Ervaringen met Saxo Bank
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Als ik nu geld van rekening Saxo haal en daarna terugstort, geld die actie dan - laatste tijd wat cash opgebouwd ….
-
- Newbie
- Contacteer:
cash is cash denk ik toch...
Ik heb eergisteren cash afgehaald, vandaag er terug op geplaatst.
Zal volgende week het resultaat zien, kan me niet inbeelden dat het niet geldig zou zijn.
Zal volgende week het resultaat zien, kan me niet inbeelden dat het niet geldig zou zijn.
Ik ben geen Saxo-klant meer, maar is het niet te mooi om waar te zijn?Jeffers1990 schreef: ↑18 november 2022, 19:56 cash is cash denk ik toch...
Toch eens de kleine letters grondig nakijken want ik vermoed dat Saxo zich heeft ingedekt tegen klanten die zomaar even cash afhalen en terugstorten.
Dan is het hier ook exit Saxo voor ETF.
Waarschijnlijk probeer ik vanaf volgende maand BUX aangezien ze vanaf dan TOB doorgeven en VWCE ook gratis kan (of €1.5 per market/limit order).
-
- Full Member
- Contacteer:
Veel van de beschrijvingen op Saxo zijn absolute wartaal. Alsof er een kat over het toetsenbord gelopen is, of er met google translate wordt gewerkt. Nog maar eens een voorbeeldje, ditmaal bij het uitoefenen van rechten bij een kapitaalverhoging (letterlijk):
U heeft de volgende selectie(s) ingediend: Optie2: Vervallen voor xx in aanmerking komende aandelen Niet-geselecteerde in aanmerking komende bedrijven: x Zodra de selectie is geregistreerd, wordt de gebeurtenisstatus bijgewerkt.
Wat zou dit zijn? Latijn? Hebreeuws?
U heeft de volgende selectie(s) ingediend: Optie2: Vervallen voor xx in aanmerking komende aandelen Niet-geselecteerde in aanmerking komende bedrijven: x Zodra de selectie is geregistreerd, wordt de gebeurtenisstatus bijgewerkt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat is dus die fameuze 'iphone' waar CEO Fournais het over had, hé. Zo gebruiksvriendelijk! We moeten het alleen nog gewoon worden.
Deens, zie https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Saxo_Bank_(bank)kierkegaard schreef: ↑21 november 2022, 08:52 Veel van de beschrijvingen op Saxo zijn absolute wartaal. Alsof er een kat over het toetsenbord gelopen is, of er met google translate wordt gewerkt. Nog maar eens een voorbeeldje, ditmaal bij het uitoefenen van rechten bij een kapitaalverhoging (letterlijk):
Ken je bank z'n beleggers app.
En wat is het resultaat?Jeffers1990 schreef: ↑18 november 2022, 19:56 Ik heb eergisteren cash afgehaald, vandaag er terug op geplaatst.
Zal volgende week het resultaat zien.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb gebeld met Saxo en daar heeft men mij verteld dat het om nieuw geld moet gaan.kiwi schreef: ↑30 november 2022, 19:13En wat is het resultaat?Jeffers1990 schreef: ↑18 november 2022, 19:56 Ik heb eergisteren cash afgehaald, vandaag er terug op geplaatst.
Zal volgende week het resultaat zien.
-
- Full Member
- Contacteer:
Zucht...Tycoon schreef: ↑21 november 2022, 09:19Deens, zie https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Saxo_Bank_(bank)kierkegaard schreef: ↑21 november 2022, 08:52 Veel van de beschrijvingen op Saxo zijn absolute wartaal. Alsof er een kat over het toetsenbord gelopen is, of er met google translate wordt gewerkt. Nog maar eens een voorbeeldje, ditmaal bij het uitoefenen van rechten bij een kapitaalverhoging (letterlijk):
Ken je bank z'n beleggers app.
Chinees eigenlijk.
Iemand die op de eerste vraag van de vragenlijst voor ETF's antwoord dat hij minder dan 5 ETF's voor > 1000 € (ver)koopt per jaar wordt al meteen uitgesloten van de verdere aankoop van alle ETF's en krijgt een 'cooldownperiode' (no pun intended, dit is echt wat er staat) van 1 dag vooraleer hij de vragenlijst opnieuw mag invullen.
Wat is hier de bedoeling van?
Dat iemand al meer dan tien jaar laag risico ETF's verhandelt, doet er blijkbaar niet toe.
Hoe is het toch mogelijk dat één van de veiligste beleggingen wordt uitgesloten?
Wat is hier de bedoeling van?
Dat iemand al meer dan tien jaar laag risico ETF's verhandelt, doet er blijkbaar niet toe.
Hoe is het toch mogelijk dat één van de veiligste beleggingen wordt uitgesloten?
Het is simpelweg niet leuk om de controle over jouw eigen middelen te moeten afstaan omdat Saxo een andere mening heeft, al is het maar voor een uurtje.
Minder dan 5 ETF's voor > 1000 € (ver)kopen per jaar is een mening en absoluut geen teken dat je geen kennis hebt over ETF's.
Met zo een reactie van de bank op antwoorden op een vragenlijst zou ik al gauw een andere bank nemen om beleggingen te doen.