Holdings
TIP
Re: Holdings
Het is altijd wel iets. Was met Sofina ook zo.
Nu weer GBL die voor 10% in Adidas zitten alhoewel dat niet zo erg zal zijn veronderstel ik.
Frankrijk zou tegen 2027 één van de grootste lithiummijnen van Europa krijgen. Het bedrijf Imerys kondigde aan dat het daar 1 miljard euro in wil investeren. (Bron: VRTnieuws)
Dit is dan misschien wel weer goed nieuws voor GBL
Dit is dan misschien wel weer goed nieuws voor GBL
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Hallo allen
Ik zou voor mezelf een kleine port in GVV en holding willen. Voor vastgoed richt ik me vooral op zorgvastgoed, dus deze keuze is al gemaakt.
Maar qua Holdings, had ik gehoopt op jullie ervaring.
Ik zoek er een 4-5-6 om aan te houden.
TINC en GIMV bezit ik al. Welke bijkomenden zouden jullie aanraden?
Sowieso voor lange termijn. Mag dynamisch, mag ook een stuk defensiever.
Wel enkel BE holdings. Ik ben niet iemand die het dagelijks / wekelijks opvolgt. Ik weet wel dat met de huidige neerwaardse bewegingen op de beurs er mogelijks wat koopjes te rapen zijn
Alvast bedankt!
Enkele namen die ik al gevonden heb: XIOR / KBC Ancora / GBL / De Letteren / Ackermans / Brederode, ... Andere suggesties zeker en vast welkom.
Ik zou voor mezelf een kleine port in GVV en holding willen. Voor vastgoed richt ik me vooral op zorgvastgoed, dus deze keuze is al gemaakt.
Maar qua Holdings, had ik gehoopt op jullie ervaring.
Wel enkel BE holdings. Ik ben niet iemand die het dagelijks / wekelijks opvolgt. Ik weet wel dat met de huidige neerwaardse bewegingen op de beurs er mogelijks wat koopjes te rapen zijn
Alvast bedankt!
Enkele namen die ik al gevonden heb: XIOR / KBC Ancora / GBL / De Letteren / Ackermans / Brederode, ... Andere suggesties zeker en vast welkom.
XIOR is een GVV die net als de bredere sector, erg is afgestraft. Het dieptepunt ligt achter ons, maar het koersherstel is broos. Koersen kunnen opnieuw lager als de ECB de rente sneller dan verwacht, verhoogt.
Net als KBC Ancora een indirecte belegging is in KBC, is Tubize een indirecte belegging in UCB (met hogere disconto).
Beide zijn 'monoholdings': er is dus geen diversificatie. Die is er wel in Ackermans, Brederode en GBL. Je kan daar nog Sofina aan toevoegen dat (na eerdere overwaardering) nu zwaar is afgestraft. Bois Sauvage (met luxemburgse ISIN) is ook een alternatief. Als Belgische privé belegger heb je er geen baat bij om buitenlandse holdings in portefeuille te nemen. Je hebt dan heel wat administratieve last om tenminste een deel van de dubbele RV te recupereren.
In een neergaande beurs lopen de discounts op de netto-actiefwaarde op: de holdings verliezen dus procentueel meer dan de waarde van hun portefeuille. Als die portefeuille veel niet genoteerde kleine groeibedrijven bevat, kan je je bij de waarderingsregels wel vragen stellen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Die dubbele roerende voorheffing voor buitenlandse dividenden klopt. Maar bijvoorbeeld berkshire keert geen geen dividend uit. Bij vele buitenlandse holdings ligt het dividend laag, dus kan je erover discussiëren of ze het waard eijn om te kopen. Mij houdt het niet tegen. Mijn portefeuille bestaat ongeveer uit 40% etf's, 30% holdings waaronder ook enkele buitenlandse zoals Berkshire, Aker en 30% dividendaandelen.Zwygymor schreef: ↑26 oktober 2022, 16:00XIOR is een GVV die net als de bredere sector, erg is afgestraft. Het dieptepunt ligt achter ons, maar het koersherstel is broos. Koersen kunnen opnieuw lager als de ECB de rente sneller dan verwacht, verhoogt.
Net als KBC Ancora een indirecte belegging is in KBC, is Tubize een indirecte belegging in UCB (met hogere disconto).
Beide zijn 'monoholdings': er is dus geen diversificatie. Die is er wel in Ackermans, Brederode en GBL. Je kan daar nog Sofina aan toevoegen dat (na eerdere overwaardering) nu zwaar is afgestraft. Bois Sauvage (met luxemburgse ISIN) is ook een alternatief. Als Belgische privé belegger heb je er geen baat bij om buitenlandse holdings in portefeuille te nemen. Je hebt dan heel wat administratieve last om tenminste een deel van de dubbele RV te recupereren.
In een neergaande beurs lopen de discounts op de netto-actiefwaarde op: de holdings verliezen dus procentueel meer dan de waarde van hun portefeuille. Als die portefeuille veel niet genoteerde kleine groeibedrijven bevat, kan je je bij de waarderingsregels wel vragen stellen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
4-5-6 ... zoveel zijn er niet ...Nenzurax schreef: ↑25 oktober 2022, 16:36 Maar qua Holdings, had ik gehoopt op jullie ervaring.
