Beleggen in Chinese internetbedrijven
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Beleggen in Chinese internetbedrijven
Bij mij krak hetzelfde verhaal. In het kader van diversificatie wilde ik graag mijn deel van de (Chinese) koek. Momenteel zijn het kruimels.reteiP schreef: ↑25 oktober 2022, 11:02 Heb China heel mijn beleggingscarrière links laten liggen (afgezien van de multinationals die daar ook wat sales hadden). Enkel Ageas had ik in port die daar dan weer al hun groei halen.
Pas vorig jaar beslist dat ik 'de nieuwe wereldmacht' niet langer kon negeren. Alibaba en Prosus in huis gehaald.
BABA hier in port.
Ik houd het hoofd koel. Al is een donkerrood cijfer niet leuk, het blijft mister market.
Ik houd het hoofd koel. Al is een donkerrood cijfer niet leuk, het blijft mister market.
Integendeel, als er iets is waarvan Munger overtuig lijkt, dan is het wel de idee dat China zal toelaten haar bedrijven te floreren. Maar natuurlijk kan hij ook mis zijn. Munger kijkt inderdaad naar waar de beste kansen liggen, en volgens hem liggen die niet in de US/EU.
Ze hebben het kapitalisme even gebruikt om de welvaart van iedereen te verhogen maar nu is blijkbaar de tijd van het herverdelen aangebroken. Ze heten niet voor niets de Chinese Communist Party.
Kruimels is het juiste woord. Baba en Prosus zijn hier samen 3% van de port. Niet echt iets om mij zorgen over te maken.rudipsycho schreef: ↑25 oktober 2022, 12:18Bij mij krak hetzelfde verhaal. In het kader van diversificatie wilde ik graag mijn deel van de (Chinese) koek. Momenteel zijn het kruimels.reteiP schreef: ↑25 oktober 2022, 11:02 Heb China heel mijn beleggingscarrière links laten liggen (afgezien van de multinationals die daar ook wat sales hadden). Enkel Ageas had ik in port die daar dan weer al hun groei halen.
Pas vorig jaar beslist dat ik 'de nieuwe wereldmacht' niet langer kon negeren. Alibaba en Prosus in huis gehaald.
Prosus heel veel cash, die kunnen een groot stuk van zichzelf opkopen. Die verkoop ik zeker niet. Kregen onverhoopt ook een erg mooie som voor die Russische participatie die ze daar onlangs verkochten.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Heb je een korte samenvatting of moet ik dat hele boek lezen?sintorama schreef: ↑25 oktober 2022, 13:50 Integendeel. Lees https://www.amazon.com/Long-Game-Strate ... 0197527914
Ik vrees dat je echt het hele boek zult moeten lezen. Het is zo ingewikkeld, genuanceerd, en uitgebreid dat het niet samen te vatten valt zonder de waarheid oneer aan te doen. Het gaat over politiek, economie en militaire ontwikkeling. Zeer interessant hoor.
Mooie jaarstart voor Baba en Tencent/Prosus danzij de keuze van de chinese overheid om de grip op deze ondernemingen te versoepelen.
De kneusjes van 2022 kunnen wel eens de winnaars van 2023 worden.
De kneusjes van 2022 kunnen wel eens de winnaars van 2023 worden.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Michael Burry die nochtans redelijk pessimistisch over de aandelenmarkten is kocht een stuk BABA bij.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Toch niet voor gevoelige beleggers.
95,10 USD
-24,43 (-20,44%)afgelopen maand
95,10 USD
-24,43 (-20,44%)afgelopen maand
Michael Burry volgen is nu wel het laatste wat je moet doen. Hij doet heel erg veel transacties en kan soms dingen doen die het compleet tegenovergestelde zijn van wat hij 2 dagen eerder nog twitterde. Die 13F filings zijn dan ook al compleet achterhaald. Dat proberen nahollen zal je duur komen te staan.
Op dat vlak hou ik het bij een Emerging Markets ETF. China zit daarin met 29,84% en Tencent en Baba staan er in de top 5, Baidu iets lager.