Koopwaardige aandelen
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Koopwaardige aandelen
Nog een plukje WEHB bijgekocht, eveneens om dividend -inkomen wat te verhogen. Zoals ik al eerder melde vond ik het al een tijdje koopwaardig - toch maar gewacht op de update - die geruststellend was. Voor groei moet je het niet kopen, lage schuldgraad zal helpen bij toekomstige renteverhogingen.
Kijk gerust eens naar hun omzet-, winst- en dividendgroei. Ook de vooruitzichten daarvan. 1 miljard winst uit verzekeringsactiviteiten dit jaar. Bedrijf is 6,5 miljard waard nu. Ik vind dat koopwaardig.Higherdemon schreef: ↑26 oktober 2022, 14:02 Waarom is Ageas nu koopwaardig? Wellicht iets van nieuws gemist denk ik.
Vandaag €1,5 interimdividend geknipt trouwens, geeft wat een raar beeld misschien.
Dividend zou 9% per jaar groeien, op 7 jaar tijd heb je dan ~€39 aan brutodividenden ontvangen. De koers nu is €35,5
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Nike is idd van betere kwaliteit, maar noteert ook aan veel hogere multiples. Plus, ik wou mijn exposure aan US aandelen wat verminderen vanwege die opgelopen $.Divi schreef: ↑26 oktober 2022, 09:47 @ gpv1 ,
Ik kijk uit naar je technische uitleg .
Schrik wel van de omvang van je investering. 20% in adidas !
In de "consumer" aandelen liggen er inderdaad heel wat koopjes te rapen.Hebben zwaar klop gekregen vanwege de onzekerheid hoe hard de consument op de rem zal staan.
De Amerikaanse tegenhanger Nike,lijkt mij net iets beter,ook iets minder zwaar afgestraft. Dure dollar wel een nadeel...
Adidas is value en stond niet op mijn watchlist. 't Is wel een sterk merk en het aandeel is altijd geliefd geweest bij beleggers zoals te zien is aan de hoge waarderingen in het verleden, dus ik vermoed dat de fundamentals en beurswaarde op termijn wel zullen herstellen.
Misschien dat ik de dag voor de Q3 earnings wel even uitstap.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Bedankt voor de verduidelijking !
Ik lees nu net in Eikon wel het volgende ivm Adidas:
(17u06) "While analysts expect a part of sales and profit to be recovered through the relaunch of the partnership designs under the Adidas brand, they see an impact on 2023 sales ranging between 1.25 billion and 1.8 billion euros, and a hit to net income of between 450 and 750 million for the same year."
De geschatte impact op de bottom line is wel gigantisch. Dat partnership was dus een goudmijn voor Adidas. Mijn €1,6 miljard FCF estimate voor 2025 is mogelijks te optimistisch.
Benieuwd wat het management op 9 november gaat vertellen. De dag ervoor ga ik zeker verkopen.
(17u06) "While analysts expect a part of sales and profit to be recovered through the relaunch of the partnership designs under the Adidas brand, they see an impact on 2023 sales ranging between 1.25 billion and 1.8 billion euros, and a hit to net income of between 450 and 750 million for the same year."
De geschatte impact op de bottom line is wel gigantisch. Dat partnership was dus een goudmijn voor Adidas. Mijn €1,6 miljard FCF estimate voor 2025 is mogelijks te optimistisch.
Benieuwd wat het management op 9 november gaat vertellen. De dag ervoor ga ik zeker verkopen.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Ik heb recent een aantal aandelen gekocht die minder op dit forum besproken worden:
Just Eat Takeaway, -66% YTD
Snap, -79% YTD
Spotify, -66% YTD
Ik weet niet in hoeverre deze aandelen werkelijk koopwaardig zijn, maar ze zijn dus in elk geval zeer zwaar gedaald het afgelopen jaar, zonder dat de operationele prestaties (noemenswaardig) zijn teruggelopen. Deze aandelen waren overigens alledrie al een stuk gedaald op 1 januari van dit jaar.
Just Eat Takeaway, -66% YTD
Snap, -79% YTD
Spotify, -66% YTD
Ik weet niet in hoeverre deze aandelen werkelijk koopwaardig zijn, maar ze zijn dus in elk geval zeer zwaar gedaald het afgelopen jaar, zonder dat de operationele prestaties (noemenswaardig) zijn teruggelopen. Deze aandelen waren overigens alledrie al een stuk gedaald op 1 januari van dit jaar.
