GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
Als je toch niet op één paard wil wedden betreft vastgoedaandelen kan je eventueel uitkijken naar een vastgoed ETF.
Betreft het gemiddelde rendement(3% op 10 jaar) moet je het niet voor doen maar de daling van 37% voor sommigen dit jaar is wel mooi meegenomen.
Vb :
iShares European Property Yield UCITS ETF EUR
Xtrackers FTSE Developed Europe Real Estate
VanEck Global Real Estate
iShares Developed Markets Property Yield
Betreft het gemiddelde rendement(3% op 10 jaar) moet je het niet voor doen maar de daling van 37% voor sommigen dit jaar is wel mooi meegenomen.
Vb :
iShares European Property Yield UCITS ETF EUR
Xtrackers FTSE Developed Europe Real Estate
VanEck Global Real Estate
iShares Developed Markets Property Yield
Er is ook nog : iShares Developed Real Estate Index Fund
Voor de liefhebbers van beleggingsfondsen zijn dit opties :
AXA World Funds - Framlington Europe Real Estate Securities
AXA World Funds - Framlington Global Real Estate Securities
Voor de liefhebbers van beleggingsfondsen zijn dit opties :
AXA World Funds - Framlington Europe Real Estate Securities
AXA World Funds - Framlington Global Real Estate Securities
Ik vind die ETF's alweer flink hoog gewaardeerd. Die inflatie en sterke dollar hebben amper invloed gehad op de koers.
-
- Verbannen Gebruiker
Die kunnen wij niet kopen.
Let op met VanEck: dubbele roerende voorheffing.
Ik heb die van Xtrackers.
-
- Verbannen Gebruiker
Kevva van waar komt jouw info dat ETF flink hoog gewaardeerd zijn?huisjetuintjefiets schreef: ↑16 november 2022, 12:25ETF zijn nooit hoog of laag gewaardeerd.
Enkel in zeer extreme omstandigheden, en dan zeer kortstondig. Dat is nu niet geval.
VanEck is Global, Xtrackers Europe. Stijgende dollar zal ook zijn invloed gehad hebben bij de eerste.
De VanEyck is wel een topper.
Eventueel alternatief is Robeco Sustainable Property LU0187079180, wel 1,6% beheerskosten.
Weegt de dubbelbelasting van VanEyck(2x jaar dividend 3%) op tegen beheerskosten van 1,6% ?
Eventueel alternatief is Robeco Sustainable Property LU0187079180, wel 1,6% beheerskosten.
Weegt de dubbelbelasting van VanEyck(2x jaar dividend 3%) op tegen beheerskosten van 1,6% ?
Geen overtuigend signaal van duurzaam herstel
Vastgoedaandelen liggen op apegapen. Zowel de GVV'n als de bredere markt van vastgoedaandelen gaat het niet voor de wind.
Vastgoedaandelen liggen op apegapen. Zowel de GVV'n als de bredere markt van vastgoedaandelen gaat het niet voor de wind.
Ik heb ook het gevoel dat de markt wat overdrijft. De koers van Xior is dit jaar nu 44% gedaald en het aandeel noteert nu aan een korting van zo'n 38% op de EPRA NAV.
Ik begrijp dat de markt de groeivooruitzichten gevoelig heeft afgewaardeerd en dat de schuldgraad tegen de 50% aanzit, maar het renterisico is in belangrijke mate afgedekt (Hedge ratio: 91% with average hedge maturity of 6.3 years).
Als ik om mij heen kijk en zie hoeveel vraag er is naar studentenkamers, waarvan de prijs vooralsnog alleen maar stijgt, zeker in deze tijden van hoge inflatie, dan vind ik Xior interessant gewaardeerd.
Ascencio is ook wel goed bezig:
- schuldgraad gedaald van 44,90% naar 42,9% (door opwaardering vastgoedportefeuille)
- bezettingsgraad van 95.5 naar 96.9%
- voor boekjaar 22/23 in eerste kwartaal een courant resultaat van €1,31 p/a. Een stijging van 5,8%
Bron: de twitterpagina van Gert De Mesure
en nog steeds een prachtig dividend.
- schuldgraad gedaald van 44,90% naar 42,9% (door opwaardering vastgoedportefeuille)
- bezettingsgraad van 95.5 naar 96.9%
- voor boekjaar 22/23 in eerste kwartaal een courant resultaat van €1,31 p/a. Een stijging van 5,8%
Bron: de twitterpagina van Gert De Mesure
en nog steeds een prachtig dividend.
VanEck Global Real Estate vind ik wel een interessante. Op zich een zeer veilige belegging wat elk kwartaal een dividend uitkeert van bijna 2,50%.
Heb je dan een alternatief?
Liefst een ETF.
Je hebt 15% RV. Maar het is aan DeGiro om dan de 30% af te rekenen en door te storten naar de staat.