nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Tot zover de theorie. De praktijk is iets anders.
Bron?
Bovendien is dit weer zo'n dooddoener. Ik leg het nog een keer uit: JOUW vrijheid is niet absoluut. Van zodra JOUW vrijheid een bedreiging vormt voor anderen dan moet die vrijheid begrensd worden. Je bent dus inderdaad niet vrij om dronken in je auto te stappen. En terecht. Dat zoiets nog moet uitgelegd worden...
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Goh, sterk geargumenteerd zeg. Ja, dat haalt echt alles onderuit.
https://youtu.be/3FqWFz6Tp-wGudrun schreef: ↑18 november 2022, 09:25Bron?
Bovendien is dit weer zo'n dooddoener. Ik leg het nog een keer uit: JOUW vrijheid is niet absoluut. Van zodra JOUW vrijheid een bedreiging vormt voor anderen dan moet die vrijheid begrensd worden. Je bent dus inderdaad niet vrij om dronken in je auto te stappen. En terecht. Dat zoiets nog moet uitgelegd worden...
Er staan er nog op.
Je kunt zelf verder zoeken als je wil. Veel plezier.
Ik ben blij voor jou dat jij nog gelooft in de overheid en in de procedures.
Ik verkies om niemand meer te geloven.
Maar het feit dat je toch veel moeite doet om je doen en laten te verstoppen achter Apple Pay en allerlei blockers wijst er toch op dat je ondanks je verdediging van de overheid en de procedures er eigenlijk diep vanbinnen ook wantrouwen voor hebt .
Heb je dat filmpje eigenlijk wel zelf bekeken? Dat zijn stock-image beelden. Kijk eens op 0:28, om je kriek van te lachen: 4 mensen met een mondmaskes die een metalen raster omhoog houden en daarmee wiebelen? Ziet dat eruit als een horrorkamp? Dat zijn acteurs beste vriend!!TikTak schreef: ↑18 november 2022, 09:33 https://youtu.be/3FqWFz6Tp-w
Er staan er nog op.
Je kunt zelf verder zoeken als je wil. Veel plezier.
Absoluut! Daar gaat het hem net om. In mijn ogen zou facebook en Android onder hun huidige vorm gewoon verboden moeten zijn. Waarom moet ik add-ons installeren om gewoon mijn basisrecht te behouden? Maar daar heb je wetgeving dus voor nodig, en geen gelaten, cynische houding.
Maar je gelooft wel de inhoud van een amateur-filmpje gemaakt door mensen die wat centen proberen te verdienen op YouTube met click-bait titels? Je neemt dat gewoon klakkeloos aan voor de waarheid! De meest elementaire vorm van kritisch denken ontbeekt en toch doe je zo'n uitspraak?
Sinds wanneer is het add-on vrij gebruik van Facebook en Android een basisrecht? Beiden zijn privaat bedrijven, wat zij als voorwaarde stellen om hun spul te gebruiken is hun zaak, het is mijn en jou basisrecht om daar niet mee akkoord te gaan en er geen gebruik van te maken.Gudrun schreef: ↑18 november 2022, 09:54 Absoluut! Daar gaat het hem net om. In mijn ogen zou facebook en Android onder hun huidige vorm gewoon verboden moeten zijn. Waarom moet ik add-ons installeren om gewoon mijn basisrecht te behouden? Maar daar heb je wetgeving dus voor nodig, en geen gelaten, cynische houding.
Geen enkel recht is absoluut, ook het recht op privacy niet. Rechten kunnen conflicteren met andere rechten en soms moet je een stukje van je ene recht opgeven om een ander recht te vrijwaren. Ik ben gerust bereid om een stukje van mijn recht op privacy op te geven om mijn rechten op bescherming te vrijwaren.Gudrun schreef: ↑18 november 2022, 09:10Ik heb er wel een probleem mee. Een fundamenteel probleem.
Wanneer mensen zeggen "ik heb niks te verbergen", bedoelen ze eigenlijk: "ik doe niets illegaals". En dat is een heel groot verschil. Het opgeven van privacy komt erop neer dat je de bewijslast omdraait: men gaat ervan uit dat je WEL illegale dingen doet, dus men gaat je surveilleren, en de gemaakte beelden dienen dan als bewijs dat je inderdaad niets illegaals doet. Mensen beseffen niet wat voor gevaar dit inhoudt. Privacy is een basisrecht. Bovendien is het een complete ILLUSIE om te denken dat het opgeven van dit basisrecht tot enige verbetering van de veiligheid leidt. Was dat maar waar. Alsof bandieten met een officiele nummerplaat rijden, een echte identiteitskaart bij zich hebben, en al het vuile werk zelf opknappen ipv straatarme handlangertjes in te huren voor een paar honderd euro.
In Oost-Duitsland werden mensen die niets verkeerd deden verdacht. Niet omdat er over hen geklikt werd, maar omdat ze zelf niet klikten. Is dat de maatschappij waar je naartoe wilt?
