De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Gerealiseerde valuta winsten/ verliezen zitten erin .ignition schreef: ↑28 oktober 2022, 09:28Zoals hierboven al gezegd:
Het is me trouwens nog altijd niet duidelijk of jouw eigen rendement dat je postte nu in euro of usd is.ignition schreef: ↑27 oktober 2022, 12:47 Daar gaat het allemaal niet om. We zijn hier het persoonlijk rendement van lop aan het vergelijken met de S&P500. Of je dat nu doet in euro of USD maakt allemaal niet uit. Je moet gewoon zien dat je natuurlijk niet het ene rendement in euro pakt en het andere in USD.
Dus als ik verkoop en wissel dan zit dit erin alles die open staat niet .
Hou alles in usd tot ik dus ooit verkoop zoals het in werkelijkheid dus is .
Je aandelen veranderen ook niet van valuta als jij verhuisd van Belgie naar Zwitserland .
-
- Full Member
- Contacteer:
Alles knalt omhoog in de US. Bearmarket rally ?
Inflatie in US valt nipt beter mee dan verwacht + Apple met goede cijfers.
+ Een nieuw spelletje van de Reddit/WSB bende blijkbaar. Kopen massaal calls op 1 dag, tegen de hedges van de grote jongens in . Ik ken dat soort dingen zelf niet, dus ik leg het waarschijnlijk niet helemaal correct uit. Maar ik vind het altijd wel ergens sympathiek als ze die condescending b*stards aanpakken die de gewone belegger dumb money noemen .
Even in de toekomst kijken, als de inflatie is bedwongen met een recessie, zou de FED de rente dan terug stelselmatig doen dalen?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
In de US is de inflatie mogelijks al "bedwongen".
Mij lijkt de eerste stap een mindere verhoging van de beleidsrente en daarna een status quo.
Begin oktober las ik ook al dat het in Amerika de goeie kant uit ging.Tegen januari staan we pakken hoger dan nu.
Laat ons hopen dat jullie gelijk krijgen.....
Ik vrees dat we het tweede luik van deze kermis nog moeten meemaken. Centrale bankiers hebben als een gek (zeker de FED) de rente omhoog geknald. Nog nooit in de geschiedenis is er met deze snelheid aan renteverhogingen gedaan.(bestaan mooie grafieken van)
Door deze snelheid moeten de gevolgen nog beginnen doordringen in de bedrijven,overheden en huishoudens wanneer ze in grotere getale moeten herfinancieren of nieuwe schulden aangaan.
Ik vrees dat we het tweede luik van deze kermis nog moeten meemaken. Centrale bankiers hebben als een gek (zeker de FED) de rente omhoog geknald. Nog nooit in de geschiedenis is er met deze snelheid aan renteverhogingen gedaan.(bestaan mooie grafieken van)
Door deze snelheid moeten de gevolgen nog beginnen doordringen in de bedrijven,overheden en huishoudens wanneer ze in grotere getale moeten herfinancieren of nieuwe schulden aangaan.
wanneer deze rente verhoging zal doordringen in de spaardersrente zal dit weer vele duizenden euros extra betekenen voor mij.
Na 7 magere jaren mogen de 7 vette terug komen. Jammer voor de aandeelhouders natuurlijk maar dat is hun probleem. Nu ja ze zeggen altijd: kopen wanneer ze laag staan.
Na 7 magere jaren mogen de 7 vette terug komen. Jammer voor de aandeelhouders natuurlijk maar dat is hun probleem. Nu ja ze zeggen altijd: kopen wanneer ze laag staan.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Waarom jammer voor de aandeelhoudersLukske schreef: ↑30 oktober 2022, 19:02 wanneer deze rente verhoging zal doordringen in de spaardersrente zal dit weer vele duizenden euros extra betekenen voor mij.
Bedrijven rekenen alles door de ene al vlugger dan de andere .
Uw velen duizenden euro's winst zijn in werkelijkheid een beetje minder verlies dat je zult maken door te sparen maar nog altijd verlies .
Vette jaren met sparen is een illusie die heeft zich zeer zelden voorgedaan slechts op enkele tijdstippen stond de rente hoger dan de inflatie .
https://www.youtube.com/watch?v=zuqBRN5 ... ntalOutlaw
Gezien hier geen dedicated Meta-topic is. Een korte uiteenzetting van de onzin die 'metaverse' heet en waarom het waarschijnlijk (hopelijk) een megalomaan dystopisch experiment zal blijven. 300 daily active users
Dat er überhaupt iemand denkt dat dit een goed idee is/zou kunnen zijn is triest imo. Beeld je in dat je in 1999 tegen het publiek zou zeggen: "Zeg, dat plot van The Matrix hè, binnen een jaar of 20 gaan we dat beginnen bouwen, BEN JE AL ENTHOUSIAST?!" Triest gebeuren, blij om te zien dat het gigantisch mislukt.
Gezien hier geen dedicated Meta-topic is. Een korte uiteenzetting van de onzin die 'metaverse' heet en waarom het waarschijnlijk (hopelijk) een megalomaan dystopisch experiment zal blijven. 300 daily active users
Dat er überhaupt iemand denkt dat dit een goed idee is/zou kunnen zijn is triest imo. Beeld je in dat je in 1999 tegen het publiek zou zeggen: "Zeg, dat plot van The Matrix hè, binnen een jaar of 20 gaan we dat beginnen bouwen, BEN JE AL ENTHOUSIAST?!" Triest gebeuren, blij om te zien dat het gigantisch mislukt.