Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
TIP
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
In het blad De Belegger werd geschreven over AMG over een EBIDTA voor dit jaar van 300 miljoen, en EBIDTA voor 2023 zelfs van 400 mln. Schreef hun, en maakte hun attent dat dit :
- meer dan 320 mln moest zijn ( afgegeven outlook AMG) ; en dus nu al gegeven : en meer dan 400 mln EBIDTA voor 2023.
( 2 x achtereenvolgens de woordjes : " meer dan " vergeten. )
Ontvangen reactie van het Beleggersblad de Belegger : " Bedankt voor de terechte opmerking. Wat het advies betreft, we zijn al geruime tijd positief over AMG en gaven het aandeel steeds een ‘H+’ advies waarbij we wezen op de uitstekende langetermijnvooruitzichten. Dit jaar waren er al positieve adviezen op 02/02, 14/03, 05/05 en 12/08. Bij de jongste update was het aandeel op enkele weken van 23 naar 33 EUR gestegen, waardoor we, mede door het onzekere beursklimaat, adviseerden om bij een (op dat moment relatief kleine) technische correctie op te kopen rond 30 EUR. "
- Berenberg spreekt zelfs al van meer dan 500 miljoen dollar EBIDTA in 2024 ! - (Nog volgens Berenberg : " Momenteel handelt het aandeel AMG op 3,4 keer de EBITDA in 2023, met een dividendrendement van 3 procent. En dat is in de ogen van Berenberg veel te laag.)
- meer dan 320 mln moest zijn ( afgegeven outlook AMG) ; en dus nu al gegeven : en meer dan 400 mln EBIDTA voor 2023.
( 2 x achtereenvolgens de woordjes : " meer dan " vergeten. )
Ontvangen reactie van het Beleggersblad de Belegger : " Bedankt voor de terechte opmerking. Wat het advies betreft, we zijn al geruime tijd positief over AMG en gaven het aandeel steeds een ‘H+’ advies waarbij we wezen op de uitstekende langetermijnvooruitzichten. Dit jaar waren er al positieve adviezen op 02/02, 14/03, 05/05 en 12/08. Bij de jongste update was het aandeel op enkele weken van 23 naar 33 EUR gestegen, waardoor we, mede door het onzekere beursklimaat, adviseerden om bij een (op dat moment relatief kleine) technische correctie op te kopen rond 30 EUR. "
- Berenberg spreekt zelfs al van meer dan 500 miljoen dollar EBIDTA in 2024 ! - (Nog volgens Berenberg : " Momenteel handelt het aandeel AMG op 3,4 keer de EBITDA in 2023, met een dividendrendement van 3 procent. En dat is in de ogen van Berenberg veel te laag.)
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Bespreking aandeel Piedmont Lithium door Tom lassing / Beursbox op youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=r4akxbojtTs
" Dit is wel iets voor over een paar jaar ...."
Marktkapitalisatie momenteel - ( juist gelijk AMG) rond de 1 miljard dollar.
Bedrijf Piedmont maakt nog geen omzet. Uiteraard dus ook geen winst.
AMG onderverdeelt in 4 afzonderlijke entiteiten ( Lithium tak volledig zelfstandig vanaf januari 2023) levert in zijn Lithium tak 90.000 ton Spodumeen ( 6,5 % Li) , uitbreiding met 40.000 ton vanaf eind Q1 2023.
Spodumeen prijs vandaag trouwens op een nieuwe All Time High gezet.
______________________
Tom lassing / Beursbox vind het bedrijf Piedmont een leuk bedrijf.
" Ze zitten strategisch op de juiste plek in de markt. Hun product is blijvende vraag naar en ze worden een toonaangevende speler. "
Ze bezitten een positie in Amerika / los en weg van toelevering China.
De positie die Piedmont in Amerika inneemt gaat volledig ook op voor AMG in Europa. / liefst als het kan los en weg van China.
Heb in commentaar onder de video , dat dit bedrijf inderdaad in de juiste markt / sector zit, met blik, richting 2030.
Maar heb dan liever een bedrijf dat momenteel / nu dus al best heel wat omzet , en aansluitend hiermee al heel wat winst binnen rakelt. ( AMG). Nu - Niet binnen in het beste geval 2025. Maar nu.
https://www.youtube.com/watch?v=r4akxbojtTs
" Dit is wel iets voor over een paar jaar ...."