- Ackermans Van Haaren
- Brederode
- Cie Bois Sauvage
- GBL
- GIMV
- Sofina
Dus als je voor 6 gaat: neem ze alle 6
Daarnaast heb je mono-holdings:
- KBC Ancora (KBC)
- Tubize Financiere (UCB)
- Solvac (Solvay) - op naam
TINC is eerder een infratructuur investeringsmaatschappij.
Gezien de spreiding over infrastructuurprojecten, kan je dat eventueel wel als "holding" zien.
En dan is er nog Quest for Growth.
Een beetje een speciaal geval. Hoger risico.
XIOR is puur studenten immo (en GVV)
KBC Ancora is mono-holding van KBC
De Letteren => bedoel je D'Ieteren ?
-
- Newbie
- Contacteer:
Luxempart toch mooie uitstap gedaan vandaag.
Bij Degroof Petercam kan je gratis hun rapporten lezen op het bedrijf
Koers doet wel niet veel...
Bij Degroof Petercam kan je gratis hun rapporten lezen op het bedrijf
Koers doet wel niet veel...
Luxempart
https://delano.lu/article/luxempart-red ... s-stake-in
Six years after acquiring a stake in Swiss medical equipment maker Rimed, Luxempart has announced that it is reducing its stake from 27.4% to 5.5%. It sold the shares to the Swiss giant Unilabs, which will become the majority shareholder.
https://delano.lu/article/luxempart-red ... s-stake-in
Six years after acquiring a stake in Swiss medical equipment maker Rimed, Luxempart has announced that it is reducing its stake from 27.4% to 5.5%. It sold the shares to the Swiss giant Unilabs, which will become the majority shareholder.
Ik moet zeggen als enthousiaste Bois Sauvage aandeelhouder, die onlangs zijn positie nog heeft uitgebreid, heb je mij even doen twijfelen (of de dochter van Guy Paquot zou iets moeten doorgevoerd hebben dat mij ontgaan was). Ik veronderstel dat je Brederode bedoelde ? Het had de vroegere delisting geruchten alleszins nieuw leven ingeblazen.Zwygymor schreef: ↑26 oktober 2022, 16:00Net als KBC Ancora een indirecte belegging is in KBC, is Tubize een indirecte belegging in UCB (met hogere disconto).
Beide zijn 'monoholdings': er is dus geen diversificatie. Die is er wel in Ackermans, Brederode en GBL. Je kan daar nog Sofina aan toevoegen dat (na eerdere overwaardering) nu zwaar is afgestraft. Bois Sauvage (met luxemburgse ISIN) is ook een alternatief. Als Belgische privé belegger heb je er geen baat bij om buitenlandse holdings in portefeuille te nemen.
Klopt. Brederode heeft een Luxemburgse ISIN code. Ik heb mij even verkeken.Stijn227 schreef: ↑7 november 2022, 06:10Ik moet zeggen als enthousiaste Bois Sauvage aandeelhouder, die onlangs zijn positie nog heeft uitgebreid, heb je mij even doen twijfelen (of de dochter van Guy Paquot zou iets moeten doorgevoerd hebben dat mij ontgaan was). Ik veronderstel dat je Brederode bedoelde ? Het had de vroegere delisting geruchten alleszins nieuw leven ingeblazen.Zwygymor schreef: ↑26 oktober 2022, 16:00
Beide zijn 'monoholdings': er is dus geen diversificatie. Die is er wel in Ackermans, Brederode en GBL. Je kan daar nog Sofina aan toevoegen dat (na eerdere overwaardering) nu zwaar is afgestraft. Bois Sauvage (met luxemburgse ISIN) is ook een alternatief. Als Belgische privé belegger heb je er geen baat bij om buitenlandse holdings in portefeuille te nemen.
Ik ben een ETF-belegger. Doch zou ik om liquiditeitsredenen mijn portefeuille, via DCA wat ik al jaren doe, aanvullen met wat holdings.
Klinkt dit logisch?
Klinkt dit logisch?
Mij klinkt dit logisch vermits holdings ook de diversificatie zoals een ETF heeft, al is het in een veel kleinere aantal participaties.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Bij een run on the bank op ETF’s lijkt mij dat dit zowel een invloed kan hebben op de prijs van de ETF maar nog meer dat je mogelijks niet, of moeilijk, kan verkopen. Op één of andere Nederlandse podcast (AEX factor of Beurstalk) hadden ze het hier enkele weken geleden over.
En zou dit dan niet het geval zijn voor individuele aandelen?Wimble schreef: ↑13 november 2022, 18:06Bij een run on the bank op ETF’s lijkt mij dat dit zowel een invloed kan hebben op de prijs van de ETF maar nog meer dat je mogelijks niet, of moeilijk, kan verkopen. Op één of andere Nederlandse podcast (AEX factor of Beurstalk) hadden ze het hier enkele weken geleden over.
Ook, een reeks van de holdings die hier dikwijls vermeld worden zijn zowiezo weinig liquide.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.