nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Jij geeft niet op hé, maar ik ook niet...
Voor de duidelijkheid en de volledige context hier nog eens de volledige alinea waaruit je (2) en (3) citeert:
Dat probeer ik al de hele tijd duidelijk te maken dat dit niet zo is en dat de fiscale maatregelen voorzien bij de begrotingsopmaak 2023-2024 andere voorstellen zijn dan deze die in de blauwdruk voorgesteld worden, maar blijkbaar nog niet in geslaagd
Er is alleen een video van bijna een uur van de persconferentie over de voorziene maatrelen in het begrotingsakkoord 2023-2024 terug te vinden: https://www.premier.be/nl/toelichting-b ... -begroting. Maar daarin lijken me niet alle maatregelen, zoals ik ze in het BDO-artikel lees, te worden vermeld.
(2) en (3) horen samen, maar jij haalt ze uit elkaar. Samen staan ze wel los van (1)EarthNvstr1 schreef: ↑7 november 2022, 21:45https://www.bdo.be/nl-be/nieuws/2022/fi ... e-regeringjeff schreef: ↑7 november 2022, 00:27
Waar leid je dat uit af of hoe kom je tot deze vaststelling? Ik lees dat nergens in waarnaar je verwijst.
Dus inderdaad hoe JIJ dat ZIET? Maar volgens mij stemt jouw "zienswijze" niet overeen met de feiten van het begrotingsoverleg en het verloop daarvan.
Wat zit er volgens jou dan die "eerste fase van een bredere fiscale hervorming"?. Dat weet je toch nog niet. Want die eerste fase wordt toch niet verder gespecifieerd in de tekst waarnaar je verwijst en ook niet in de "Blauwdruk voor een bredere fiscale hervorming" zelf.
Wat in die eerste fase kan/zal zitten, zal volgens mij pas duidelijk worden als Van Peteghem tegen december 2022 zijn voorstel hiervoor zal uitgewerkt hebben.
- "Premier De Croo heeft in zijn Beleidsverklaring van 11 oktober 2022 duidelijk gemaakt wat zijn regering de komende twee jaar nog van plan is"(1)
- "Aan de Minister van Financiën Vincent Van Peteghem wordt gevraagd om tegen december 2022 een voorstel uit te werken voor een eerste fase van een bredere fiscale hervorming."(2)
- "Op die manier zal er toch al het één en ander uit de Blauwdruk van de Minister kunnen gerealiseerd worden in 2023 en 2024."(3)
- en vervolgens worden de daarvoor weerhouden maatregelen uit de blauwdruk opgesomd(4)
Voor de duidelijkheid en de volledige context hier nog eens de volledige alinea waaruit je (2) en (3) citeert:
(4):Aan de Minister van Financiën Vincent Van Peteghem wordt gevraagd om tegen december 2022 een voorstel uit te werken voor een eerste fase van een bredere fiscale hervorming. Deze hervorming moet zorgen voor een verlaging van de fiscale lasten op arbeid. De implementatie hiervan zou dan nog kunnen starten in de huidige legislatuur. Deze garantie heeft de Minister van Financiën gekregen. Op die manier zal er toch al het één en ander uit de Blauwdruk van de Minister kunnen gerealiseerd worden in 2023 en 2024.
stel je daarna, maar is dat wel zo? Zijn dat maatregelen die in de blauwdruk vermeld staan? Heb je dat nagezien?EarthNvstr1 schreef: ↑7 november 2022, 21:45en vervolgens worden de daarvoor weerhouden maatregelen uit de blauwdruk opgesomd
Dat probeer ik al de hele tijd duidelijk te maken dat dit niet zo is en dat de fiscale maatregelen voorzien bij de begrotingsopmaak 2023-2024 andere voorstellen zijn dan deze die in de blauwdruk voorgesteld worden, maar blijkbaar nog niet in geslaagd
Daar moeten we inderdaad op verder gaan en dit is terecht een pertinente opmerking. Je vindt via Google talloze artikelen met de voorziene maatregelen in het begrotingsakkoord 2023-2024, maar ik ben er niet in geslaagd om ook een volledige officiële mededeling (= tekst) van de federale regering in deze op internet terug te vinden. Blijkbaar wordt dit door de regering enkel aan een select clubje (media en belangengroepen) bezorgd, maar is het niet rechtstreeks voor inzage door de bevolking beschikbaar.
