Verkiezingen in de VS 2020
Re: Verkiezingen in de VS 2020
Nog iets frappant: sedert twee jaar zijn in staten waar de Republikeinen in de meerderheid zijn nieuwe kieswetten aangenomen officieel om fraude tegen te gaan maar in feite om het de Democratische kiezers en kandidaten moeilijk te maken. Dat heeft blijkbaar niet veel invloed gehad.
Dat de Democraten het zo goed doen is een zure citroen voor Trump. Hij had verwacht zijn kandidatuur voor 2024 bekend te maken temidden van de euforie over de rode golf.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Waar haal je eigenlijk zo'n onzin? Het SCOTUS wordt bevolkt door rechters, niet door politici. Ze worden wel voorgedragen door de zittende president maar oordelen onafhankelijk van de politiekers. Zoals sommige politiekers al aan den lijve ondervonden hebben
En waar haal je deze?
Voor de senaat wordt het wachten op Georgia als er iets wijzigt aan de samenstelling. Voorheen hadden ze 50 zetels, momenteel ook.
Voor het huis van afgevaardigden hadden ze voorheen 220 zetels, momenteel zitten ze op 204 met nog 20 zetels te verdelen. Het zou sterk zijn als ze van die 20 er zestien in de wacht zouden slepen.
Je klinkt als een Belgische politieker. Die gebruiken na een verkiezingsnederlaag ook altijd het excuus van: we hadden het nog slechter verwacht.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Niets onzin. Het Hooggerechtshof zijn inderdaad rechters maar ze voeren wel de Republikeinse agenda uit (o.a. abortus).
De Democraten doen het goed omdat verwacht was dat ze weggevaagd zouden worden. Nu behouden ze de Senaat en in het Huis halen de Republikeinen slechts een kleine meerderheid. Het is niet de rode vloedgolf geworden waarop gerekend was. Dat de partij van de president zetels verliest in de midterms is normaal. Maar gewoonlijk zijn het er veel meer dan nu.
De Democraten doen het goed omdat verwacht was dat ze weggevaagd zouden worden. Nu behouden ze de Senaat en in het Huis halen de Republikeinen slechts een kleine meerderheid. Het is niet de rode vloedgolf geworden waarop gerekend was. Dat de partij van de president zetels verliest in de midterms is normaal. Maar gewoonlijk zijn het er veel meer dan nu.
Laatst gewijzigd door Yaris op 13 november 2022, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat de verkiezingsuitslag heb je gelijk: een kleine nederlaag in plaats van de voorspelde/gevreesde grote nederlaag wordt als een overwinning verkocht … zoals Yaris ten overvloede bewijstCarpeNoctem schreef: ↑13 november 2022, 12:03Waar haal je eigenlijk zo'n onzin? Het SCOTUS wordt bevolkt door rechters, niet door politici. Ze worden wel voorgedragen door de zittende president maar oordelen onafhankelijk van de politiekers. Zoals sommige politiekers al aan den lijve ondervonden hebbenEn waar haal je deze?
Voor de senaat wordt het wachten op Georgia als er iets wijzigt aan de samenstelling. Voorheen hadden ze 50 zetels, momenteel ook.
Voor het huis van afgevaardigden hadden ze voorheen 220 zetels, momenteel zitten ze op 204 met nog 20 zetels te verdelen. Het zou sterk zijn als ze van die 20 er zestien in de wacht zouden slepen.
Je klinkt als een Belgische politieker. Die gebruiken na een verkiezingsnederlaag ook altijd het excuus van: we hadden het nog slechter verwacht.
Wat het SCOTUS betreft: elke rechter heeft toch een duidelijke politieke kleur. Ze worden dan ook voorgedragen door de president en benoemd door de Senaat. De politieke invloed is er dus zeker bij hun benoeming. Nadien kunnen ze, althans in theorie, oordelen zoals ze zelf willen.
Omdat ze voor het leven benoemd worden, speelt de factor tijd of geluk een grote rol: als er eentje komt te sterven onder een Rep. President, dan wordt een Rep. voorgedragen. Zo heeft Trump het geluk gehad 3 rechters te kunnen voordragen Momenteel is de verdeling 6 Rep /3 Dem.
Winnaar zijn kun je op veel manieren. Als je gewoon de zetels telt hebben de Republikeinen inderdaad gewonnen. Maar je moet ook rekening houden met wat verwacht was en wat in andere midterms gebeurt.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nog meer onzin. Ze voeren helemaal geen 'republikeinse' agenda uit. Noch een 'democratische' for that manner. The Founding Fathers hadden dat heel goed gezien. Ze zitten voor het leven, dus ze kunnen onafhankelijk handelen zonder te moeten vrezen van deze of gene politieke meerderheid.
Zoals ik zei: je ageert zoals een Belgische politieker. Die rode golf werd vooral door de MSM gelanceerd om hun kiezers te motiveren om te stemmen.
Ja hé. Hij herhaalt het zelfs nog een keer
Zoals ik zei dus. Maar niet enkel in theorie, er zijn al verscheidene politiekers teleurgesteld geweest door SCOTUS. Ze genieten daardoor hoog aanzien bij de bevolking. En terecht.m-peeters schreef: ↑13 november 2022, 12:38Wat het SCOTUS betreft: elke rechter heeft toch een duidelijke politieke kleur. Ze worden dan ook voorgedragen door de president en benoemd door de Senaat. De politieke invloed is er dus zeker bij hun benoeming. Nadien kunnen ze, althans in theorie, oordelen zoals ze zelf willen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
In discussies blijf jij altijd posten tot je het laatste woord gehad hebt. Goed, ik geef je je zin.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Kun je anders tellen ook?
Ah, ok. We zijn in België
Welke andere midterms?
Dat lijkt me onmogelijk. Maar, ik kan er ook niets aan doen dat de feiten zijn wat ze zijn.
Als je denkt dat 'mijn zin' betekent dat jij stopt met discussiëren vergis je je.
Ik zou veel liever hebben dat je eens wat verder kijkt dan wat de MSM je ganse dagen inlepelt. Dus blijf gerust discussiëren, het is hier een discussieforum voor iets.
Het enige wat telt is toch het aantal zetels dat je behaalt
Minder verliezen dan verwacht/gevreesd is dus ook winnen
Heb je nog nooit gehoord van een morele winnaar?
discussies ... posten... Zelfs over die twee termen is iets te zeggen of discussiëren he.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Is dat iemand die eigenlijk verliest, er dus op achteruitgaat maar minder dan verwacht en bijgevolg denkt dat hij de winnaar is?
Ik heb me ooit de morele winnaar gevoeld bij de 20 km van Brussel. Jammer genoeg was de echte winnaar al een half uur voor mij aangekomen …
Neenee ... Want wat je nu beschrijft is iets als dit :
Maar toch waren ze niet de morele winnaar. Allee, dat denk ik toch niet.
Ze bleven de grootste partij in VL maar dat is in 'jullie' discussiestijl maar een detail waar je omwille van de discussie en het zogenaamde winnen ervan mag aan voorbijgaan;
Ze bleven de grootste partij in VL maar dat is in 'jullie' discussiestijl maar een detail waar je omwille van de discussie en het zogenaamde winnen ervan mag aan voorbijgaan;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Als pakweg CD&V of Open VLD bij de volgende verkiezingen de lat op 5% legt en ze halen 6%, dan mogen ze zich dus de morele winnaar noemen …haelewyn schreef: ↑13 november 2022, 16:17 Neenee ... Want wat je nu beschrijft is iets als dit :
De N uit A.JPG