De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Dan veel liever een groentje dan een arrogante boer die vanuit zijn eigen (gewaande) superioriteit in elke post anderen moet verwijten.
Ik spreek voor mezelf maar begin je posts echt straal te negeren.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Tinc is helemaal geen voorliefde. Heb ze vorig jaar eens gekocht, het dividend meegenomen en even later terug verkocht met beperkte winst maar was toch mooi meegenomen.
Twee weken geleden heb ik ze nog eens gekocht maar nu laat ik ze liggen.
In ieder geval nog steeds beter dan een spaarboekje van 0,11% lijkt me.
Ik wist zelfs niet dat veilige aandelen bestonden, dat heb ik vanmorgen nog gemerkt aan de koers van Ageas maar dat is waarschijnlijk ook een dom aandeel net zoals Microsoft en Alphabet en al de anderen.
Maar ondanks je schrijffouten toch chapeau dat jij al de winnaars er kan uitkiezen.
Ok dan, dus jouw persoonlijk rendement dat je hier postte is ook in USD? Nogal vreemd om als Belg naar rendementen in USD te kijken. Denk dat 99% eerder geinteresseerd is in de rendementen in euro tenzij je in de US woont ofzolop schreef: ↑26 oktober 2022, 00:35Niet zeer moeilijk jij kijkt naar de Euro variant en ik naar de dollar .
In dollar gezien is het rendement stukken lager dan in Euro's .
In 2012 stond de dollar variant wat 100 % de juiste variant is als je de s&p 500 wil vergelijken trouwens .
Aan een koers van 125 $ hij staat vandaag aan 396 $ , de s&p zelf is 170 % gestegen zonder de dividenden wat overeenkomt met 215 % ongeveer als je het dividend had herbelegd wat CSPX ook doet dus klopt
Als je de Euro variant neemt stond de Euro 30% hoger in 2012 dan nu .
De dollar is altijd maar sterker geworden wat resulteerde in extra rendement door herbeleggingen van het dividend .
En dan kom je aan uw 310 %
Maar als je een benchmarkt neemt om te vergelijken dan blijf je bij uw oorspronkelijke munt van uw beleggingen in dit geval dus USD .
Dus is het 215 % ongeveer en niet 310 % zoals jij het ziet .
Jij vergelijkt appels met peren
Je kunt zo gaan zien in turkske lira en er een rendement toebedelen aan CSPX van een paar duizend procent .
Dus nee 310 % is niet juist want je gebruikt een andere valuta tegenover de S&P 500
Wat ik zeg klopt en is de enige echt referentie als je USD aandelen wil vergelijken .
Versta niet dat hier zoveel fouten worden gemaakt omtrent zulke zaken .
Dus jij beweerdddddddddd nog steeds dat de s&P 500 310 % rendement heeft gehaald de laatste 10 jaar ?
Hopelijk zie je uw fout .
IWDA heeft inderdaad een beter rendement zonder kosten dan .Superspaarder schreef: ↑26 oktober 2022, 07:12Dank u voor uw antwoord.
1) De Belegger, rendement per jaar sinds 01/01/1984 : 8%
2) Daarom investeer ik in IWDA + EMIM + ZPRS (70-15-15)
3) Daarom investeer ik in IWDA + EMIM + ZPRS (70-15-15)
De target van de bounce op de S&P is bereikt. Rond de 385 a 386 op SPY is die hele grote magnet weerstand.
Met uitzondering van een heel positief nieuwsbericht over inflatie of zo. Dan vliegt het erover.
Daarna studeren tot waar de pullback kan komen. Het was een mooie bounce tot de magneet vanaf de 50 FIB.
Met uitzondering van een heel positief nieuwsbericht over inflatie of zo. Dan vliegt het erover.
Daarna studeren tot waar de pullback kan komen. Het was een mooie bounce tot de magneet vanaf de 50 FIB.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad.
Maar gewoon toegeven dat je iets fout schreef (of dat gewoon noteren en er verder niet op ingaan) is nog beter.
In ieder geval is alles uit de kast halen om verwarring te zaaien om toch maar niet een "fout" toe te moeten geven, n.m.i. niet echt zinvol. Langs de andere kant zorgt dat er wel voor dat er nog eens iets te beleven valt.
Niet echt vreemd volgens mij , als je zich richt op de groei van het dividend blijf je beter in de originele munt .ignition schreef: ↑26 oktober 2022, 11:25Ok dan, dus jouw persoonlijk rendement dat je hier postte is ook in USD? Nogal vreemd om als Belg naar rendementen in USD te kijken. Denk dat 99% eerder geinteresseerd is in de rendementen in euro tenzij je in de US woont ofzolop schreef: ↑26 oktober 2022, 00:35
Niet zeer moeilijk jij kijkt naar de Euro variant en ik naar de dollar .
