De Beurs vandaag
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: De Beurs vandaag
Android is een zeer goed operating system, maar was geen revolutie. En het werd niet met de grote trom aangekondigd waardoor Jan met de pet er op voorhand van hoorde. Jan met de pet denkt gewoon aan Star Wars als je nu het woord Android laat vallen. Nen Droid denkt Jan met de pet.
AppleOS kun je wel als revolutionair zien in de begindagen naast DOS en Windows. Maar werd ook niet met de grote trom op voorhand aangekondigd. Plots stond het in de winkel. Zoals de Atari, de Commodore 64, de Synclair,...
-
- Verbannen Gebruiker
Colmant had wel degelijk gelijk. Inflatie in oktober 12,27%. En Colmant is geen stilstaande klok.Gudrun schreef: ↑29 september 2022, 14:35Een stilstaande klok is ook 2x per dag juist.VLblokpate schreef: ↑29 september 2022, 12:06 We zitten al aan 11,27%. Niet ver meer van Colmants voorspelling die hier op hoongelach onthaald werd
-
- Verbannen Gebruiker
Inflatie in oktober 12,27%.Galactic schreef: ↑6 juli 2022, 13:08Als dat iets is wat die man recent gezegd heeft dan weet die echt niet waar hij mee bezig isSuperspaarder schreef: ↑4 juli 2022, 16:47 Als je Bruno Colmant lees : inflatie van 12% aan het eind van het jaar !
Gudrun schreef: ↑28 oktober 2022, 08:29Groei in aantal gebruikers? Of groei in schermtijd? Of groei in advertentieinkomsten? Dat loopt niet noodzakelijk tesamen.
Wel, dat is natuurlijk waar de groei vandaan moet komen. Je kunt niet tegelijkertijd een gebrek aan groei bekritiseren en dan zeggen dat hun groeiinvesteringen neerkomen op geld wegsmijten. Ik weet niet of "de metaverse" iets wordt, en ik weet niet of Meta platforms daar een rol van betekenis in zal spelen. Het is wel iets wat a la Amazon handenvol geld kost, maar eens het er staat is het "the winner takes it all".
Ik heb het over groei van de winst, de rest doet niet terzake op het einde van de rit.
Ik geloof erin dat META met zijn core business nog een jarenlange rit voor de boeg heeft, opwaarts van de huidige EPS.
Om dezelfde reden heb ik Alphabet en BABA.
Diezelfde Jan (met dezelfde pet) heeft geen benul wat "de metaverse" is, of wat daarmee zou kunnen bedoeld worden.VLblokpate schreef: ↑28 oktober 2022, 11:37 Android is een zeer goed operating system, maar was geen revolutie. En het werd niet met de grote trom aangekondigd waardoor Jan met de pet er op voorhand van hoorde. Jan met de pet denkt gewoon aan Star Wars als je nu het woord Android laat vallen. Nen Droid denkt Jan met de pet.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Verbannen Gebruiker
Klopt. Maar jij, die niets kent van technologie, hebt er wel van gehoord en je vindt het zelfs goed want daardoor blijf je geloven in Meta. En dus vind je dat Meta te veel is afgestraft. Terwijl de gemiddelde belegger denkt: hola, in plaats van 15% groei per jaar, komt er 5% krimp per jaar. Dat bedrijf is maar 20% waard van wat het vroeger waard was. En dat is dan nog optimistisch want we doen een klein gokje dat die metaverse misschien toch geld zal opleveren.Gudrun schreef: ↑28 oktober 2022, 13:10Diezelfde Jan (met dezelfde pet) heeft geen benul wat "de metaverse" is, of wat daarmee zou kunnen bedoeld worden.VLblokpate schreef: ↑28 oktober 2022, 11:37 Android is een zeer goed operating system, maar was geen revolutie. En het werd niet met de grote trom aangekondigd waardoor Jan met de pet er op voorhand van hoorde. Jan met de pet denkt gewoon aan Star Wars als je nu het woord Android laat vallen. Nen Droid denkt Jan met de pet.