Marktkapitalisatie momenteel - ( juist gelijk AMG) rond de 1 miljard dollar.
Bedrijf Piedmont maakt nog geen omzet. Uiteraard dus ook geen winst.
AMG onderverdeelt in 4 afzonderlijke entiteiten ( Lithium tak volledig zelfstandig vanaf januari 2023) levert in zijn Lithium tak 90.000 ton Spodumeen ( 6,5 % Li) , uitbreiding met 40.000 ton vanaf eind Q1 2023.
Spodumeen prijs vandaag trouwens op een nieuwe All Time High gezet.
______________________
Tom lassing / Beursbox vind het bedrijf Piedmont een leuk bedrijf.
" Ze zitten strategisch op de juiste plek in de markt. Hun product is blijvende vraag naar en ze worden een toonaangevende speler. "
Ze bezitten een positie in Amerika / los en weg van toelevering China.
De positie die Piedmont in Amerika inneemt gaat volledig ook op voor AMG in Europa. / liefst als het kan los en weg van China.
Heb in commentaar onder de video , dat dit bedrijf inderdaad in de juiste markt / sector zit, met blik, richting 2030.
Maar heb dan liever een bedrijf dat momenteel / nu dus al best heel wat omzet , en aansluitend hiermee al heel wat winst binnen rakelt. ( AMG). Nu - Niet binnen in het beste geval 2025. Maar nu.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
IEX Redactie : Chippers en AMG geliefd voor 2023 :
Dat blijkt uit het Nationaal Beleggerssentiment, deze maand door IEX gemeten onder 1882 beleggers - een absoluut record.
https://www.iex.nl/Artikel/762505/Chipp ... F-KLM.aspx
Dat blijkt uit het Nationaal Beleggerssentiment, deze maand door IEX gemeten onder 1882 beleggers - een absoluut record.
https://www.iex.nl/Artikel/762505/Chipp ... F-KLM.aspx
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Lithium voor batterijen zal binnen 10 tot 15 jaar opraken :
Volgens het onderzoeksinstituut van Toyota zal het gebrek aan lithium voor batterijen de komende 15 jaar voelbaar zijn, ondanks de opening van nieuwe mijnen. De spanningen rond de overgang naar de elektrische auto zullen dan ook aanhouden.
https://gocar.be/nl/autonieuws/elektris ... ar-opraken
_-----------------------------------------------
Nu weet elkeen, met een lange termijnvisie waarin te beleggen .
ABN publiceerde een richtkoers van €83 vor AMG voor de som der delen, uitgaande veiligheidshalve van een zeer conventionele rekenprijs van slechts de helft of minder dan de huidige marktprijzen. Dat belooft wat!
Succes aan allen. Succes in het nieuwe jaar.
LR
Volgens het onderzoeksinstituut van Toyota zal het gebrek aan lithium voor batterijen de komende 15 jaar voelbaar zijn, ondanks de opening van nieuwe mijnen. De spanningen rond de overgang naar de elektrische auto zullen dan ook aanhouden.
https://gocar.be/nl/autonieuws/elektris ... ar-opraken
_-----------------------------------------------
Nu weet elkeen, met een lange termijnvisie waarin te beleggen .
ABN publiceerde een richtkoers van €83 vor AMG voor de som der delen, uitgaande veiligheidshalve van een zeer conventionele rekenprijs van slechts de helft of minder dan de huidige marktprijzen. Dat belooft wat!
Succes aan allen. Succes in het nieuwe jaar.