Er is alleen een video van bijna een uur van de persconferentie over de voorziene maatrelen in het begrotingsakkoord 2023-2024 terug te vinden: https://www.premier.be/nl/toelichting-b ... -begroting. Maar daarin lijken me niet alle maatregelen, zoals ik ze in het BDO-artikel lees, te worden vermeld.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Gaat mij niet om "niet opgeven", maar over van gedacht wisselen.
Zolang dat op een respectvolle manier en zinvol is, vind ik dat ok.
De maatregelen uit de begrotingsopmaak zijn die waarover er een akkoord is.jeff schreef: ↑8 november 2022, 00:19 stel je daarna, maar is dat wel zo? Zijn dat maatregelen die in de blauwdruk vermeld staan? Heb je dat nagezien?
Een deel daarvan komt uit die blauwdruk, een ander deel niet.
En een deel van de blauwdruk is dus weerhouden in de begrotingsopmaak, een ander deel niet.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Zeg gasten, kunnen jullie niet elders (op straat of zo) jullie muggenzifterij gaan uitvechten?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik laat het aan de andere forumbezoekers, die dit lezen, om te beoordelen of het wel zo is zoals jij beweert.EarthNvstr1 schreef: ↑8 november 2022, 08:30De maatregelen uit de begrotingsopmaak zijn die waarover er een akkoord is.jeff schreef: ↑8 november 2022, 00:19 stel je daarna, maar is dat wel zo? Zijn dat maatregelen die in de blauwdruk vermeld staan? Heb je dat nagezien?
Een deel daarvan komt uit die blauwdruk, een ander deel niet.
En een deel van de blauwdruk is dus weerhouden in de begrotingsopmaak, een ander deel niet.
Aan iedereen die er interesse voor heeft, een goede gelegenheid om die blauwdruk eens te lezen (zie link in het BDO-artikel)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Heb ik ooit gezegd dat "het is" zoals "ik beweer" dan ?
Ik geef gewoon mijn idee, eenieder doet daarmee inderdaad wat die wil.
Veel interesse is er ogenschijnlijk echter niet.
En deze hele wisseling van gedachten is er ook alleen maar gekomen omdat iejoor benieuwd was naar iets, maar verder horen of zien we die niet meer.
Hier nog eens de link naar het BDO artikel:
https://www.bdo.be/nl-be/nieuws/2022/fi ... e-regering
En hier de rechtstreekse link naar de "Blauwdruk voor een bredere fiscale hervorming":
https://vanpeteghem.belgium.be/sites/de ... k%20NL.pdf
Ik geef gewoon mijn idee, eenieder doet daarmee inderdaad wat die wil.
Veel interesse is er ogenschijnlijk echter niet.
En deze hele wisseling van gedachten is er ook alleen maar gekomen omdat iejoor benieuwd was naar iets, maar verder horen of zien we die niet meer.
Hier nog eens de link naar het BDO artikel:
https://www.bdo.be/nl-be/nieuws/2022/fi ... e-regering
En hier de rechtstreekse link naar de "Blauwdruk voor een bredere fiscale hervorming":
https://vanpeteghem.belgium.be/sites/de ... k%20NL.pdf
https://www.hln.be/binnenland/ontslagen ... ~ac42da5a/
Eens bellen naar Bart Somers om een reactie te vragen. De toekomst van Vlaanderen
Hopelijk haalt VLD de kiesdrempel niet meer.
Eens bellen naar Bart Somers om een reactie te vragen. De toekomst van Vlaanderen
Hopelijk haalt VLD de kiesdrempel niet meer.
