van een template die ik eerder dit jaar gemaakt heb voor het samenbrengen van alle belangrijke fundamentals van een bedrijf. Daar zitten termen in die ik later nog wel eens zal verduidelijken. CROATC is mijn versie van return on capital. De theorie daarrond zal ik dan ook meegeven.
Vandaag gaat de koers nog eens tot bijna 9% lager na de aankondiging dat de samenwerking met Kayne West vanwege vermeende racistische uitspraken vervroegd wordt stopgezet. Dat contract zou volgens Telsey Advisory Group goed zijn voor een fenomenale 7% van de groepsomzet (~€1,5 miljard). Adidas betaalt West 15% op de verkoop. Normaal liep de deal af in 2026.
Blijkbaar stond de samenwerking al een paar weken 'under review' maar dat nieuws heb ik gemist. Er zal dit jaar een negatieve impact op de nettowinst zijn die kan oplopen tot €250 mio.
De definitieve Q3 earnings volgen op 9 november a.s.
Van het aandeleninkoopprogramma van €4 miljard dat eind 2021 werd aangekondigd en dat in 2025 afloopt, is er nog €3 miljard resterend. Door de slechte economische omstandigheden en het wegvallen van bovengenoemd contract zal de huidige guidance van minstens €8 à €9 miljard cumulatieve vrije kasstroom in de periode 2021-2025 misschien nog neerwaarts moeten bijgesteld worden tijdens de Q3 earnings, denk ik. Drie dragen voor de winstwaarschuwing werd de guidance wel nog bevestigd. Zelf ga ik uit van €1,5 miljard resterend.
Onderstaande tabel is op basis van een template die ik eerder dit jaar gemaakt heb voor het samenbrengen van alle belangrijke fundamentals van een bedrijf. Daar zitten termen in die ik later nog wel eens zal verduidelijken. CROATC is mijn versie van return on capital. De theorie daarrond zal ik dan ook meegeven.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
We zijn toch ver gekomen hé... Triestgpv1 schreef: ↑25 oktober 2022, 16:49Vandaag gaat de koers nog eens tot bijna 9% lager na de aankondiging dat de samenwerking met Kayne West vanwege vermeende racistische uitspraken vervroegd wordt stopgezet.
-
- Verbannen Gebruiker
Blijkbaar niet tevreden dat een gelijkgestemde omwille van "vermeende" uitspraken onheus behandeld wordt.DeZatteNonkel schreef: ↑25 oktober 2022, 21:37We zijn toch ver gekomen hé... Triestgpv1 schreef: ↑25 oktober 2022, 16:49Vandaag gaat de koers nog eens tot bijna 9% lager na de aankondiging dat de samenwerking met Kayne West vanwege vermeende racistische uitspraken vervroegd wordt stopgezet.
Hier de echte informatie met de echte quote van Adidas.
In a statement on Tuesday, Adidas wrote: "Adidas does not tolerate antisemitism and any other sort of hate speech. Ye's recent comments and actions have been unacceptable, hateful and dangerous, and they violate the company's values of diversity and inclusion, mutual respect and fairness."
Instagram and Twitter suspended Ye's account in the days following his anti-Semitic remarks. His business partnerships have also come under increasing pressure: Bank JP Morgan and clothing retailer Gap said in recent months that they were ending their relationship with Ye.
@ gpv1 ,
Ik kijk uit naar je technische uitleg .
Schrik wel van de omvang van je investering. 20% in adidas !
In de "consumer" aandelen liggen er inderdaad heel wat koopjes te rapen.Hebben zwaar klop gekregen vanwege de onzekerheid hoe hard de consument op de rem zal staan.
De Amerikaanse tegenhanger Nike,lijkt mij net iets beter,ook iets minder zwaar afgestraft. Dure dollar wel een nadeel...
Ik kijk uit naar je technische uitleg .
Schrik wel van de omvang van je investering. 20% in adidas !
In de "consumer" aandelen liggen er inderdaad heel wat koopjes te rapen.Hebben zwaar klop gekregen vanwege de onzekerheid hoe hard de consument op de rem zal staan.
De Amerikaanse tegenhanger Nike,lijkt mij net iets beter,ook iets minder zwaar afgestraft. Dure dollar wel een nadeel...
Ik heb vandaag Ageas bijgekocht. Mijn positie verdrievoudigd.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Goeie zet denk ik. Altijd goed als een tegenpartij gedwongen moet verkopen (Fosun in dit geval).
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Deze ochtend ook wat bijgekocht - goed voor toekomstige dividenden
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb ook bijgekocht. Mooi divivdendaandeel.contextbinder schreef: ↑26 oktober 2022, 10:58Deze ochtend ook wat bijgekocht - goed voor toekomstige dividenden
Heb AGEAS ook op het oog.
Zou mijn eerste positie erin zijn.
Zou mijn eerste positie erin zijn.
- Higherdemon
- Jr. Member
- Contacteer:
Waarom is Ageas nu koopwaardig? Wellicht iets van nieuws gemist denk ik.