Belastingen op cryptomunten
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Belastingen op cryptomunten
off-topic: gaat wel verder dan grote internationale dossiers. Bv:Cowboy_Bebop schreef: ↑26 mei 2021, 17:05 Dat dacht ik ook ja. De BBI bestaat uit 600 ambtenaren die vooral dossiers met grootschalige, ingewikkelde, internationale en georganiseerde fiscale fraude behandelen.
https://www.tijd.be/ondernemen/farma-bi ... 01843.html
Dossier van handel met voorkennis, getriggerd door witwasmeldingen van banken over 'verdachte transacties'.
Maar witwas meldingen hebben dus niet veel te zien met onderwerp van de thread.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Statement van de bank:
Verder heb ik daar geen vragen bij gesteld, vermits ik dit wel handig vond aangezien bevrijdend.Als het gaat om inkomsten (intresten of dividenden) van buitenlandse oorsprong, is onze bank fiscaal verplicht de roerende voorheffing in te houden.
Maar het punt is dus dat banken zich blijkbaar toch ook bezighouden met fiscale materies en inderdaad bv. RV bevrijdend afhouden.
Vandaar dus mijn vraag/bezorgdheid hoe banken omgaan qua "fiscale verplichtingen" met een inkomende betaling vanaf een buitenlandse crypto exchange...
Hier staat toch wat toelichting welke criteria het zwaarste wegen.Cowboy_Bebop schreef: ↑26 mei 2021, 17:05 Ik hoop dat ze de interpretatie van hun eigen vragenlijst dan ook transparant maken. Of moet iedere cryptomunt houder in gans Belgie die vragenlijst invullen en opsturen?
https://www.lexgo.be/nl/artikels/fiscaa ... 20094.html
Default onderstelling is speculatief/diverse inkomsten, maar beoordeling geval per geval ( 't is tenslotte een rulingdienst )
Belangstrijkste criteria:
- frequentie van de transacties
- aandeel van de cryptomunten in uw volledig roerend vermogen
Als je de rulings leest en focust op deze 2 punten zou je hopelijk toch wat wijzer moeten worden.
over welke bank gaat dit @EarthNvstr1?EarthNvstr1 schreef: ↑26 mei 2021, 18:17Statement van de bank:Verder heb ik daar geen vragen bij gesteld, vermits ik dit wel handig vond aangezien bevrijdend.Als het gaat om inkomsten (intresten of dividenden) van buitenlandse oorsprong, is onze bank fiscaal verplicht de roerende voorheffing in te houden.
Maar het punt is dus dat banken zich blijkbaar toch ook bezighouden met fiscale materies en inderdaad bv. RV bevrijdend afhouden.
Vandaar dus mijn vraag/bezorgdheid hoe banken omgaan qua "fiscale verplichtingen" met een inkomende betaling vanaf een buitenlandse crypto exchange...