De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Sorry, ik was niet helemaal mee met de discussie dan.ignition schreef: ↑27 oktober 2022, 12:47 @pmu
Daar gaat het allemaal niet om. We zijn hier het persoonlijk rendement van lop aan het vergelijken met de S&P500. Of je dat nu doet in euro of USD maakt allemaal niet uit. Je moet gewoon zien dat je natuurlijk niet het ene rendement in euro pakt en het andere in USD.
Zozo, 4% omzetdaling voor Meta en het aandeel gaat meteen stevig in de uitverkoop (-20%). Zijn minder advertentie-inkomsten dan niet doodnormaal tijdens een recessie (of de aanloop ervan)? Ooit, wanneer de cyclus terugkeert, moeten die advertentieinkomsten toch terug stijgen?
Een dikke 30% goedkoper dan het dieptepunt van de corona-crisis. YTD: -70%. Een P/E van minder dan 10. Wie had dat ooit kunnen denken? Komt de kapitulatie er dan toch? Interessante tijden.
Een dikke 30% goedkoper dan het dieptepunt van de corona-crisis. YTD: -70%. Een P/E van minder dan 10. Wie had dat ooit kunnen denken? Komt de kapitulatie er dan toch? Interessante tijden.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Las gisteren -7% nabeurs en was van plan mijn verlies te slikken, maar nu vind ik het weer een extreme overreactie met bijna een kwart eraf. Is gewoon te goedkoop om te verkopen.
Ze hebben mogelijk heel wat tijd en geld verloren met een onnozele queeste maar ze staan nu ook terug op koersen van 2015. Zo ver terug in de tijd vind ik ze nu ook niet gekatapulteerd.
Was al maar een kleine positie hier en nu nog kleiner natuurlijk.
Ze hebben mogelijk heel wat tijd en geld verloren met een onnozele queeste maar ze staan nu ook terug op koersen van 2015. Zo ver terug in de tijd vind ik ze nu ook niet gekatapulteerd.
Was al maar een kleine positie hier en nu nog kleiner natuurlijk.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Mooie earnings voor HZO. 52 procent hoger dan verwacht. Het aandeel koerst bijna 15 procent hoger. Blij dat ik onlangs nog heb bijgekocht.
Zit er nog groei in de toekomstige resultaten van META? Of hebben Apple en Tiktok de groei definitief verstoord.Gudrun schreef: ↑27 oktober 2022, 16:36 Zozo, 4% omzetdaling voor Meta en het aandeel gaat meteen stevig in de uitverkoop (-20%). Zijn minder advertentie-inkomsten dan niet doodnormaal tijdens een recessie (of de aanloop ervan)? Ooit, wanneer de cyclus terugkeert, moeten die advertentieinkomsten toch terug stijgen?
Gaat Zuck nog meer miljarden smijten naar de bodemloze put van de metaverse? ROI zeer moeilijk in te schatten.
Gaan we een tijdland een recessie met lage advertentie inkomsten tegemoet?
De markt denkt dat META “ex-growth” is, hekelt de kapitaal allocatie van Zuck. Ik ben het hier niet mee eens, en inderdaad is het nu te goedkoop om buiten te gooien.
Lijkt me meer dan waarschijnlijk. In die grote budgetten gaat er flink geknipt worden. Ook zal men wel goedkopere alternatieven vinden. Het was allemaal té, de laatste jaren. ff terug normaal doen zou ik zeggen.
De enige waarheid die ik zie is dat mijn trackers het beter doen dan mijn fondsen en aandelen.
Dus woensdag weer netjes bijkopen.
Inderdaad daarom volg ik alles in de basis valuta op .pmu schreef: ↑27 oktober 2022, 12:31Ik ben het ergens wel eens met lop. Als je fundamentele analyse uitvoert op bedrijven (i.e. achterhalen hoe performant en competitief een bedrijf is/zal zijn), moet je wel kijken naar de waarde in lokale valuta om geen vertekend beeld te krijgen van de evolutie van dat bedrijf.
Stel dat de winst in USD daalt van USD 1000 naar USD 900, maar in EUR stijgt van EUR 900 naar EUR 910, zou jij tot de conclusie komen dat dat bedrijf goed gepresteerd heeft, terwijl lop (terecht) zou opmerken dat de winst gedaald is. Dan kun je nog stellen dat je enkel geld in EUR uitgeeft (koop je hier nooit geïmporteerde producten?), maar voor je analyse van dat bedrijf maakt dat geen verschil.
Wat sommigen blijkbaar niet begrijpen maar eigenlijk elke belegger moet doen als hij overzicht wil houden over de evolutie van een bedrijf .
Hoe kun je anders een overzicht houden
Iemand die $ aandelen in Euro bekijkt heeft geen flauw idee wat de evolutie is .