+1
Voor dat mens is "de schaamte voorbij" zelfs een vlag die de lading niet meer dekt. Je moet echt al eerder in de DSM gaan kijken om dat nog uitgelegd te krijgen.
En wat de VLD betreft help ik het je hartgrondig hopen!
Voor dat mens is "de schaamte voorbij" zelfs een vlag die de lading niet meer dekt. Je moet echt al eerder in de DSM gaan kijken om dat nog uitgelegd te krijgen.
En wat de VLD betreft help ik het je hartgrondig hopen!
De parlementaire medewerker die ze in dienst wou nemen was er wel eentje met het juiste profiel: lid van Open VLD, al buitengegooid op 2 kabinetten wegens “een vertrouwensbreuk” en blijkbaar in het bezit van een uitgebreid strafblad.
Soort zoekt soort ….
Soort zoekt soort ….
Moeten we het ook niet eens hebben over die nva burgemeester uit oost vlaanderen die haar eigen wetten maakte en die zelfgemaakte wetten probeerde op te dringen aan haar politiekorps ?
Of komt er hier dan gauw een pipo dat minimaliseren met : "dat gebeurt ook bij de andere partijen en dan zegt niemand er iets over !"
Of komt er hier dan gauw een pipo dat minimaliseren met : "dat gebeurt ook bij de andere partijen en dan zegt niemand er iets over !"
Heeft niks met de discussie over Sihame El K. te maken maar is uiteraard niet goed te keuren.
Net zoals die CD&V burgemeester uit Sint-Truiden (Veerle Heeren) die vooral voor haar naasten zorgt in tijden van Covid, negatieve doorlichtingen over de politie manipuleert en geheime geldleningen verstrekt aan ex-burgemeesters.
Of die rode politicus Tony Coolen die Limburg bestuurt als een keizer en zijn eigen schatkist vult ten nadele van die van De Voorzorg. Om maar te zwijgen van Hilde (dochter van Willy Claus) en ex-burgemeester van Hasselt.
Over Groen, PVDA en VB zal ook wel wat te vinden zijn, al is dat iets moeilijker omdat zij niet zo vaak meebesturen wat de gelegenheid tot fraude kleiner maakt …
Je merkt het, geen enkele partij in de politiek is maagdelijk wit
Net zoals die CD&V burgemeester uit Sint-Truiden (Veerle Heeren) die vooral voor haar naasten zorgt in tijden van Covid, negatieve doorlichtingen over de politie manipuleert en geheime geldleningen verstrekt aan ex-burgemeesters.
Of die rode politicus Tony Coolen die Limburg bestuurt als een keizer en zijn eigen schatkist vult ten nadele van die van De Voorzorg. Om maar te zwijgen van Hilde (dochter van Willy Claus) en ex-burgemeester van Hasselt.
Over Groen, PVDA en VB zal ook wel wat te vinden zijn, al is dat iets moeilijker omdat zij niet zo vaak meebesturen wat de gelegenheid tot fraude kleiner maakt …
Je merkt het, geen enkele partij in de politiek is maagdelijk wit
Ons mateke haalt uit naar de vakbonden en andere partijen. Dat is natuurlijk de beste oplossing om je eigen falen te verbergen. De schuld op een ander steken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ook de politie is Van Quickeldinges beu. Na ieder incident klopt hij stoer op de borst en brult van nultolerantie. Ondertussen werd een jonge agent gedood en is de maat vol.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hadden ze een natte poes misschien?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
-
- Verbannen Gebruiker
De flaminganten-beweging is niet altijd bruin geweest hoor.
Daarvoor noemden ze de zwarten "onze broeders" en waren ze "afgunstig op hun zwarte huidskleur".
De slechte kennis van het Frans in Vlaanderen dat we nu kennen, bestond toen ook al.
En het Calimero-gehalte zat er toen ook al in Zich onder de knoet laten houden door de Walen en maar klagen.