Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
De reglementering is wettelijk en voor alle banken hetzelfde. Heb je nog een vraag dan beantwoorden we ze graag.
De reglementering is wettelijk en voor alle banken hetzelfde. Heb je nog een vraag dan beantwoorden we ze graag.
Hier alvast een linkje met uitleg van Spaargids zelf: https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... remie.html
Hier alvast een linkje met uitleg van Spaargids zelf: https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... remie.html
Laatst gewijzigd door Yaris op 26 november 2022, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Klopt, enkel via de spaarrekening teltYaris schreef: ↑26 november 2022, 21:13 Je mag driemaal per jaar tussen spaarrekeningen bij dezelfde instelling overschrijven met behoud van de reeds opgebouwde getrouwheidspremie. Dat hoeft niet via de zichtrekening, ik denk zelfs dat je dan je rechten verliest omdat het geen overschrijving tussen spaarrekeningen is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
3x per jaar... wordt daar per KALENDERjaar mee bedoeld?Yaris schreef: ↑26 november 2022, 21:38 De reglementering is wettelijk en voor alle banken hetzelfde. Heb je nog een vraag dan beantwoorden we ze graag.
Ik heb al enkele jaren het spaargeld van mezelf, vriendin en de kids op spaarrekeningen van Keytrade staan. Die van mezelf is nog overgezet van moneyou.
Wat doe ik nu best om te genieten van de hogere getrouwheidsrente?
1) alles overschrijven van kytrade spaarrekeningen naar zichtrekening Keytrade en op 2 december terugstorten op de respectievelijke spaarrekening ?
2) zelfde maar eerst storten naar zichtrekening op externe bank ...
Wat doe ik nu best om te genieten van de hogere getrouwheidsrente?
1) alles overschrijven van kytrade spaarrekeningen naar zichtrekening Keytrade en op 2 december terugstorten op de respectievelijke spaarrekening ?
2) zelfde maar eerst storten naar zichtrekening op externe bank ...
@spaarfreakje: ja, per kalenderjaar. Anders zouden ze spreken van een periode van 12 maanden.
@paraman: je mag zeker niet langs de zichtrekening passeren want dan verlies je alle opgebouwde getrouwheidspremie. Enkel overschrijvingen tussen spaarrekeningen bij dezelfde instelling komen in aanmerking. Schrijf na 1 december over van Azur naar Fidelity.
@paraman: je mag zeker niet langs de zichtrekening passeren want dan verlies je alle opgebouwde getrouwheidspremie. Enkel overschrijvingen tussen spaarrekeningen bij dezelfde instelling komen in aanmerking. Schrijf na 1 december over van Azur naar Fidelity.
Bedankt voor je reactie maar die regelgeving ken ik maar al te goed. Mijn vraag, en die van paraman ook vermoed ik, gaat over dit specifiek geval van KT die per 1 december haar intrest en getrouwheidspremie op de spaarrekeningen verhoogd.
Als ik na 1 december rechtstreeks overboek tussen de spaarrekeningen dan verlies ik idd niet de opgebouwde (erg lage) getrouwheidspremie maar de vraag is in feite, ga ik vanaf datum overboeking de nieuwe hogere getrouwheidspremie krijgen op de resterende periode of blijft de bank de bestaande lagere getrouwheidspremie hanteren die van kracht was op datum dat de getrouwheidspremie is beginnen op te bouwen.
Kan nergens uitsluitsel vinden voor zo'n specifiek geval.
Ben alvast van plan vanaf 1 december een zelfde klein bedrag over te schrijven zowel van mijn zichtrekening als van mijn spaarrekening naar mijn nieuwe High Fidelity SR en dan bekijken in de simulatie of KT voor beide bedragen dezelfde (hogere) getrouwheidspremie hanteert.
het gras is altijd groener aan de overkant
"Bij een dergelijke overschrijving tussen twee rekeningen van dezelfde spaarder zal de getrouwheidspremie verhoudingsgewijs worden berekend. De dagen op de eerste spaarrekening zullen tegen de premie van die rekening worden vergoed, de dagen op de tweede spaarrekening tegen het tarief van die tweede rekening."
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... remie.html
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... remie.html
Dat wist ik dus ook maar dat beantwoord nog steeds niet mijn vraag maar goed, zal het wel zelf uittesten vanaf december in de simulator van KT zelf.
het gras is altijd groener aan de overkant
-
- Full Member
- Contacteer:
De oude getrouwheidsperiode blijft van krachtkweeni schreef: ↑27 november 2022, 08:50Bedankt voor je reactie maar die regelgeving ken ik maar al te goed. Mijn vraag, en die van paraman ook vermoed ik, gaat over dit specifiek geval van KT die per 1 december haar intrest en getrouwheidspremie op de spaarrekeningen verhoogd.
Als ik na 1 december rechtstreeks overboek tussen de spaarrekeningen dan verlies ik idd niet de opgebouwde (erg lage) getrouwheidspremie maar de vraag is in feite, ga ik vanaf datum overboeking de nieuwe hogere getrouwheidspremie krijgen op de resterende periode of blijft de bank de bestaande lagere getrouwheidspremie hanteren die van kracht was op datum dat de getrouwheidspremie is beginnen op te bouwen.
Kan nergens uitsluitsel vinden voor zo'n specifiek geval.
Ben alvast van plan vanaf 1 december een zelfde klein bedrag over te schrijven zowel van mijn zichtrekening als van mijn spaarrekening naar mijn nieuwe High Fidelity SR en dan bekijken in de simulatie of KT voor beide bedragen dezelfde (hogere) getrouwheidspremie hanteert.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja mag drie keer per jaar een bedrag van minimaal 500 EUR van de ene naar een andere gereglementeerde spaarrekening bij dezelfde bank overschrijven met behoud van de getrouwheidsperiode.Yaris schreef: ↑26 november 2022, 21:13 Je mag driemaal per jaar tussen spaarrekeningen bij dezelfde instelling overschrijven met behoud van de reeds opgebouwde getrouwheidspremie. Dat hoeft niet via de zichtrekening, ik denk zelfs dat je dan je rechten verliest omdat het geen overschrijving tussen spaarrekeningen is.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Welk ander jaar denk je dat daarmee bedoeld zou kunnen worden ?spaarfreakje schreef: ↑27 november 2022, 01:15 3x per jaar... wordt daar per KALENDERjaar mee bedoeld?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
LOL
Dit is geen specifiek geval. Dat is altijd exact hetzelfde voor alle gereglementeerde spaarrekeningen.
Als je nadien het geld afhaalt voor het einde van de getrouwheidsperiode, dan verlies je alsnog de opgebouwde getrouwheidspremie.
De getrouwheidsperiode loopt door.kweeni schreef: ↑27 november 2022, 08:50 maar de vraag is in feite, ga ik vanaf datum overboeking de nieuwe hogere getrouwheidspremie krijgen op de resterende periode of blijft de bank de bestaande lagere getrouwheidspremie hanteren die van kracht was op datum dat de getrouwheidspremie is beginnen op te bouwen.
Wanneer die getrouwheidsperiode afgelopen is, dan wordt de getrouwheidsintrest verworven.
De intrest wordt dan berekend "pro rata temporis", dus voor de periode dat het bedrag op de ene rekening stond krijg je de getrouwheidsintrest die van toepassing was op moment van valutadatum van storing op die ene rekening, voor de periode dat het bedrag op de andere rekening stond, krijg je de getrouwheidsintrest die van toepassing was op moment van valutadatum van overschrijving naar die andere rekening.
Welk specifiek geval ? Daar is niets specifiek aan.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 27 november 2022, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.