VGP
TIP
Re: VGP
Ik heb nog geen aandelen van VGP. Kan ik bv. nu 4 aandelen kopen aan 80 euro en daarna 1 bijkopen voor 55 euro?
Als je de aandelen vandaag nog koopt wel ja.
(Als je slechts 4 aandelen koopt dan betaal je je wel blauw aan transactiekosten wellicht, maar ik neem aan dat dat een fictief voorbeeld was.)
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Verbannen Gebruiker
In persbericht VGP, maken zelf voorbehoud voor JV. Als closings weer uitgesteld worden moet je niet komen klagen dat je het niet wist
Beleggers moeten met name beseffen dat de solvabiliteit en liquiditeit van de Vennootschap afhankelijk is van de duurzaamheid van zijn ontwikkelingsactiviteiten, zijn bekwaamheid om nieuwe huurovereenkomsten te ondertekenen en zijn verkoopcycli van opgeleverde projecten aan de Tweede Joint Venture en de Vierde Joint Venture, rekening houdend met het uitstel van de eerste closing met de Vierde Joint Venture.
Beleggers moeten met name beseffen dat de solvabiliteit en liquiditeit van de Vennootschap afhankelijk is van de duurzaamheid van zijn ontwikkelingsactiviteiten, zijn bekwaamheid om nieuwe huurovereenkomsten te ondertekenen en zijn verkoopcycli van opgeleverde projecten aan de Tweede Joint Venture en de Vierde Joint Venture, rekening houdend met het uitstel van de eerste closing met de Vierde Joint Venture.
Ja ja, we kunnen zelf lezen. Die onduidelijke marktsituatie die de aanleiding voor de opschorting was, die blijft nog wel even duren. En nog altijd heb ik niet de indruk dat iemand echt weet wat nu het beste is om te doen. Ook niet de zelfverklaarde experts op Twitter. Het is afwachten.
Maar Van Geet en Van Malderen doen zelf mee. Voor mij is het iets belangrijker dat zij in VGP geloven dan wat jij denkt of graag wil zien gebeuren met VGP.
Sofina heb je verkocht aan 193 euro of zoiets? Daar zal je dan toch echt op de recessie mogen wachten om daar een aanvaardbare uitleg voor te vinden . Ondertussen ook alweer een kans gemist om aan 237 euro te verkopen .
Maar Van Geet en Van Malderen doen zelf mee. Voor mij is het iets belangrijker dat zij in VGP geloven dan wat jij denkt of graag wil zien gebeuren met VGP.
Sofina heb je verkocht aan 193 euro of zoiets? Daar zal je dan toch echt op de recessie mogen wachten om daar een aanvaardbare uitleg voor te vinden . Ondertussen ook alweer een kans gemist om aan 237 euro te verkopen .
Als je wacht tot het weer allemaal rozengeur en manenschijn is dan betaal je niet 55 eur per aandeel, maar het vijfvoud. VGP aandelen zijn er niet voor "the faint hearted". Ik had gehoopt aandelen te kunnen bijkopen aan 60 eur, het zal nu aan 55 gebeuren. Of het de juiste beslissing is? Dat zien we over een jaar of 10. Mocht de prijs nog verder onder de 55 eur zakken dan zal het wel voldoende onder mijn neus gewreven worden hier op dit forum. Tot dan, of tot over 10 jaar!
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Eerst zien, denk dat er genoeg zijn die hun rechten gaan verkopen ipv aandelen bijkopen, wordt misschien interessant om in te stappen door gedumpte rechten te kopen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Je koopt niet echt aan 55 EUR, je moet de prijs van die 4 rechten ook bijtellen.
Nog tevergeefs geprobeerd om obligaties 2026 bij te kopen maar niemand liet zich vangen om deze te dumpen gisteren bij dalende koersen.
Die van 2023 die ik al had gaat snel naar 100% convergeren nu.
Die van 2023 die ik al had gaat snel naar 100% convergeren nu.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Als recent VGP aandeelhouder vind ik dit een geniale zet van hen.
Had gehoopt dat ze meer discount zouden geven en meer kapitaal ophalen.
Nu zo snel mogelijk die obligaties aan 10% per jaar zelf opkopen ...
Had gehoopt dat ze meer discount zouden geven en meer kapitaal ophalen.
Nu zo snel mogelijk die obligaties aan 10% per jaar zelf opkopen ...
(Onder het motto 'er zijn geen domme vragen' ) Kan iemand eens uitleggen hoe je als VGP-aandeelhouder die bijkomende aandelen kunt kopen? Mijn VGP-aandelen zitten bij Keytrade. Krijg ik een mail? Bericht in de app? Verschijnt dat aandeel aan 55,50 EUR in de Keytrade-app? Voorlopig vind ik de ingang niet.
Thanx!
Thanx!
De belangrijkste gegevens heb je hierboven al kunnen lezen. Deze post over de KV van VGP vult dit aan met de nodige links naar noteringen, persbericht, brochure etc.
Degiro, Keytrade, Saxo, Bolero ... de werkwijze zal bij alle platformen verschillend zijn. De voorwaarden zijn wel overal gelijk.
Dit is zeker geen "domme" vraag. Enkel geen ervaring.krimon88 schreef: ↑17 november 2022, 10:00 (Onder het motto 'er zijn geen domme vragen' ) Kan iemand eens uitleggen hoe je als VGP-aandeelhouder die bijkomende aandelen kunt kopen? Mijn VGP-aandelen zitten bij Keytrade. Krijg ik een mail? Bericht in de app? Verschijnt dat aandeel aan 55,50 EUR in de Keytrade-app? Voorlopig vind ik de ingang niet.
Thanx!
Ik herinner me dat ik bij mijn eerste corporate action ook geen idee had hoe dat praktisch ging/of ik niet dringend iets moest doen, maar wat?
Bij Keytrade krijg je, als je aandeel in portefeuille hebt, een email van "corporate.actions"
Daar staat in wat je moet doen.
In de praktijk is dit meestal een online formulier invullen.
Dat gaat niet via app, moet je doen via website
Het duurt typisch enkele dagen eer je die mail krijgt. Normaal dat je nu nog niks ziet.
Je moet die keuze wel altijd sneller doen wat in de communicatie bedrijf (VGP) staat, dus bv. tijd tot 22 november.
Je moet uiteraard geld op je effectenrekening voorzien
Je krijg eerst wat lijnen in uw portefeuille die niet verhandelbaar zijn en de aangemelde rechten vertegenwoordigen.Verschijnt dat aandeel aan 55,50 EUR in de Keytrade-app?
29 november (afwikkeling/levering) zou je dan de "echte" aandelen moeten krijgen, die komen gewoon bij uw andere.
Je krijgt ook een reeks pdf-en onder "transacties" tab
Hoezo niet verhandelbaar? Die rechten kun je net als aandelen gewoon kopen of verkopen, VGP rechten hebben ticker VGP11 op euronextel perro schreef: ↑17 november 2022, 13:09 Je krijg eerst wat lijnen in uw portefeuille die niet verhandelbaar zijn en de aangemelde rechten vertegenwoordigen.
29 november (afwikkeling/levering) zou je dan de "echte" aandelen moeten krijgen, die komen gewoon bij uw andere.
Je krijgt ook een reeks pdf-en onder "transacties" tab
Ofwel schrijf je in op nieuwe aandelen ofwel verkoop je de rechten, je moet dus in elk geval een keuze maken, doe je niks dan worden je rechten na 29 november geveild en krijg je als er na kosten nog iets overblijft de opbrengst.