Zijn die bedrijven winstgevend?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Adidas is een knoert van een merk. Komt wel goed met Adidas, en met het aandeel. Je weet natuurlijk niet wanneer, maar goed, je weet dat nooit van nietsgpv1 schreef: ↑26 oktober 2022, 17:21 Adidas is value en stond niet op mijn watchlist. 't Is wel een sterk merk en het aandeel is altijd geliefd geweest bij beleggers zoals te zien is aan de hoge waarderingen in het verleden, dus ik vermoed dat de fundamentals en beurswaarde op termijn wel zullen herstellen.
Misschien dat ik de dag voor de Q3 earnings wel even uitstap.
Das tegenwoordig geen verplichting op goede koersresultaten neer te zetten.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Just Eat takeaway werd duizend keer aangeraden in Trends, startende toen het aan 100€ stond.
Ik heb dat nooit helemaal gesnapt (alhoewel, ergens wel)
Puur financieel hadden ze mogelijk gelijk, maar wat mij stoort met JET (of toch aan de artikels in Trends) is dat de juridische en politieke risico's totaal genegeerd worden in die analyses.
Denk je echt dat we in een maatschappij leven waar mensen 0,5€ betalen per levering nog lang wordt toegelaten?
Indien ja, dan denk ik dat het een goeie investering is.
Indien niet (de groep waar ik toe behoor), dan moet je beseffen dat hun businessmodel gewoon niet haalbaar is en dat het een zware tegenslag mocht zijn als er een wetgeving komt die dat vermijdt...
Je ziet toch van ver afkomen dat er een strikter wetgevend kader komt...
En dan mogen de cijfers en ratio's nog goed zijn
Ik heb dat nooit helemaal gesnapt (alhoewel, ergens wel)
Puur financieel hadden ze mogelijk gelijk, maar wat mij stoort met JET (of toch aan de artikels in Trends) is dat de juridische en politieke risico's totaal genegeerd worden in die analyses.
Denk je echt dat we in een maatschappij leven waar mensen 0,5€ betalen per levering nog lang wordt toegelaten?
Indien ja, dan denk ik dat het een goeie investering is.
Indien niet (de groep waar ik toe behoor), dan moet je beseffen dat hun businessmodel gewoon niet haalbaar is en dat het een zware tegenslag mocht zijn als er een wetgeving komt die dat vermijdt...
Je ziet toch van ver afkomen dat er een strikter wetgevend kader komt...
En dan mogen de cijfers en ratio's nog goed zijn
-
- Newbie
- Contacteer:
Qua koopwaardige aandelen kijk in met de huidige marktomstandigheden alleen naar waarde- en dividendaandelen.
Een paar van deze aandelen in mijn portefeuille: Ahold, NN Group, Flow Traders, Aegon.
Flow Traders was technisch gezien erg interessant om te kopen rond de 19 euro, toen dus bijgekocht!
Financials genieten van de oplopende rente (en daarmee de oplopende rentemarges).
Een paar van deze aandelen in mijn portefeuille: Ahold, NN Group, Flow Traders, Aegon.
Flow Traders was technisch gezien erg interessant om te kopen rond de 19 euro, toen dus bijgekocht!
Financials genieten van de oplopende rente (en daarmee de oplopende rentemarges).
Ik zou Ageas,KBC en Sofina bijkopen aan deze koersen
Tiger global iddUmi schreef: ↑26 augustus 2022, 18:17 +- de top ja, maar beter alles verkocht toen
Er zijn natuurlijk redenen waarom ze aan 0,2x Revenue noteerden.
Heb het ook allemaal gelezen hoor, maar uiteindelijk is dat een zeer klein % van hun klanten. Het nadeel van 100% per jaar te groeien is dat je met groeipijnen zit. Belangrijkste is dat ze de problemen aanpakken. Ik lees ook overal dat ze niet meer de hoogste prijzen geven om auto's in te kopen. De pure focus op snelle groei is er momenteel uit & ze switchen naar overlevingsmodus. Ff stapje terug om dan weer vooruit te gaan. Ik geloof nog steeds dat het kan. Blijft high risk natuurlijk.
Op internet vindt je trouwens ook veel BS verhalen over Carvana
Dat hedgefund is wss Tiger global? Die verantwoordelijke voor de positie in Carvana is opgestapt (of ontslagen) & nadien hebben ze die positie verkocht. In defense van de man; grootste deel van die positie was ver onder de 100USD aangekocht (voor 2021)
Zag de voorbije maanden zowaar enkele vermeldingen in De Tijd, wel niet zo geruststellende berichten weliswaar.
o.a. dit link naar https://www.wsj.com/articles/carvana-cu ... 1673568956
Lijkt nu toch wel speeltje van de speculanten geworden :-o
Nog altijd aandeelhouder?
Vreemd dat dit tot in De Tijd geraakt eigenlijk