LR
-
- Verbannen Gebruiker
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: 20 mar 2022
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Nieuwe AMG presentatie :
- t.o.v. oktober 2022 presentatie lijken projecten op schema te liggen, in ieder geval qua tijdsplanning;
- Slide 4: Zanesville, Ohio, recycling fabriek binnen budget de start-up fase ingegaan;
- Slide 26: spodumene prijs: circa $ 5.400 per ton van circa eind oktober tot einde meting (7 december). Het ziet er naar uit dat de gemiddelde spodumene prijs ook dit kwartaal dat van het voorgaande zal overtreffen.
https://amg-nv.com/wp-content/uploads/A ... r-2022.pdf
- t.o.v. oktober 2022 presentatie lijken projecten op schema te liggen, in ieder geval qua tijdsplanning;
- Slide 4: Zanesville, Ohio, recycling fabriek binnen budget de start-up fase ingegaan;
- Slide 26: spodumene prijs: circa $ 5.400 per ton van circa eind oktober tot einde meting (7 december). Het ziet er naar uit dat de gemiddelde spodumene prijs ook dit kwartaal dat van het voorgaande zal overtreffen.
https://amg-nv.com/wp-content/uploads/A ... r-2022.pdf
-
- Sr. Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 aug 2020
- Contacteer:
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Ik hoop dat het eindelijk eens doorbreekt qua koers.
Ik kocht het aan 32 euro anderhalf jaar geleden, nu staat het aan 36 euro.
Ben van plan te verkopen wanneer het ooit boven de 50 euro noteert.
Ik kocht het aan 32 euro anderhalf jaar geleden, nu staat het aan 36 euro.
Ben van plan te verkopen wanneer het ooit boven de 50 euro noteert.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Betaalde content IEX - IEX Premium, vandaag 13.30 :
AMG verkoopt eerste industriële batterij
Categorie: Analyse en Advies , Redactioneel
Door Paul Weeteling op woensdag 28 december 2022
AMG: STRONG BUY KOERS: €36 KOERSDOEL: €50 UPSIDE: 39%
Samenvatting:
De kop is eraf bij AMG LIVA
Een compleet energieopslagsysteem zelf ontwikkelen is een gewaagde zet geweest
Robuuste groeimarkt die op termijn de resultaten en waardering kan stuwen
AMG manoeuvreert zich naar een hogere positie in de waardeketen. De inzet op industriële batterijen is daar een onderdeel van. Met de levering van het eerste energieopslagsysteem door AMG LIVA (Lithium Vanadium Redox Flow Battery) aan het Duitse Wipotec is de kop eraf.
De kop is eraf
Eerder dit jaar nam AMG zijn eigen systeem al in gebruik bij een grafietfaciliteit in Duitsland. Een maand later durft de eerste externe partij het al aan. Een vroege order van een externe partij geeft een positief signaal af naar de markt. Het is namelijk voor het eerst dat AMG een industrieel energieopslagsysteem gaat leveren dat het nota bene volledig zelf ontwikkeld heeft. Er zullen ongetwijfeld veel potentiële klanten zijn die nog even de kat uit de boom kijken voordat ze een order plaatsen bij AMG.
Het energieopslagsysteem van AMG is vrij hoogdravend voor een bedrijf dat zich nooit eerder op dit terrein heeft begeven. Het gebruikt een combinatie van lithium-ion en vanadiumbatterijen. De lithiumbatterijen hebben een veel kortere reactietijd dan een vanadiumbatterij, maar zijn ook duurder. Een combinatie van deze twee, waardoor het systeem ook wel 'hybride' wordt genoemd, profiteert van het beste van beide.
AMG heeft de vanadiumbatterij zelf ontwikkeld en gebruikt vanadium uit eigen recyclingfaciliteiten. Ook de software voor het sturen van de energie en de zelflerende kunstmatige intelligentie die daaraan hangt, heeft het bedrijf zelf ontwikkeld.
Een gewaagde zet van AMG
Het is gedurfd voor een bedrijf met amper ervaring op dit gebied. Er zijn weliswaar een paar kleine overnames gedaan om wat know-how in huis te halen, maar alsnog zal AMG op moeten boksen tegen namen als VoltStorage, VRB Energy, Vanadis Power en CellCube Enegy Storage. Dit zijn allemaal vrij onbekende namen die al veel langer actief zijn op dit gebied, maar niet allemaal zelf een volledig systeem aanbieden. De markt voor industriële batterijen is nog jong, gefragmenteerd en heeft een lange groeicurve voor de boeg.
Wat AMG uniek maakt is dat het een deel van de grondstoffen voor het systeem uit eigen productie gebruikt. Wanneer de prijs van bijvoorbeeld vanadium hard oploopt, levert dat een groot voordeel op. De combinatie van lithium- en vanadiumbatterijen is ook sterk en ruimte is voor industriële toepassingen vaak toch geen issue. Daarnaast is het hele systeem zelf ontwikkeld.
