Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
Dit klopt langs geen kanten ...spaarfreakje schreef: ↑27 november 2022, 18:06 @kweeni: Toch wel, overal lees ik dat de getrouwheidspremie die van de dag van storting is (of de daaropvolgende dag mag ook).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Staat zo in alle fiches van alle gereglementeerde spaarrekeningen én wat meer is, ook in het betreffende KB
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dan denk ik dat je even kortzichtig bent als vortex.spaarfreakje schreef: ↑27 november 2022, 18:27 Staat zo in alle fiches van alle gereglementeerde spaarrekeningen én wat meer is, ook in het betreffende KB
EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2022, 13:32Dat is in het normale geval dat het bedrag 12 maanden op dezelfde rekening blijft staan.
Voor de eerste 3 overschrijvingen per kalenderjaar en van minimum 500 EUR per overschrijving tussen gereglementeerde spaarrekeningen is er een uitzondering.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Op eenzelfde spaarrekening is dat zo.
Bij overstap zijn er 2 spaarrek in het geding én 2 stortingsmomenten => 2 (verschillende) getrouwheidspremies.
Wat neerkomt op een eindpremie pro rata temporis. Voor zover vwdn doorlopende getrouwheidsperiode voldaan zijn.
Nog een andere manier om het uit te leggen, vind ik ni zeh.
Bij overstap zijn er 2 spaarrek in het geding én 2 stortingsmomenten => 2 (verschillende) getrouwheidspremies.
Wat neerkomt op een eindpremie pro rata temporis. Voor zover vwdn doorlopende getrouwheidsperiode voldaan zijn.
Nog een andere manier om het uit te leggen, vind ik ni zeh.
-
- Hero Member
- Contacteer:
@EarthNvstr1: volgens mij denken wij er hetzelfde over maar heb je mijn tussenkomst verkeerd begrepen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat is toch al iets anders n.m.i. dan:spaarfreakje schreef: ↑27 november 2022, 18:40 Op eenzelfde spaarrekening is dat zo.
Het is trouwens niet "de dag van storting (of de daaropvolgende dag mag ook)".spaarfreakje schreef: ↑27 november 2022, 18:06 @kweeni: Toch wel, overal lees ik dat de getrouwheidspremie die van de dag van storting is (of de daaropvolgende dag mag ook).
Wat telt is de valutadatum.
Wat dacht je hier van ?spaarfreakje schreef: ↑27 november 2022, 18:40 Nog een andere manier om het uit te leggen, vind ik ni zeh.
EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2022, 10:22 De getrouwheidsperiode loopt door.
Wanneer die getrouwheidsperiode afgelopen is, dan wordt de getrouwheidsintrest verworven.
De intrest wordt dan berekend "pro rata temporis", dus voor de periode dat het bedrag op de ene rekening stond krijg je de getrouwheidsintrest die van toepassing was op moment van valutadatum van storing op die ene rekening, voor de periode dat het bedrag op de andere rekening stond, krijg je de getrouwheidsintrest die van toepassing was op moment van valutadatum van overschrijving naar die andere rekening.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat is een mogelijkheid. Een andere mogelijkheid is dat jij het ongelukkig hebt verwoord.spaarfreakje schreef: ↑27 november 2022, 18:51 @EarthNvstr1: volgens mij denken wij er hetzelfde over maar heb je mijn tussenkomst verkeerd begrepen.
Edit: of combinaties van beide in eender welke gradatie zijn ook nog mogelijkheden
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is allemaal hetzelfde.
In het KB staat bvb letterlijk:
"Onverminderd de vorige leden begint de getrouwheidspremie te lopen ten laatste vanaf de kalenderdag die volgt op de kalenderdag van de storting."
"Onverminderd de vorige leden begint de getrouwheidspremie te lopen ten laatste vanaf de kalenderdag die volgt op de kalenderdag van de storting."
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 27 november 2022, 19:15, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
@Vortex: voor u is het belangrijk in te zien dat er 2 spaarrek met versch getrouwheid in het spel zijn.
Het KB omschijft het letterlijk zo:
"Bij een in de vorige leden bedoelde overdracht wordt de getrouwheidspremie pro rata temporis berekend op basis van de voor elk spaardeposito geldende rentevoet van de getrouwheidspremie."
Het KB omschijft het letterlijk zo:
"Bij een in de vorige leden bedoelde overdracht wordt de getrouwheidspremie pro rata temporis berekend op basis van de voor elk spaardeposito geldende rentevoet van de getrouwheidspremie."
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Komt inderdaad op hetzelfde neer.spaarfreakje schreef: ↑27 november 2022, 19:03 Dat is allemaal hetzelfde.
Maar met " ten laatste vanaf de kalenderdag die volgt op de kalenderdag van de storting " of " dag van storting is (of de daaropvolgende dag mag ook) " weet je nog niet exact welke dag dat dat dan exact is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat kan van bank tot bank afhangen.
In hun Tarieven-overzicht zal staan hoe zij hun 'valutadatum bij storting op geregl spaarrek' ingesteld hebben.
Ik denk meestal 'd+1'
In hun Tarieven-overzicht zal staan hoe zij hun 'valutadatum bij storting op geregl spaarrek' ingesteld hebben.
Ik denk meestal 'd+1'
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad. En maximum d+1 omdat dat zo gereglementeerd is.spaarfreakje schreef: ↑27 november 2022, 19:23 Dat kan van bank tot bank afhangen.
Ik denk meestal 'd+1'
Maar in alle gevallen start de getrouwheidsperiode op valutadatum, ongeacht of dat dan d of d+1 is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nu gaan we het nog een stapje moeilijker maken:
3 overstappen per kalenderjaar van Key, Azur naar Key, High Fidelity
maar je mag in hetzelfde kalenderjaar ook 3 overstappen doen in de omgekeerde richting. Dus in totaal is dat 6
MeDirect heeft 3 gereglem spaarrekeningen: Fidelity, Dynamic en Max (maandsparen) => 9 (EDIT) overstappen mogelijk in hetzelfde kalenderjaar
maar je mag in hetzelfde kalenderjaar ook 3 overstappen doen in de omgekeerde richting. Dus in totaal is dat 6
MeDirect heeft 3 gereglem spaarrekeningen: Fidelity, Dynamic en Max (maandsparen) => 9 (EDIT) overstappen mogelijk in hetzelfde kalenderjaar
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 27 november 2022, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
In totaal is dat max 6 voor 2 gereglementeerde spaarrekeningen inderdaad. Maar het blijft 3 per gereglementeerde spaarrekening.spaarfreakje schreef: ↑27 november 2022, 19:31 Nu gaan we het nog een stapje moeilijker maken:
Vreemde wiskunde... volgens mij is 3 x 3 nog altijd 9 (en dat is dan het maximum in totaal, naast het maxium per rekening)spaarfreakje schreef: ↑27 november 2022, 19:31 MeDirect heeft 3 gereglem spaarrekeningen: Fidelity, Dynamic en Max (maandsparen) => 18 overstappen mogelijk in hetzelfde kalenderjaar
Waar is de moderator op dit forum om dit uit te klaren? Blijven wij aanmodderen? Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat deze zaken in het duister blijven? Of is dit de bedoeling??? Hallo Spaargids "experts", waar zijn jullie?