De Beurs vandaag
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Ik geef je 100% = 0,01 gelijk.
Edit: sorry, moest in verleden tijd zijn, dus: ik geefd je 100% = 0,01 gelijk
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 25 oktober 2022, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Data van mornigstar zeker ?
NOOIT juist zij rekenen van 2010 tot nu
Van 125 in 2012 naar 396 is geen 310 %
Maar 170% + de dividenden is iets meer dan 200 %
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja...Boompie schreef: ↑25 oktober 2022, 19:50 Net wanneer je denkt dat het inhoudelijk gehalte van dit forum een dieptepunt bereikt hefft.
We zouden het ook over interpunctie kunnen hebben - whatever... Hier nog één seconde tijd in steken is zinloos. Ik hoop van harte dat je jezelf niet zo ernstig neemt als je laat uitschijnen.
Na zo'n 2 jaar actief op dit forum, denk/vrees ik dat de enige mogelijkheid om daar iets aan te veranderen bij de eigenaar/uitbater van het forum ligt.
Vergeef mij als ik daar bij zeg dat ik vermoed dat dat niet hun belangrijkste doelstelling is of zal zijn.
Dus: pure onzin negeren, hilarische dingen even mee amuseren, zou ik zeggen
De waanzin voorbij.lop schreef: ↑25 oktober 2022, 20:12 Natuurlijk dat je het niet zal weerleggen om dat het correct is wat ik zeg .
In reactie naar iemand zit je ALTIJD in de verleden tijd .
Als je het niet geloofd kijk naar de tijdstippen van de post.
Op het moment van spreken is het met een TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT
Kijk in het woordenboek
https://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/beweren
Btw, geloofT. Tenminste toch in de tijd en dimensie waarin de meeste aardbewoners zich doorgaans bevinden.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Sorry, kon het niet laten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Uit een woordenboek?
Niet zeer moeilijk jij kijkt naar de Euro variant en ik naar de dollar .
In dollar gezien is het rendement stukken lager dan in Euro's .
In 2012 stond de dollar variant wat 100 % de juiste variant is als je de s&p 500 wil vergelijken trouwens .
Aan een koers van 125 $ hij staat vandaag aan 396 $ , de s&p zelf is 170 % gestegen zonder de dividenden wat overeenkomt met 215 % ongeveer als je het dividend had herbelegd wat CSPX ook doet dus klopt
Als je de Euro variant neemt stond de Euro 30% hoger in 2012 dan nu .
De dollar is altijd maar sterker geworden wat resulteerde in extra rendement door herbeleggingen van het dividend .
En dan kom je aan uw 310 %
Maar als je een benchmarkt neemt om te vergelijken dan blijf je bij uw oorspronkelijke munt van uw beleggingen in dit geval dus USD .
Dus is het 215 % ongeveer en niet 310 % zoals jij het ziet .
Jij vergelijkt appels met peren
Je kunt zo gaan zien in turkske lira en er een rendement toebedelen aan CSPX van een paar duizend procent .
Dus nee 310 % is niet juist want je gebruikt een andere valuta tegenover de S&P 500
Wat ik zeg klopt en is de enige echt referentie als je USD aandelen wil vergelijken .
Versta niet dat hier zoveel fouten worden gemaakt omtrent zulke zaken .
Dus jij beweerdddddddddd nog steeds dat de s&P 500 310 % rendement heeft gehaald de laatste 10 jaar ?
Hopelijk zie je uw fout .
Laatst gewijzigd door lop op 26 oktober 2022, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter een paar woorden mis schrijven dan de S&p 500 te vergelijken met de Euro variant zekerEarthNvstr1 schreef: ↑25 oktober 2022, 20:58Dus:
Op dit moment van spreken vindt ik het tijdt om af te ronden.
Nee ik ken het verschil tussen Euro en dollar en maak geen zo'n fouten .
Toch raar dat iedereen op een woord spreekt maar niet de fout dat iemand maakt om een benchmarkt naar een andere valuta om te zetten .
Is dit forum een financieel forum ?
Want echt op financieel vlak zou je de grond moeten inkruipen van schaamte .
Hoe zou het toch komen dat 70 % van de beleggers het gemiddelde niet halen ?
Denk iedereen nu het antwoord weet .
Heb al vaak op mijn tanden moeten bijten om niet te reageren met je voor liefde van TINC Karine .
Het is het domste aandeel dat je maar kunt kopen !
Het presteert ondermaats en zal altijd onder doen voor het gemiddelde !
In de tekst die je zelf postte stond dat ze hopelijk het dividend mee konden laten stijgen met de inflatie !
Met andere woorden binnen 50 jaar kun je nog steeds evenveel kopen als vandaag !
Als je geluk hebt kan ook minder zijn
Lijkt dit u een goed aandeel ?
Woordenschat en ik is geen goede combo , maar ik ken wel het verschil tussen een goed aandeel en rommel zoals Tinc
U haalt veiligheid telkens weer aan maar rendement en veiligheid staan los van elkaar .
Je hoeft geen rendement in te leveren om veiliger te beleggen .
Dus beleggingsadvies geven zou ik je afraden want het is zoals mijn woordenschat .
Het trekt op niks !
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Volgens "De Belegger" is TINC aan te bevelen.
Waarschijnlijk weten ze niet waarmee ze bezig zijn !
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
En volgens Degroof is het een verkopen en dan ?Superspaarder schreef: ↑26 oktober 2022, 04:24Volgens "De Belegger" is TINC aan te bevelen.
Waarschijnlijk weten ze niet waarmee ze bezig zijn !
De belegger presteert al 40 jaar ONDER het gemiddelde !
Dus nee het is bewezen dat de belegger niet weet waar ze mee bezig zijn .
Trouwens analisten advies tussen sterke koop en een verkoop scheelt nauwelijks aan rendement .
Als je daar informatie zoekt ben je eraan voor de moeite je kunt evengoed alle verkoop adviezen volgen dan de koop adviezen . Het zal nauwelijks verschil maken qua rendement .
Er zit te veel belangen vermenging in deze bronnen .
Als een aandeel hooguit zal presteren volgens de inflatie waarom koop je het dan ?
Binnen 50 jaar heb je niks gewonnen zeer moeilijk te begrijpen maar je neemt een risico voor niks !
Sinds zijn bestaan bijna 8 jaar is het rendement nog geen 12 %
Dat waren dan nog 8 boere jaren .
Moet het nog slechter ? U vraagt wij geven .
Ze verwachten nu de inflatie te kunnen volgen of dat hopen ze !
Jawadde aan de gemiddelde inflatie + dividend spreek je over een kleine 5 % netto .
Maar het is maar wat het verstaat uit de inflatie volgen want als schulden aangaan om het rendement te verhogen en dividend zullen de kosten ook verhogen waardoor die 5 % totaal rendement zelfs niet gehaald zal worden op lange termijn .
En het noteert nog met een premie van 6,6% momenteel .
Je mag nu nog rekenen op een 5 à 6% totaal rendement wat stukken hoger zou zijn dan sinds zijn notering .
Dan nog is het een zeer domme koop voor aandelen moet je kijken naar een rendement van rond de 15 %
Als je geen risico premie hebt waarom neem je dan risico ?
Jullie zijn qua beleggen echt groentjes .
De belegger LOL
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Dank u voor uw antwoord.
1) De Belegger, rendement per jaar sinds 01/01/1984 : 8%
2) Daarom investeer ik in IWDA + EMIM + ZPRS (70-15-15)
3) Daarom investeer ik in IWDA + EMIM + ZPRS (70-15-15)
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.