Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
Bij niet-gereglementeerde spaarrekeningen heb je geen getrouwheidspremie maar wel een hoge basisinterest. Maar daar heb je ook geen vrijstelling van RV.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Natuurlijk, als je het snapt.pmu schreef: ↑27 november 2022, 14:35Je hoeft er geen gebruik van maken als je dit liever niet doet. Mijns inziens kun je er echter alleen maar voordeel mee doen.EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2022, 14:33 Maar als je het mij vraagt zouden ze dat idd. beter gewoon afschaffen.![]()
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waarom komt dit nu uit de lucht gevallen ?!?
Met dat afschaffen doelde ik uiteraard enkel die max 3 overchrijvingen van min 500 EUR per jaar hé ...
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Edit: bij niet-gereglementeerde spaarrekeningen kan je evengoed een getrouwheidspremie hebben (maar typisch is dat idd. niet zo en ik ken er momenteel ook geen die dat doen) of andere voorwaarden ter vervanging
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 27 november 2022, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
klopt, tegenwoordig staan ze dat niet meer toe, maar soms kan men daar nog rekeningen hebben uit een lang verleden toen het nog wel kon blijkbaarEarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2022, 14:27Als het mogelijk is om 2 dezelfde spaarrekeningen te hebben, maar dat lijkt mij niet mogelijk bij Keytrade.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Vroeger had je ook nog de aangroeipremie.
Ha neen?EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2022, 14:33Edit: vroeger was het trouwens zo dat een bedrag niet altijd 12 maanden moest blijven staat om de getrouwheidspremie te verwerven
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Voor bedragen die in januari werden gestort, werd de getrouwheidsintrest reeds verworven einde dag 31/12 van dat jaar.CarpeNoctem schreef: ↑27 november 2022, 14:49Ha neen?EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2022, 14:33Edit: vroeger was het trouwens zo dat een bedrag niet altijd 12 maanden moest blijven staat om de getrouwheidspremie te verwerven
Mogelijk zijn er vandaag de dag nog steeds mensen (die dat wel wisten) die daarom hun spaargeld altijd verhuizen in januari.
Heb met mijn vrouw een gezamenlijke spaarboekje high Fidelity geopend, maar mijn vraag is het gelijk bij een Belgische bank en Belgisch depositobescherming dat het depositogarantie 1000.000€ per persoon is, of is het met het Franse deposito systeem of maar 100.000€ per rekening en niet per persoon?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je kan toch lezen, neem ik aan.DrÈ schreef: ↑27 november 2022, 15:18 Heb met mijn vrouw een gezamenlijke spaarboekje high Fidelity geopend, maar mijn vraag is het gelijk bij een Belgische bank en Belgisch depositobescherming dat het depositogarantie 1000.000€ per persoon is, of is het met het Franse deposito systeem of maar 100.000€ per rekening en niet per persoon?
https://www.keytradebank.be/nl/bankiere ... h-fidelity
https://assets.ctfassets.net/pniyec9izm ... ifi_NL.pdf
Wat is nu het beste , spaargeld naar Keytrade brengen of depositospaarrekening van de overheid die in december 2,3 procent bruto geeft, 1,6 procent netto ?
meer antwoorden dan verwacht al is er blijkbaar op het eerste zicht nog geen éénduidige mening welk getrouwheidstarief door KT zal toegepast worden na 1 december bij overdracht tussen haar gereglementeerde spaarrekeningen ...
hopelijk geeft de KT getrouwheidspremiesimulator beging december wel een correct resultaat, wordt vervolgd![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
hopelijk geeft de KT getrouwheidspremiesimulator beging december wel een correct resultaat, wordt vervolgd
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
het gras is altijd groener aan de overkant
Je mag drie per jaar overschrijven van de ene spaarrekening naar de andere, zonder dat je de al opgebouwde getrouwheidspremie verliest. Het bedrag, dat je overschrijft, moet minstent €500 zijn.kweeni schreef: ↑26 november 2022, 20:13En hoe zit het met de getrouwheidspremie als je van de gewone Spaarrekening overzet naar de High Fidelity SR na 1 december, dus binnen dezelfde bank of moet je dan best eerst ook langs de zichtrekening passeren?Denfi schreef: ↑22 november 2022, 13:37 Daar ben jij verkeerd in hoor. De basisrente past zich altijd automatisch aan. Maar de getrouwheidspremie niet. Als je nu stort zit je met de lagere getrouwheidspremie voor 1 jaar. In geval van Keytrade ga je dus na een jaar getrouwheidspremie krijgen van 0,15% (als je voor december stort).