Ik zeg wel een stukje van mijn recht op privacy: ik heb het enkel en alleen over camera's op openbaar domein. Jij fantaseert er op los en maakt er een DDR-Stasimaatschappij van. Jouw redenering van de zaken omdraaien, slaat dan ook nergens op. Je hebt een rijke verbeelding ...
Je moet de politie eens filmen bij een controle in bepaalde wijken in Brussel of Antwerpen en kijken hoe lang het duurt voor ze ineengeslagen worden.RantingDuck schreef: ↑18 november 2022, 11:11 Je moet de politie eens filmen bij een interventie en kijken hoe lang het duurt voor ze aggressief worden.
Politie je vriend ... of politie je vijand. Voor jou duidelijk het tweede, DeanRantingDuck schreef: ↑18 november 2022, 11:11 Jij wil wat vrijheid opgeven zodat er camera's kunnen hangen om mensen met slechte bedoelingen te kunnen vatten. Wat met al die mensen, en het zijn er veel, die toegang hebben tot al die verzamelde informatie? Daar zitten er dus geen tussen die wel eens slechte bedoelingen zouden kunnen hebben? Kunnen die eigenlijk niet een beetje vrijheid, en dus wat rechten waar een ander niet over beschikt, opgeven zodat de grote massa ineens wat veiliger en dus wat vrijer door het leven kan?
Je bewijst mijn reactie hierboven op deel 1, Dean!RantingDuck schreef: ↑18 november 2022, 11:11
Een heel vreemde kronkel wanneer het op het bovenstaande aankomt, is het volgende. Je moet de politie eens filmen bij een interventie en kijken hoe lang het duurt voor ze aggressief worden. Nochtans bekleden ze een openbaar ambt en bevinden ze zich in het openbaar bij het uitoefenen van hun opdracht. Ze filmen is totaal geen belemmering in die uitoefening en enkel voor de veiligheid van zowel henzelf als van hun "slachtoffers". Dus de burger te pas en te onpas filmen is geen probleem, want dat is voor de veiligheid, maar de overheid filmen in de uitoefening van hun openbare taak is dan weer een bedreiging en een crimineel feit?
In de voorbeelden die ik ken van groepen jongeren die de politie filmen in pakweg Brussel of Antwerpen, wordt de politie wél gehinderd bij de uitvoering van hun werk door die "toeschouwers" die filmen. Je mag filmen ... maar je moet ook voldoende afstand houden om de politie. In de voorbeelden die ik ken, wordt de agent "omsingeld" door "toeschouwers" waarbij er dan altijd wel eentje zo laf is om in het geheim een schop of slag uit te delen aan de agent die druk bezig is om een arrestant te overmeesteren ...
Waar haal je het vandaan? O ja, de camera's zijn er niet om misdadigers aan te pakken maar om ons slaven te maken en ons te onderdrukken ten voordele van een kleine groep rijken ... die eigenlijk buitenaardse wezens blijken te zijn en lijken op hagedissen.RantingDuck schreef: ↑18 november 2022, 11:11
Ja, mensen spelen het klaar van zichzelf hoe langer hoe meer wijs te maken. Als ik maar braaf heel bang ben en luid papegaai wat grote broer me opdraagt dan gaat grote broer heel goed voor me zorgen. Think again, dit leidt enkel naar een heel kleine groep heel rijken en een grote massa ondervoede slaven die elkaar dan ook nog eens voor die grote broer in de pas laten lopen.
LOL Ik vrees, beste Dean, dat je de maximumscore haalt op de chart van conspiracy believers ... LOL
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 18 november 2022, 12:06, 4 keer totaal gewijzigd.
Wow, deze topic leidt ook nooit tot iets constructiefs.
Zou jij graag hebben dat ze je zouden filmen tijdens je werk, openbaar ambt of niet?RantingDuck schreef: ↑18 november 2022, 11:11 Je moet de politie eens filmen bij een interventie en kijken hoe lang het duurt voor ze aggressief worden. Nochtans bekleden ze een openbaar ambt en bevinden ze zich in het openbaar bij het uitoefenen van hun opdracht.
Na het land met de slechtste begroting van Europa zijn we waarschijnlijk ook het land met de meeste wetgeving. Het is zodanig erg dat zelfs het parket er niet meer aan uit geraakt want in tegenstelling tot het parket van Brussel dat blijft toetereren dat er geen andere oplossing was om om te gaan met de cop killer wordt dit tegengesproken door advocaten en andere magistraten (die mevrouw van het parket van Halle).
Ondanks al onze wetgeving of beter net dankzij deze overvloed slagen ze er niet in om deftige straffen op te leggen, laat staan uit te voeren en dan krijg je advocaten die zich in de handjes wrijven omdat ze al op voorhand weten dat ze procedurefouten gaan vinden.
Dus nog meer wetgeving, neen merci.