depositorekening federale overheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: depositorekening federale overheid
De overheid is zo vriendelijk om:
- digitaal beheer van de depositodossiers (borgtochten) mogelijk te maken
- rente op het uitstaande geld te geven
Op welke manier? De overheid heeft hier geen nadeel aan. In Frankrijk doet men overigens iets gelijkaardigs met de Livret A-spaarrekeningen.
Les fonds collectés sur les livrets A sont centralisés par la Caisse des dépôts et consignations. Ils servent à financer le logement social et le renouvellement urbain.
https://www.economie.gouv.fr/particuliers/livret-a
In Frankrijk is dat doelbewust gedaan, om Fransen met een laag inkomen extra interest te geven.
Ik had het over het doel. Dit is een vorm van overheidsfinanciering aan marktrentes. Een staatsbon is ook geen “cadeau” aan de burger, bijvoorbeeld. Over het algemeen verkiezen overheden schulden te hebben aan binnenlandse partijen.
Kun je dit misbruik noemen ?
Iedereen die stort is 10 % van zijn geld kwijt in 1 jaar .
Belgie zou moeten een bedrijf zijn niemand zou willen investeren hierin laat staan aan deze rente
Inflatiecijfers uit het verleden geven geen enkele garantie op de toekomstige inflatiecijfers …
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb ondertussen gemerkt dat Lop geregeld eens zevert en dit dan nog met hand en tand blijft verdedigen... Lop, er zijn heel veel leden actief die weldegelijk nuttige en correcte zaken meedelen.
Is er sprake van misbruik?
Ik lees op de site van de FOD Financiën het volgende:
Met de depositorekening beschikken alle burgers en openbare/particuliere instellingen over een snelle en kostenloze oplossing om hun geld op een rekening bij de Deposito- en Consignatiekas te plaatsen.
De depositorekening is dus volgens mij niet uitsluitend voor borgtochten bedoeld …
De depositorekening is zelfs helemaal niet voor borgtochten bedoeld, daar zijn een hele reeks andere deposito's en borgtochten voor beschikbaar.
Eveneens de rente die je krijgt , deze ligt ook maar vast voor 1 jaar .
Als je ooit hoopt dat de rente hoger zal zijn dan de inflatie is dit ijdele hoop .
1,4% netto is belachelijk zoals ik al zij Belgie zou moeten een bedrijf zijn is het rommel .
Risico premie heb je niet integendeel je steekt geld toe .
Waarom zou iemand hierin stappen
Lop zevert al jaren , hoeveel commentaar had ik niet op de wijze dat ik aandelen selecteerde .beyourself schreef: ↑26 november 2022, 17:07 Ik heb ondertussen gemerkt dat Lop geregeld eens zevert en dit dan nog met hand en tand blijft verdedigen... Lop, er zijn heel veel leden actief die weldegelijk nuttige en correcte zaken meedelen.
Nu bijna één jaar verder krijg ik er niet meer veel
-
- Full Member
- Contacteer:
Ben ik blij dat ik dat niet gevolgd heb , goedja, je zorgt er wel voor dat iedereen wakker blijft lop
Als iedereen zou wakker zijn zouden ze beseffen dat de overheid de onbetrouwbaarste partner is die je kunt hebben .beyourself schreef: ↑26 november 2022, 21:45 Ben ik blij dat ik dat niet gevolgd heb , goedja, je zorgt er wel voor dat iedereen wakker blijft lop
Eventjes terzijde waarom zou de overheid zo'n intresten betalen .
Ikzelf heb goedkopere kredietlijnen vrij ter beschikking dan dit .
Zal hoog waarschijnlijk niet de enige belegger zijn die toegang heeft daartoe .
Waarom zou de overheid dan zoveel rente geven .
Zou het kunnen dat Belgie virtueel bankroet is en sommige particulieren een hogere kredietwaardigheid hebben dan de overheid ?
Het is inderdaad tijd dat jullie de realiteit onder ogen zien .
Begrijp goed dat elk procent rente jullie zogezegd krijgen jullie uiteindelijk zelf betalen .
En dit in een veelvoud .
De winst is de inflatie voor de overheid .
Al mag je eigenlijk niet spreken over winst , het is het verschil tussen de BBP en de schulden .
Als het maar de cijfers opsmukt het gat word nog steeds groter .
Als je de lasten in rekening brengt van Belgie is de overheidsschuld vandaag boven de 400 %
Een heel ander cijfer dan wat je in het nieuws hoort .
Maar tenzij ze niemand een pensioen gaan uitbetalen wel de werkelijkheid .
De enige reden dat Belgie niet bankroet is vandaag is door de spaartegoeden van een steeds armer wordende bevolking wel te verstaan .
En met deze inflatie gaat het zeer vlug .
Nog een krimp van de economie te kort , maar deze komt er ook aan .
Ideaal en veilig spaar product dus .
Zelfde liedje voor pensioen sparen wat de overheid controleert .
Zou zeggen word wakker .
De nauwelijks leesbare teksten van Lop geven zeker geen meerwaarde aan dit onderwerp op dit forum.