Dus zeker niet via zichtrekening gaan, want dan bij je de al opgebouwde getrouwheidspremie kwijt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je moet het natuurlijk ook willen en/of kunnen begrijpen.kweeni schreef: ↑27 november 2022, 17:54 meer antwoorden dan verwacht al is er blijkbaar op het eerste zicht nog geen éénduidige mening welk getrouwheidstarief door KT zal toegepast worden na 1 december bij overdracht tussen haar gereglementeerde spaarrekeningen ...![]()
hopelijk geeft de KT getrouwheidspremiesimulator beging december wel een correct resultaat, wordt vervolgd![]()
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
-
- Hero Member
- Contacteer:
@kweeni: Toch wel, overal lees ik dat de getrouwheidspremie die van de dag van storting is (of de daaropvolgende dag mag ook).
Bij overstap gebeurt de storting vanuit een andere gereglementeerde spaarrekening, wat het voordeel heeft dat onder bepaalde vwdn de getrouwheidsperiode kan blijven doorlopen.
Bij overstap gebeurt de storting vanuit een andere gereglementeerde spaarrekening, wat het voordeel heeft dat onder bepaalde vwdn de getrouwheidsperiode kan blijven doorlopen.
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 27 november 2022, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zie geen enkele reden om dit af te schaffen. Mensen die er geen weet van hebben ondervinden geen nadeel van deze regeling. Het kan soms zelf in hun voordeel zijn als ze te vroeg overschrijven naar een andere spaarrekening.EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2022, 14:33 Maar als je het mij vraagt zouden ze dat idd. beter gewoon afschaffen.![]()
Dat zou het in ieder geval éénvoudiger maken.
De mensen die de regel wel kennen, kunnen deze gebruiken.
De enigste die je bevoordeeld bij schrappig van deze regeling zijn...de banken.
Dat was de aangroeipremie, kreeg je altijd na 6 maanden. Daarna bouwde je pas de getrouwheidspremie op.EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2022, 14:33 Edit: vroeger was het trouwens zo dat een bedrag niet altijd 12 maanden moest blijven staat om de getrouwheidspremie te verwerven, maar dat wisten/snapten velen ook niet en dat hebben ze ook afgeschaft x jaar geleden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Klopt volledig.Denfi schreef: ↑27 november 2022, 18:09Ik zie geen enkele reden om dit af te schaffen. Mensen die er geen weet van hebben ondervinden geen nadeel van deze regeling. Het kan soms zelf in hun voordeel zijn als ze te vroeg overschrijven naar een andere spaarrekening.EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2022, 14:33 Maar als je het mij vraagt zouden ze dat idd. beter gewoon afschaffen.![]()
Dat zou het in ieder geval éénvoudiger maken.
De mensen die de regel wel kennen, kunnen deze gebruiken.
De enigste die je bevoordeeld bij schrappig van deze regeling zijn...de banken.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
De reden die ik zie om dat af te schaffen is eenvoud (dat is daarom niet noodzakelijk "beter").EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2022, 14:33 Het is nochthans vooral in het voordeel van de spaarders die er niet veel van begrijpen ...
Er zijn namelijk mensen die elke keer hun spaargeld verhuizen als er een rekening met hogere rente is en niet kijken naar de verstreken getrouwheidsperiode, die zouden dan telkens hun lopende getrouwheidsperiode verliezen...
Nee, dat was nog iets anders dan de aangroeipremie.Denfi schreef: ↑27 november 2022, 18:09Dat was de aangroeipremie, kreeg je altijd na 6 maanden. Daarna bouwde je pas de getrouwheidspremie op.EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2022, 14:33 Edit: vroeger was het trouwens zo dat een bedrag niet altijd 12 maanden moest blijven staat om de getrouwheidspremie te verwerven, maar dat wisten/snapten velen ook niet en dat hebben ze ook afgeschaft x jaar geleden.
EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2022, 14:54 Voor bedragen die in januari werden gestort, werd de getrouwheidsintrest reeds verworven einde dag 31/12 van dat jaar.
Mogelijk zijn er vandaag de dag nog steeds mensen (die dat wel wisten) die daarom hun spaargeld altijd verhuizen in januari.