Door de toenemende elektrificatie, wisselende energieopwekking van duurzame bronnen en het belang van stabiele energieaanvoer neemt de vraag naar industriële batterijen en opslagsystemen sterk toe. De bekendste toepassingen van dit soort batterijen zijn als backup wanneer het energienet het af laat weten en om bij te springen tijdens momenten van piekvraag, het zogeheten peak-shaving, maar het ziet ernaar uit dat ze steeds meer nut krijgen. Door slimme software kunnen de momenten van opladen, ontladen en de levensduur geoptimaliseerd worden wat een flinke besparing op de energierekening oplevert.
Gefragmenteerde markt
De markt voor industriële batterijen had in 2021 een omvang van bijna $18 miljard en de groeiverwachtingen lopen uiteen van 9% tot 13%. Voor de komende 3 jaar oogt dit wat ons betreft als een erg laag groeipercentage. Hoe hard deze markt groeit, zal voor een deel afhangen van de energieprijzen. Hoe hoger de prijs van elektriciteit, hoe sneller een dergelijk systeem zichzelf terugverdient.
Voor een nieuwe speler als AMG is het belangrijker dat het systeem goed landt bij de eerste klanten en vervolgens kan het veel harder groeien dan de markt. Het is fijn dat de kop er nu af is met de eerste order, maar voordat dit effect gaat hebben op de taxaties zijn we sowieso een tijd verder en dan moet het systeem ook meer tractie krijgen in de markt.
Onderweg naar een sterkere positie
Resumerend zijn de eerste stappen van AMG in de markt voor industriële energieopslagsystemen hoopgevend en is het bedrijf stapje voor stapje onderweg naar en hogere positie in de waardeketen. Op lange termijn kunnen dit soort activiteiten en de in aanbouw zijnde module voor het opwerken van lithium naar batterijklaar niveau een groter deel van de omzet gaan bepalen en dat is goed voor de waardering. AMG is straks niet langer een speciale metalenboer, maar veel meer dan dat.
Op korte termijn zijn het nog wel de prijzen van speciale metalen die de resultaten bepalen, waarvan lithium en vanadium de belangrijksten zijn. De lithiumprijs heeft - in navolging van de verslechterende economische vooruitzichten voor volgend jaar - een wat daling ingezet, maar bevindt zich nog altijd op historisch hoog niveau.
Daar staat tegenover dat de vanadiumprijs recentelijk juist licht omhoog krult, hoewel dit nog heel pril is. Dit valt allemaal nog binnen de margin of safety van de taxaties voor volgend jaar, waar we voor nu dus niets aan veranderen.
AMG 2020A 2021A 2022E 2023E
Omzet ($ mln) 937 1.205 1.700 2.025
Aangepaste Ebitda ($ mln) 67 137 320 400
Ebitda-marge (%) 7,1% 11,4% 17,6% 17,0%
Nettowinst per aandeel ($) -1,47 0,44 5,30 6,60
K/w verhouding - 71,7 7,2 5,8
Dividend per aandeel ($) 0,25 0,30 0,81 0,93
Dividendrendement 1,0% 1,1% 2,1% 2,4%
Overtuigende Strong Buy
AMG blijft een overtuigende Strong Buy voor de middellange termijn. Voor volgend jaar ziet het er economisch matig uit, maar de vraag naar oplaadbare batterijen en dus ook naar lithium blijft vooralsnog onverzadigbaar. We rekenen daarom niet op een implosie van de lithiumprijs en ook met een wat lagere lithiumprijs verdient AMG absurd goed aan het metaal.
Voorlopig is het bij AMG opladen in plaats van ontladen.
AMG's eerste stappen op het gebied van industriële batterijen zijn hoopgevend en wijzen de weg naar een hogere positie in de waardeketen. Het heeft nog geen effect op de taxaties, maar kan de waardering op relatief korte termijn al stuwen.