Een investeerder weet dit toch? De bedrijfsnaam en ticker zijn veranderd naar meta.VLblokpate schreef: ↑28 oktober 2022, 13:29 Klopt. Maar jij, die niets kent van technologie, hebt er wel van gehoord
-
- Verbannen Gebruiker
Meta is dus geslaagd in zijn doel Toch bij jou ensintorama schreef: ↑28 oktober 2022, 14:55Een investeerder weet dit toch? De bedrijfsnaam en ticker zijn veranderd naar meta.VLblokpate schreef: ↑28 oktober 2022, 13:29 Klopt. Maar jij, die niets kent van technologie, hebt er wel van gehoord
Gudrun. We veranderen van naam en dan denkt iedereen dat we 2 keer zoveel waard zijn.
Alleen denkt de doorsnee belegger er niet zo over. De doorsnee belegger denkt: 5% krimp per jaar in plaats van 15% groei per jaar: ik laat mij niet vangen aan die Metaverse hype. Ik kijk door dat rookgordijn. Ik hoor alleen maar dure woorden en sprookjes. Ik kijk naar de feiten. En dus bye bye Meta. Het ga je goed.
Ik kan programmeren in C++.
Dat is dan heel jammer voor die doorsnee belegger. Ik zie een bedrijf dat cyclisch is, bergen cash heeft en geen echte schulden. (Ps.: op deze website kun je volgen wat sommige -iets meer uitgekookte- beleggers ervan vinden: https://www.dataroma.com/m/home.php)VLblokpate schreef: ↑28 oktober 2022, 15:26 Alleen denkt de doorsnee belegger er niet zo over. De doorsnee belegger denkt: 5% krimp per jaar in plaats van 15% groei per jaar: ik laat mij niet vangen aan die Metaverse hype. Ik kijk door dat rookgordijn. Ik hoor alleen maar dure woorden en sprookjes. Ik kijk naar de feiten. En dus bye bye Meta. Het ga je goed.
-
- Verbannen Gebruiker
Ah zo, dan kun je perfect inschatten welke revolutie Metaverse zal teweegbrengen. Dat is als een automecanicien die kan inschatten welke impact de zelfrijdende en vliegende auto's zullen hebben op de mobiliteit en het woon-werk verkeer.
Dat kan ik, zoals ik al schreef, niet inschatten. Ik wilde alleen maar jouw vooroordeel aan de kaak stellen.VLblokpate schreef: ↑28 oktober 2022, 15:53 Ah zo, dan kun je perfect inschatten welke revolutie Metaverse zal teweegbrengen.
Die automecanicien kan dat misschien beter inschatten dat de zoveelste marketing strateeg. Het beroep van automecanicien vergt tegenwoordig overigens zeer veel vakkennis, constante bijscholing, kennis van electronica en sensoren etc.VLblokpate schreef: ↑28 oktober 2022, 15:53 Dat is als een automecanicien die kan inschatten welke impact de zelfrijdende en vliegende auto's zullen hebben op de mobiliteit en het woon-werk verkeer.
-
- Verbannen Gebruiker
Kunnen programmeren in C++ (wat op zich een nobele kwalificatie is, en getuigt van de capaciteit tot abstract denken) ... is inderdaad geen basis om de impact van Metaverse te kunnen inschatten. Ik zie het als blockchain: misschien wordt het iets, maar hoogstwaarschijnlijk sterft het een stille dood.Gudrun schreef: ↑28 oktober 2022, 15:56Dat kan ik, zoals ik al schreef, niet inschatten. Ik wilde alleen maar jouw vooroordeel aan de kaak stellen.VLblokpate schreef: ↑28 oktober 2022, 15:53 Ah zo, dan kun je perfect inschatten welke revolutie Metaverse zal teweegbrengen.
Terug on topic. De koers van Amazon, die andere tech mastodont, toont een gelijkaardig profiel als meta en alphabet. Het illustreert mooi het kerende consumenten gedrag, en daarmee lijkt de recessie echt ingezet. Boeiende tijden.