In dollar gezien is het rendement stukken lager dan in Euro's .
In 2012 stond de dollar variant wat 100 % de juiste variant is als je de s&p 500 wil vergelijken trouwens .
Aan een koers van 125 $ hij staat vandaag aan 396 $ , de s&p zelf is 170 % gestegen zonder de dividenden wat overeenkomt met 215 % ongeveer als je het dividend had herbelegd wat CSPX ook doet dus klopt
Als je de Euro variant neemt stond de Euro 30% hoger in 2012 dan nu .
De dollar is altijd maar sterker geworden wat resulteerde in extra rendement door herbeleggingen van het dividend .
En dan kom je aan uw 310 %
Maar als je een benchmarkt neemt om te vergelijken dan blijf je bij uw oorspronkelijke munt van uw beleggingen in dit geval dus USD .
Dus is het 215 % ongeveer en niet 310 % zoals jij het ziet .
Jij vergelijkt appels met peren
Je kunt zo gaan zien in turkske lira en er een rendement toebedelen aan CSPX van een paar duizend procent .
Dus nee 310 % is niet juist want je gebruikt een andere valuta tegenover de S&P 500
Wat ik zeg klopt en is de enige echt referentie als je USD aandelen wil vergelijken .
Versta niet dat hier zoveel fouten worden gemaakt omtrent zulke zaken .
Dus jij beweerdddddddddd nog steeds dat de s&P 500 310 % rendement heeft gehaald de laatste 10 jaar ?
Hopelijk zie je uw fout .
De s&p 500 heeft een vast rendement deze was ongeveer 215 % op voorbij 10 jaar .
Dat dit 310% was in Euro en 1600 % in turkse lira veranderd niks aan het rendement van de s&p 500 deze blijft 215 % .
Ik kijk voornamelijk naar de groei van een bedrijf als je de valuta in rekening brengt krijg je een heel vertekend beeld .
Het is niet dat voor iemand die belegd in Turkse lira het bedrijf harder heeft gegroeid dan voor iemand die belegd in Euro .
Karine je vergeet dat het telkens aan mij is dat je raad hebt gevraagd !karine schreef: ↑26 oktober 2022, 10:52Tinc is helemaal geen voorliefde. Heb ze vorig jaar eens gekocht, het dividend meegenomen en even later terug verkocht met beperkte winst maar was toch mooi meegenomen.
Twee weken geleden heb ik ze nog eens gekocht maar nu laat ik ze liggen.
In ieder geval nog steeds beter dan een spaarboekje van 0,11% lijkt me.
Ik wist zelfs niet dat veilige aandelen bestonden, dat heb ik vanmorgen nog gemerkt aan de koers van Ageas maar dat is waarschijnlijk ook een dom aandeel net zoals Microsoft en Alphabet en al de anderen.
Maar ondanks je schrijffouten toch chapeau dat jij al de winnaars er kan uitkiezen.
Dat van 2012 al tot 2022 waarom hou je dit 10 jaar vol als ik er niks van ken ?
Er zitten hier tientallen mensen die hetzelfde hebben gedaan en nog steeds doen .
Ben zelfs nog thuis geweest bij mensen en mij zelfs wilden betalen voor hen bij te staan .
Wat ik niet heb gedaan !
Je bent misschien gefrustreerd omdat je rendement tegenvalt maar ik heb nooit aangeraden te beleggen in IWDA en dergelijke .
Ik heb hier openlijk verleden jaar gezegd verkoop groei te voordele van waarde .
Heb ZEER uitdrukkelijk een specifieke naam in de verf gezet als ultieme koop tip .
Jij Bent dit niet gevolgd wat je goed recht is .
Het was te veel risico en je belegde liever in een ETF .
Vandaag moet je nu niet zeggen dat ik er niks van ken het is jij die niet bent gevolgd het ging 50 % verschil uitgemaakt hebben bij IWDA vandaag .
Besef dit goed .
En je weet dat dit de waarheid is .
Wie komt met de bloemlezing?
-
- Verbannen Gebruiker
Credit Suisse doet een kapitaalsverhoging van 4 miljard CHF. Is er dan een grote bank die de crisis van 2008 goed heeft doorstaan, dan zit die nu in vieze papieren door interne schandalen, beschuldigingen van fraude, slecht risicobeheer.
Grootbanken leren het nooit. Enorme risico's nemen en bergen geld verdienen. Want als het misloopt kan de staat niets anders dan ze te redden. In tegenstelling tot Lehman Brothers, waarmee de crisis in 2008 doordrong tot de hele wereld.