AMG verkoopt eerste industriële batterij
Categorie: Analyse en Advies , Redactioneel
Door Paul Weeteling op woensdag 28 december 2022
AMG: STRONG BUY KOERS: €36 KOERSDOEL: €50 UPSIDE: 39%
Samenvatting:
De kop is eraf bij AMG LIVA
Een compleet energieopslagsysteem zelf ontwikkelen is een gewaagde zet geweest
Robuuste groeimarkt die op termijn de resultaten en waardering kan stuwen
AMG manoeuvreert zich naar een hogere positie in de waardeketen. De inzet op industriële batterijen is daar een onderdeel van. Met de levering van het eerste energieopslagsysteem door AMG LIVA (Lithium Vanadium Redox Flow Battery) aan het Duitse Wipotec is de kop eraf.
De kop is eraf
Eerder dit jaar nam AMG zijn eigen systeem al in gebruik bij een grafietfaciliteit in Duitsland. Een maand later durft de eerste externe partij het al aan. Een vroege order van een externe partij geeft een positief signaal af naar de markt. Het is namelijk voor het eerst dat AMG een industrieel energieopslagsysteem gaat leveren dat het nota bene volledig zelf ontwikkeld heeft. Er zullen ongetwijfeld veel potentiële klanten zijn die nog even de kat uit de boom kijken voordat ze een order plaatsen bij AMG.
Het energieopslagsysteem van AMG is vrij hoogdravend voor een bedrijf dat zich nooit eerder op dit terrein heeft begeven. Het gebruikt een combinatie van lithium-ion en vanadiumbatterijen. De lithiumbatterijen hebben een veel kortere reactietijd dan een vanadiumbatterij, maar zijn ook duurder. Een combinatie van deze twee, waardoor het systeem ook wel 'hybride' wordt genoemd, profiteert van het beste van beide.
AMG heeft de vanadiumbatterij zelf ontwikkeld en gebruikt vanadium uit eigen recyclingfaciliteiten. Ook de software voor het sturen van de energie en de zelflerende kunstmatige intelligentie die daaraan hangt, heeft het bedrijf zelf ontwikkeld.
Een gewaagde zet van AMG
Het is gedurfd voor een bedrijf met amper ervaring op dit gebied. Er zijn weliswaar een paar kleine overnames gedaan om wat know-how in huis te halen, maar alsnog zal AMG op moeten boksen tegen namen als VoltStorage, VRB Energy, Vanadis Power en CellCube Enegy Storage. Dit zijn allemaal vrij onbekende namen die al veel langer actief zijn op dit gebied, maar niet allemaal zelf een volledig systeem aanbieden. De markt voor industriële batterijen is nog jong, gefragmenteerd en heeft een lange groeicurve voor de boeg.
Wat AMG uniek maakt is dat het een deel van de grondstoffen voor het systeem uit eigen productie gebruikt. Wanneer de prijs van bijvoorbeeld vanadium hard oploopt, levert dat een groot voordeel op. De combinatie van lithium- en vanadiumbatterijen is ook sterk en ruimte is voor industriële toepassingen vaak toch geen issue. Daarnaast is het hele systeem zelf ontwikkeld.
Door de toenemende elektrificatie, wisselende energieopwekking van duurzame bronnen en het belang van stabiele energieaanvoer neemt de vraag naar industriële batterijen en opslagsystemen sterk toe. De bekendste toepassingen van dit soort batterijen zijn als backup wanneer het energienet het af laat weten en om bij te springen tijdens momenten van piekvraag, het zogeheten peak-shaving, maar het ziet ernaar uit dat ze steeds meer nut krijgen. Door slimme software kunnen de momenten van opladen, ontladen en de levensduur geoptimaliseerd worden wat een flinke besparing op de energierekening oplevert.
Gefragmenteerde markt
De markt voor industriële batterijen had in 2021 een omvang van bijna $18 miljard en de groeiverwachtingen lopen uiteen van 9% tot 13%. Voor de komende 3 jaar oogt dit wat ons betreft als een erg laag groeipercentage. Hoe hard deze markt groeit, zal voor een deel afhangen van de energieprijzen. Hoe hoger de prijs van elektriciteit, hoe sneller een dergelijk systeem zichzelf terugverdient.
Voor een nieuwe speler als AMG is het belangrijker dat het systeem goed landt bij de eerste klanten en vervolgens kan het veel harder groeien dan de markt. Het is fijn dat de kop er nu af is met de eerste order, maar voordat dit effect gaat hebben op de taxaties zijn we sowieso een tijd verder en dan moet het systeem ook meer tractie krijgen in de markt.