Laat staan dat je het op lange termijn kunt bijhouden .
Kun je dat nog beleggen noemen dan of is het eerder gissen ?
Het gegeven van een rendement in Euro is eigenlijk op zich een nutteloos gegeven .
Het zelfde voor de dividend groei ga je deze bijhouden in Euro
Dat is nutteloos .
De munt is de algemene staat van een economie dit staat los van wat bedrijven presteren .
Zo moet valuta winst of verlies ook behandeld worden .
Het telt bij aankoop en verkoop meer niet .
Misschien ben ik ne rare maar in feite is het wel zo dat je overzicht behoud .
En het is eigenlijk zo dat iedereen dit zou moeten opvolgen , vermogensbeheerders , bedrijven , banken rapporteren allemaal de invloed van de valuta .
Hier valt men uit de lucht . Diepe zucht
Een tracker zijn ook aandelen karine tenzij het obligaties zijn .
Als dit je resultaat is koop je inderdaad best op vaste tijdstippen bij .
Credit Suisse keldert opnieuw met bijna 20%. Wie o wie zal deze bank beschermen?
Groei in aantal gebruikers? Of groei in schermtijd? Of groei in advertentieinkomsten? Dat loopt niet noodzakelijk tesamen.
Wel, dat is natuurlijk waar de groei vandaan moet komen. Je kunt niet tegelijkertijd een gebrek aan groei bekritiseren en dan zeggen dat hun groeiinvesteringen neerkomen op geld wegsmijten. Ik weet niet of "de metaverse" iets wordt, en ik weet niet of Meta platforms daar een rol van betekenis in zal spelen. Het is wel iets wat a la Amazon handenvol geld kost, maar eens het er staat is het "the winner takes it all".
Zoals hierboven al gezegd:
Het is me trouwens nog altijd niet duidelijk of jouw eigen rendement dat je postte nu in euro of usd is.ignition schreef: ↑27 oktober 2022, 12:47 Daar gaat het allemaal niet om. We zijn hier het persoonlijk rendement van lop aan het vergelijken met de S&P500. Of je dat nu doet in euro of USD maakt allemaal niet uit. Je moet gewoon zien dat je natuurlijk niet het ene rendement in euro pakt en het andere in USD.
-
- Verbannen Gebruiker
De metaverse is "enkel" een andere manier van "doen", namelijk in een virtuele wereld.
De inkomsten moeten nog altijd komen van de klassieke elementen waar individuen en bedrijven willen voor betalen: advertenties, gaming, tools om met elkaar te communiceren (professioneel of niet), gebruiksgemak, producten, diensten. Zoals steeds zal metaverse moeten concurreren met bestaande producten en diensten en meerwaarde bewijzen. Meerwaarde kan liggen in betere kwaliteit, betere prijs, betere beleving, nieuwe producten en diensten.
Het is dus af te wachten of er geld mee verdiend kan worden, en welk bedrijf dat zal doen, en voor hoe lang.
Zelfrijdende auto's zijn ook al lang aangekondigd als de toekomst. Ford heeft gisteren aangekondigd te stoppen met eigen ontwikkeling. Kost hen 2,7 miljard. Metaverse kan hetzelfde zijn. Hopelijk voor Meta gaan ze niet lijden aan het Ford Edsel syndroom.
NFT's zijn ook van de voorpagina's verdwenen, net zoals blockchain technologie. Er wordt nog wel aan gewerkt maar er moet nog steeds bewezen worden dat het een echte paradigm shift zal zijn. In het verleden zijn er nog veel voorbeelden.
Tot nu toe zijn alle grote technologische revoluties degene die niet met de grote trom zijn aangekondigd op voorhand: het wiel, de stoommachine, de PC, de GSM, smartphone, Facebook, Amazon, Twitter, TikTok, ...
Ik weet niet of ik het daarmee eens ben. Ik vergelijk het eerder met de ontwikkeling van Android. Daar is ook grof geld en ontwikkelingstijd tegenaan gegooid vooraleer de eerste versie het licht zag.VLblokpate schreef: ↑28 oktober 2022, 09:32 Tot nu toe zijn alle grote technologische revoluties degene die niet met de grote trom zijn aangekondigd op voorhand: het wiel, de stoommachine, de PC, de GSM, smartphone, Facebook, Amazon, Twitter, TikTok, ...
https://www.tijd.be/ondernemen/technolo ... 23835.html
Elon's eerste dag @Twitter HQ (zoals maanden geleden voorspeld): https://www.youtube.com/watch?v=w1z6XTnYelU
Elon's eerste dag @Twitter HQ (zoals maanden geleden voorspeld): https://www.youtube.com/watch?v=w1z6XTnYelU