Energie en geld besparen de komende winter
Re: Energie en geld besparen de komende winter
Bangalord ... alsof er nog niet genoeg alter-ego's ronddwalen hier.
Ik kan al lang niet meer volgen, maar doe er eerlijk gezegd ook niet al teveel moeite voor.
Als iemand zich geroepen voelt om een lijst op te stellen: feel free.
Ik kan al lang niet meer volgen, maar doe er eerlijk gezegd ook niet al teveel moeite voor.
Als iemand zich geroepen voelt om een lijst op te stellen: feel free.
Kinderen samen in bad of onder de douche kan ook veel besparen.
Het lijkt mij dat eender welke timer of chronometer dezelfde job even goed doet en van dat apparaat heb je er al vele in huis.EarthNvstr1 schreef: ↑23 oktober 2022, 19:13
Want zelf kan je niet inschatten hoe lang een minuut duurt ?
Al draait die Acqua Tempus wel zelf de kraan dicht.
Kinderen( 5 - 12 jarigen), na elkaar in hetzelfde badwater, dat heb ik ook nog geweten. '70
Het water was zo zwart als olie toen de laatste eruit kwam want wij waren altijd buiten aan het ravotten.
We hebben sinds onze vorige afrekening in april ongeveer niks aan gas verbruikt, normaal is dat toch wel wat voor de boiler, maar die laten we nu volledig op de zonneboiler (voorlopig).
Aangezien de prijzen van het gas nu heel stuk goedkoper zijn dan x-aantal maanden geleden & bij verbruik het gas zal aangerekend worden met ook nog verbruik in de vorige maanden (volgens de tabellen), lijkt mij het een goede besparing om over te schakelen naar een ander gascontract, dan betaal ik eenmalig de vaste kost extra maar heb ik niet meer het risico dat er gas wordt aangerekend aan een stuk duurdere prijzen van de vorige maanden. Of zit er iets verkeerd in mijn redenering?
Aangezien de prijzen van het gas nu heel stuk goedkoper zijn dan x-aantal maanden geleden & bij verbruik het gas zal aangerekend worden met ook nog verbruik in de vorige maanden (volgens de tabellen), lijkt mij het een goede besparing om over te schakelen naar een ander gascontract, dan betaal ik eenmalig de vaste kost extra maar heb ik niet meer het risico dat er gas wordt aangerekend aan een stuk duurdere prijzen van de vorige maanden. Of zit er iets verkeerd in mijn redenering?
Is een maandelijkse afrekening ook niet de oplossing voor jou ?
Ego's genoeg alleszins. Alter ego's ook.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Ik kreeg een mail van TotalEnergies (mijn gasleverancier) "De federale overheid biedt steun aan gezinnen. Deze premie zal aan de betreffende personen worden gestort tussen eind november en eind december." In de voorwaarden geen woord over een minimum verbruik, laat staan voorschotten. Ik betaal trouwens voorschot per kwartaal, niet per maand. Merk ook op dat men hier nu weer spreekt van "een premie" en niet meer van een korting.PinkPanther1970 schreef: ↑12 oktober 2022, 13:37Vraag is hoe ze dat gaan verrekenen als je voorschotfacturen lager zijn dan die 196 euro.
Ik zou dan denken dat Ecopower (mijn elekriciteitsleverancier) ook zal storten, net zoals met de vorige premie van €100. Toch wel benieuwd of ik die nu ook ga krijgen ondanks een verbruik van 0 kwh. Vorige keer dus wel. Toch wel raar zo'n sinterklaasoverheid...
https://www.tijd.be/dossiers/energiepri ... b4aebc7a0d
Toevallig hier iemand klant bij Eneco, die weet hoe de maandelijkse afrekening te activeren (alleen mogelijk voor mensen met een digitale meter)?
Niet dat dit per se zal helpen om te besparen, maar ik betaal liever meteen het juiste bedrag dan elk jaar geld te moeten terugkrijgen/bijbetalen omdat het voorschotbedrag te veel of te weinig was.
Op de site van Eneco vind ik er niks van terug (maar in het artikel van De Tijd staat dat het dus weldegelijk kan bij hen), klantendienst bellen heb ik even geen zin in momenteel, als ik de verhalen hoor over de service die ze momenteel bieden...
Toevallig hier iemand klant bij Eneco, die weet hoe de maandelijkse afrekening te activeren (alleen mogelijk voor mensen met een digitale meter)?
Niet dat dit per se zal helpen om te besparen, maar ik betaal liever meteen het juiste bedrag dan elk jaar geld te moeten terugkrijgen/bijbetalen omdat het voorschotbedrag te veel of te weinig was.
Op de site van Eneco vind ik er niks van terug (maar in het artikel van De Tijd staat dat het dus weldegelijk kan bij hen), klantendienst bellen heb ik even geen zin in momenteel, als ik de verhalen hoor over de service die ze momenteel bieden...
Niet elk contract komt in aanmerking.Nyts91 schreef: ↑25 oktober 2022, 13:53 https://www.tijd.be/dossiers/energiepri ... b4aebc7a0d
Is zoals met terug levering vergoeding.
Estate Guru believer.
Had hierover met Eneco eens contact opgenomen en dit kon eigenlijk snel in orde worden gemaakt.Nyts91 schreef: ↑25 oktober 2022, 13:53 https://www.tijd.be/dossiers/energiepri ... b4aebc7a0d
Ik heb momenteel het Flax tarief waarbij het niet gaat dus als ik dit wou dan moest ik een nieuw contract aangaan met het variabel tarief (en slechtere voorwaarden in mijn geval)
Was een beetje van hetzelfde principe, zeker aangezien ik op jaarbasis (met huidige prijzen) €2000 van hen moet terugkrijgen maar in dit geval niet op ingegaan.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat was wat ik ook al zei.EarthNvstr1 schreef: ↑25 oktober 2022, 20:17
Ik heb geen "Acqua Tempus" in huis en als dat "de job even goed" doet, waarom zou ik daar dan geld aan uitgeven ?
In iedere tablet, computer, smartphone zit al een timer.