Is Credit Suisse een uitzondering, of krijgen we in deze tijden van dreigende recessie weer een rondje omvallende banken? Nu de landen de covid crisis financieel nog moeten verwerken? En Europa de crisis van 2008 zelfs nog niet verteerd heeft, en niet weet hoe ze de inflatie gaan aanpakken?
Een nieuwe dreiging boven de beurzen.
De baas van Credit Suisse heet trouwens Lehmann. Nomen est omen?
Grootbanken leren het nooit. Enorme risico's nemen en bergen geld verdienen. Want als het misloopt kan de staat niets anders dan ze te redden. In tegenstelling tot Lehman Brothers, waarmee de crisis in 2008 doordrong tot de hele wereld.
Is Credit Suisse een uitzondering, of krijgen we in deze tijden van dreigende recessie weer een rondje omvallende banken? Nu de landen de covid crisis financieel nog moeten verwerken? En Europa de crisis van 2008 zelfs nog niet verteerd heeft, en niet weet hoe ze de inflatie gaan aanpakken?
Een nieuwe dreiging boven de beurzen.
De baas van Credit Suisse heet trouwens Lehmann. Nomen est omen?
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 27 oktober 2022, 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Waarom zou ik in lira kijken? Ik ben geen Turk. Ik kijk naar de euro want dat is ook de munt die ik gebruik hier in België. Als jij jouw eigen rendement hier post in euro en dan gaat vergelijken met de S&P in USD, dat geeft pas een vertekend beeld.lop schreef: ↑27 oktober 2022, 02:03Niet echt vreemd volgens mij , als je zich richt op de groei van het dividend blijf je beter in de originele munt .
De s&p 500 heeft een vast rendement deze was ongeveer 215 % op voorbij 10 jaar .
Dat dit 310% was in Euro en 1600 % in turkse lira veranderd niks aan het rendement van de s&p 500 deze blijft 215 % .
Ik kijk voornamelijk naar de groei van een bedrijf als je de valuta in rekening brengt krijg je een heel vertekend beeld .
Het is niet dat voor iemand die belegd in Turkse lira het bedrijf harder heeft gegroeid dan voor iemand die belegd in Euro .
BASF seeks 'permanent' cost cuts at European operations
"FRANKFURT, Oct 26 (Reuters) - BASF (BASFn.DE) said costs at its European sites must be cut to a "permanently" smaller size because of a triple burden of sluggish growth, high energy costs and over-regulation, with the German industrial giant's boss throwing his weight behind a planned expansion in China."
Europese economie mooi samengevat: sluggish growth, high energy costs and over-regulation
"FRANKFURT, Oct 26 (Reuters) - BASF (BASFn.DE) said costs at its European sites must be cut to a "permanently" smaller size because of a triple burden of sluggish growth, high energy costs and over-regulation, with the German industrial giant's boss throwing his weight behind a planned expansion in China."
Europese economie mooi samengevat: sluggish growth, high energy costs and over-regulation
Ik ben het ergens wel eens met lop. Als je fundamentele analyse uitvoert op bedrijven (i.e. achterhalen hoe performant en competitief een bedrijf is/zal zijn), moet je wel kijken naar de waarde in lokale valuta om geen vertekend beeld te krijgen van de evolutie van dat bedrijf.ignition schreef: ↑27 oktober 2022, 11:10Waarom zou ik in lira kijken? Ik ben geen Turk. Ik kijk naar de euro want dat is ook de munt die ik gebruik hier in België. Als jij jouw eigen rendement hier post in euro en dan gaat vergelijken met de S&P in USD, dat geeft pas een vertekend beeld.lop schreef: ↑27 oktober 2022, 02:03
Niet echt vreemd volgens mij , als je zich richt op de groei van het dividend blijf je beter in de originele munt .
Stel dat de winst in USD daalt van USD 1000 naar USD 900, maar in EUR stijgt van EUR 900 naar EUR 910, zou jij tot de conclusie komen dat dat bedrijf goed gepresteerd heeft, terwijl lop (terecht) zou opmerken dat de winst gedaald is. Dan kun je nog stellen dat je enkel geld in EUR uitgeeft (koop je hier nooit geïmporteerde producten?), maar voor je analyse van dat bedrijf maakt dat geen verschil.
@pmu
Daar gaat het allemaal niet om. We zijn hier het persoonlijk rendement van lop aan het vergelijken met de S&P500. Of je dat nu doet in euro of USD maakt allemaal niet uit. Je moet gewoon zien dat je natuurlijk niet het ene rendement in euro pakt en het andere in USD.
Daar gaat het allemaal niet om. We zijn hier het persoonlijk rendement van lop aan het vergelijken met de S&P500. Of je dat nu doet in euro of USD maakt allemaal niet uit. Je moet gewoon zien dat je natuurlijk niet het ene rendement in euro pakt en het andere in USD.