Onderweg naar een sterkere positie
Resumerend zijn de eerste stappen van AMG in de markt voor industriële energieopslagsystemen hoopgevend en is het bedrijf stapje voor stapje onderweg naar en hogere positie in de waardeketen. Op lange termijn kunnen dit soort activiteiten en de in aanbouw zijnde module voor het opwerken van lithium naar batterijklaar niveau een groter deel van de omzet gaan bepalen en dat is goed voor de waardering. AMG is straks niet langer een speciale metalenboer, maar veel meer dan dat.
Op korte termijn zijn het nog wel de prijzen van speciale metalen die de resultaten bepalen, waarvan lithium en vanadium de belangrijksten zijn. De lithiumprijs heeft - in navolging van de verslechterende economische vooruitzichten voor volgend jaar - een wat daling ingezet, maar bevindt zich nog altijd op historisch hoog niveau.
Daar staat tegenover dat de vanadiumprijs recentelijk juist licht omhoog krult, hoewel dit nog heel pril is. Dit valt allemaal nog binnen de margin of safety van de taxaties voor volgend jaar, waar we voor nu dus niets aan veranderen.
AMG 2020A 2021A 2022E 2023E
Omzet ($ mln) 937 1.205 1.700 2.025
Aangepaste Ebitda ($ mln) 67 137 320 400
Ebitda-marge (%) 7,1% 11,4% 17,6% 17,0%
Nettowinst per aandeel ($) -1,47 0,44 5,30 6,60
K/w verhouding - 71,7 7,2 5,8
Dividend per aandeel ($) 0,25 0,30 0,81 0,93
Dividendrendement 1,0% 1,1% 2,1% 2,4%
Overtuigende Strong Buy
AMG blijft een overtuigende Strong Buy voor de middellange termijn. Voor volgend jaar ziet het er economisch matig uit, maar de vraag naar oplaadbare batterijen en dus ook naar lithium blijft vooralsnog onverzadigbaar. We rekenen daarom niet op een implosie van de lithiumprijs en ook met een wat lagere lithiumprijs verdient AMG absurd goed aan het metaal.
Voorlopig is het bij AMG opladen in plaats van ontladen.
AMG's eerste stappen op het gebied van industriële batterijen zijn hoopgevend en wijzen de weg naar een hogere positie in de waardeketen. Het heeft nog geen effect op de taxaties, maar kan de waardering op relatief korte termijn al stuwen.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Toyota doet alles wat het kan om EV's tegen te houden... Ze zijn het winstgevendste merk in het middenklasse segment & kunnen imo enkel verliezen met de transitie naar EV's.lanciared schreef: ↑27 december 2022, 15:17 Lithium voor batterijen zal binnen 10 tot 15 jaar opraken :
Volgens het onderzoeksinstituut van Toyota zal het gebrek aan lithium voor batterijen de komende 15 jaar voelbaar zijn, ondanks de opening van nieuwe mijnen. De spanningen rond de overgang naar de elektrische auto zullen dan ook aanhouden.
Lithium is meer dan genoeg voorradig in de wereld. Enkel de prijs voor extractie is natuurlijk een ander gegeven..
Vandaar dat het zo belangrijk is om low cost producer te zijn in commodities.
Daarnaast valt Lithium ook goed te recycleren tegenwoordig. Dat zal in de toekomst van groot belang worden.
ps LiOH fabriekje blijft een onzekerheid natuurlijk & wordt nog niet ingeprijsd door de markt. Hun spodumene-lijn had ook de nodige ramp up problemen bij opstart. LiOH is nog een stuk complexer, dus als die 1x op toeren draait krijg je een heel andere waardering vermoed ik.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Koersdoel ruim 45 % omhoog :
Advies omschrijving
New York - Op 07 feb herhalen de analisten van Citigroup hun koopadvies voor het specialistische metaalbedrijf AMG (ISIN: NL0000888691 / Mnemo: AMG). Het 12-maands koersdoel wordt opwaarts bijgesteld van 38.5 EUR naar 56.0 EUR.
