Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
De oude getrouwheidsperiode blijft van kracht maar met de nieuwe getrouwheidspremie voor de resterende tijd. Zo duidelijk?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Uit je uitleg begrijp ik dat je een deel op Azur hebt staan en een deel op High Fidelity.paraman schreef: ↑27 november 2022, 07:46 Ik heb al enkele jaren het spaargeld van mezelf, vriendin en de kids op spaarrekeningen van Keytrade staan. Die van mezelf is nog overgezet van moneyou.
Wat doe ik nu best om te genieten van de hogere getrouwheidsrente?
1) alles overschrijven van kytrade spaarrekeningen naar zichtrekening Keytrade en op 2 december terugstorten op de respectievelijke spaarrekening ?
2) zelfde maar eerst storten naar zichtrekening op externe bank ...
Wat je best doet hangt dan af van:
- de verhouding van de bedragen op de verschillende rekeningen
- de resterende looptijd van de getrouwheidsperiode van de bedragen
- voor hoelang je de bedragen denkt te "laten staan"
In ieder geval lijkt het mij dat je vanaf 1 december ofwél een bedrag van Azur naar High Fidelity overschrijft ofwél omgekeerd.
Het kan eventueel ook mogelijk zijn een derde (High Fidelity)-spaarrekening te openen.
Luister niet naar Yaris en zorg dat je een nieuwe getrouwheidsperiode start, Keytrade schrijft duidelijk in de productfiche van de figh fidelity spaarrekening dat de premie gedurende een getrouwheidsperiode onveranderd blijft, ook bij overdracht tussen twee spaarrekeningen, ze spreken daar wel degelijk over de verworven premie.
*De getrouwheidspremie is slechts verworven voor bedragen die gedurende 12 maanden na de storting ononderbroken
op de gereglementeerde spaarrekening blijven staan. Die premie loopt vanaf de dag na de storting. De verworven
getrouwheidspremie op bedragen van minimaal 500 euro die u van die gereglementeerde spaarrekening overdraagt naar
een andere gereglementeerde spaarrekening waarvan u eveneens houder bent bij dezelfde bank, blijft verworven op
voorwaarde dat het aantal overdrachten beperkt blijft tot drie per jaar.
De dag na die waarop de getrouwheidspremie is verworven, start een nieuwe verwervingsperiode van 12 maanden. Het
tarief van de getrouwheidspremie kan te allen tijd door de bank worden gewijzigd. Het geldende tarief van de
getrouwheidspremie op het moment van de storting of bij de aanvang van een nieuwe verwervingsperiode blijft gedurende 12 maanden ongewijzigd van toepassing.
De verworven premie is het geldbedrag. Na de overschrijving is wel de nieuwe (getrouwheids)rentevoet van toepassing op de resterende periode.vortex schreef: ↑27 november 2022, 12:58Luister niet naar Yaris en zorg dat je een nieuwe getrouwheidsperiode start, Keytrade schrijft duidelijk in de productfiche van de figh fidelity spaarrekening dat de premie gedurende een getrouwheidsperiode onveranderd blijft, ook bij overdracht tussen twee spaarrekeningen, ze spreken daar wel degelijk over de verworven premie.
*De getrouwheidspremie is slechts verworven voor bedragen die gedurende 12 maanden na de storting ononderbroken
op de gereglementeerde spaarrekening blijven staan. Die premie loopt vanaf de dag na de storting. De verworven
getrouwheidspremie op bedragen van minimaal 500 euro die u van die gereglementeerde spaarrekening overdraagt naar
een andere gereglementeerde spaarrekening waarvan u eveneens houder bent bij dezelfde bank, blijft verworven op
voorwaarde dat het aantal overdrachten beperkt blijft tot drie per jaar.
De dag na die waarop de getrouwheidspremie is verworven, start een nieuwe verwervingsperiode van 12 maanden. Het
tarief van de getrouwheidspremie kan te allen tijd door de bank worden gewijzigd. Het geldende tarief van de
getrouwheidspremie op het moment van de storting of bij de aanvang van een nieuwe verwervingsperiode blijft gedurende 12 maanden ongewijzigd van toepassing.
Enkel als er een nieuwe verwervingsperiode van start gaat, wat bij overschrijving tussen twee spaarrekeningen NIET het geval is. Het staat er heel duidelijk, het tarief blijft tijdens de verwervingsperiode ongewijzigd.
Het geldende tarief van de getrouwheidspremie op het moment van de storting of bij de aanvang van een nieuwe verwervingsperiode blijft gedurende 12 maanden ongewijzigd van toepassing.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het onderlijnde heb je er zelf bij gefantaseerd n.m.i.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Klopt niet.
Gereglementeerde spaarrekeningen zijn gereglementeerd en moeten de reglementen volgen.
Dat is in het normale geval dat het bedrag 12 maanden op dezelfde rekening blijft staan.vortex schreef: ↑27 november 2022, 13:26 Het staat er heel duidelijk, het tarief blijft tijdens de verwervingsperiode ongewijzigd.
Het geldende tarief van de getrouwheidspremie op het moment van de storting of bij de aanvang van een nieuwe verwervingsperiode blijft gedurende 12 maanden ongewijzigd van toepassing.
Voor de eerste 3 overschrijvingen per kalenderjaar en van minimum 500 EUR per overschrijving tussen gereglementeerde spaarrekeningen is er een uitzondering.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 27 november 2022, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is de enige logische conclusie die kunt trekken als je de productfiche van Keytrade hifh fidelity snapt. Nu goed, maakt mijn zaak niet, bekijk het allemaal maar zoals je zelf wilt.EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2022, 13:28Het onderlijnde heb je er zelf bij gefantaseerd n.m.i.
Wat een gedoe met die getrouwheidspremie. De mensen begrepen er al niet veel van toen je geld gewoon twaalf maanden op de spaarrekening moest staan. Nu met die drie overschrijvingen per jaar is het helemaal een soep.
Of is het in dit geval altijd voordeliger als men vanaf 01-12-2022 al het geld van bv. een azurreking van Keytrade naar een andere azurreking overschrijft op naam van dezelfde rekeninghouder ? ( uiteraard meer dan 500 euro )
Ik doe niet mee met dat spelletje van de drie overschrijvingen. Ik doe het als volgt: ik wacht tot geld op een spaarrekening de getrouwheidspremie heeft verworven en dan laat ik het staan of schrijf het over naar de rekening met de hoogste rente van dat moment.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als het mogelijk is om 2 dezelfde spaarrekeningen te hebben, maar dat lijkt mij niet mogelijk bij Keytrade.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het is nochthans vooral in het voordeel van de spaarders die er niet veel van begrijpen ...
Er zijn namelijk mensen die elke keer hun spaargeld verhuizen als er een rekening met hogere rente is en niet kijken naar de verstreken getrouwheidsperiode, die zouden dan telkens hun lopende getrouwheidsperiode verliezen...
Maar als je het mij vraagt zouden ze dat idd. beter gewoon afschaffen.
Dat zou het in ieder geval éénvoudiger maken.
Edit: vroeger was het trouwens zo dat een bedrag niet altijd 12 maanden moest blijven staat om de getrouwheidspremie te verwerven, maar dat wisten/snapten velen ook niet en dat hebben ze ook afgeschaft x jaar geleden.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 27 november 2022, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Je hoeft er geen gebruik van maken als je dit liever niet doet. Mijns inziens kun je er echter alleen maar voordeel mee doen.EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2022, 14:33 Maar als je het mij vraagt zouden ze dat idd. beter gewoon afschaffen.