Advies omschrijving
New York - Op 07 feb herhalen de analisten van Citigroup hun koopadvies voor het specialistische metaalbedrijf AMG (ISIN: NL0000888691 / Mnemo: AMG). Het 12-maands koersdoel wordt opwaarts bijgesteld van 38.5 EUR naar 56.0 EUR.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Van Cashcow
AMG biedt een prachtige potentie
Geplaatst door Eddy Schekman | 8 februari 2023
Tips van Eddy Schekman
AMG Advanced Metallurgical Group NV (AMG) sloot op 36.90 euro na 7.5% te zijn gestegen.
Investtech: “We moeten terug naar 3 november 2022 om een even grote stijging te vinden. Toen steeg het aandeel met 8.7%.”
Fundamenteel is het een sterk en kansrijk aandeel en actief in een duidelijke groeimarkt van onder meer speciale metalen en beheersing van CO2. De koers/winst is slechts 8,7 ( cijfers voor afgelopen jaar / 2021 ) . Beleggers moeten met dit aandeel vooral naar de lange termijn kijken met een koersdoel/weerstand op 49 euro op basis van de Elliott Wave. Dat betekent een potentie van 33%.
AMG biedt een prachtige potentie
----------------------------------------------------------------------------
Analist moet wel nog even zijn K/W herberekenen.
IEX verwacht ongeveer €6,00 per aandeel dat geeft een K/W van ongeveer 6,2
Voor dit jaar, met verhoging van Spodumeen productie van 90.000 naar 130.000 ton ( klaar eind Q2 ) , en start productie Lithiumhydroxide fabriek in Bitterfeld ( klaar in Q4) een verwachte Winst per aandeel van rond de 7 / 7,5 euro ( voor wat het waard is).
Concensus ligt op 7 euro wpa, dus kw van 5,5
AMG biedt een prachtige potentie
Geplaatst door Eddy Schekman | 8 februari 2023
Tips van Eddy Schekman
AMG Advanced Metallurgical Group NV (AMG) sloot op 36.90 euro na 7.5% te zijn gestegen.
Investtech: “We moeten terug naar 3 november 2022 om een even grote stijging te vinden. Toen steeg het aandeel met 8.7%.”
Fundamenteel is het een sterk en kansrijk aandeel en actief in een duidelijke groeimarkt van onder meer speciale metalen en beheersing van CO2. De koers/winst is slechts 8,7 ( cijfers voor afgelopen jaar / 2021 ) . Beleggers moeten met dit aandeel vooral naar de lange termijn kijken met een koersdoel/weerstand op 49 euro op basis van de Elliott Wave. Dat betekent een potentie van 33%.
AMG biedt een prachtige potentie
----------------------------------------------------------------------------
Analist moet wel nog even zijn K/W herberekenen.
IEX verwacht ongeveer €6,00 per aandeel dat geeft een K/W van ongeveer 6,2
Voor dit jaar, met verhoging van Spodumeen productie van 90.000 naar 130.000 ton ( klaar eind Q2 ) , en start productie Lithiumhydroxide fabriek in Bitterfeld ( klaar in Q4) een verwachte Winst per aandeel van rond de 7 / 7,5 euro ( voor wat het waard is).
Concensus ligt op 7 euro wpa, dus kw van 5,5
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
https://www.linkedin.com/posts/vanitec- ... er_android
En hier een Linkedin postje ivm de Vanadium Redox Flow Batteries.
En positief voor AMG , afdeling Clean energy Materials, met hun Vanadium leveringen.
Verleden jaar (Q4 ) Ohio 2 ( USA ) klaar gekomen, wat een verdubbeling inhoudt van AMG's Vanadium productie.
( momenteel een productie van 6.000 ton Vanadium / jaar - verdubbeling tov voorgaande jaren)
En hier een Linkedin postje ivm de Vanadium Redox Flow Batteries.
En positief voor AMG , afdeling Clean energy Materials, met hun Vanadium leveringen.
Verleden jaar (Q4 ) Ohio 2 ( USA ) klaar gekomen, wat een verdubbeling inhoudt van AMG's Vanadium productie.
( momenteel een productie van 6.000 ton Vanadium / jaar - verdubbeling tov voorgaande jaren)
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Just to be sure, het gaat hier om AMG Advanced Metallurgic Group NV - Netherlands 38,76 EUR momenteel?