Yield curve inversion - recessie
TIP
Re: Yield curve inversion - recessie
De Standaard: "Wereldwijde inflatie lijkt over hoogtepunt heen. Experts zien licht aan het einde van de inflatietunnel. Fabrieks- en vrachtprijzen dalen, grondstoffenprijzen worden goedkoper. Dat zou de levensduurte in Europa – en in België – vanaf 2023 fors moeten temperen."
-
huisjetuintjefiets
- Verbannen Gebruiker

Internationaal ziet men stagflatie.Yaris schreef: ↑28 november 2022, 16:05 De Standaard: "Wereldwijde inflatie lijkt over hoogtepunt heen. Experts zien licht aan het einde van de inflatietunnel. Fabrieks- en vrachtprijzen dalen, grondstoffenprijzen worden goedkoper. Dat zou de levensduurte in Europa – en in België – vanaf 2023 fors moeten temperen."
Stagflation Will Rule 2023, Keeping Stocks in Peril
Dollar set to extend declines, according to most respondents
S&P 500 seen range-bound in 2023 as earnings deteriorate
Why 2023 Is a Year for the Pessimists
By Farah Elbahrawy and Heather Burke
November 28, 2022, 2:00 AM GMT+1Updated onNovember 28, 2022, 2:01 PM GMT+1
Stagflation is the key risk for the global economy in 2023, according to investors who said hopes of a rally in markets are premature following this year’s brutal selloff.
Vrees dat de levensduurte helemaal niet getemperd zal worden in 2023, ook al zal de inflatie geen 12% meer zijn, het leven zal in 2023 nog een flink pak duurder worden. Zal wel meer dan één jaar duren eer we terug aan 2% inflatie zitten. Daar bovenop zitten er zware besparingen aan te komen, dus ook langs die gaat men aan de koopkracht vreten.Yaris schreef: ↑28 november 2022, 16:05 De Standaard: "Wereldwijde inflatie lijkt over hoogtepunt heen. Experts zien licht aan het einde van de inflatietunnel. Fabrieks- en vrachtprijzen dalen, grondstoffenprijzen worden goedkoper. Dat zou de levensduurte in Europa – en in België – vanaf 2023 fors moeten temperen."
Op Kanaal Z hoorde ik ter loops een interview met één of andere figuur die beweerde dat de inflatie en de rente pas echt gaan exploderen in 2024. Maar dit lijkt mij wel sterk... ik vraag mij af of ik wel goed gehoord hebt, de zender stond op als achtergrondgeluid terwijl ik eigenlijk met andere zaken bezig was.vortex schreef: ↑28 november 2022, 18:41Vrees dat de levensduurte helemaal niet getemperd zal worden in 2023, ook al zal de inflatie geen 12% meer zijn, het leven zal in 2023 nog een flink pak duurder worden. Zal wel meer dan één jaar duren eer we terug aan 2% inflatie zitten. Daar bovenop zitten er zware besparingen aan te komen, dus ook langs die gaat men aan de koopkracht vreten.Yaris schreef: ↑28 november 2022, 16:05 De Standaard: "Wereldwijde inflatie lijkt over hoogtepunt heen. Experts zien licht aan het einde van de inflatietunnel. Fabrieks- en vrachtprijzen dalen, grondstoffenprijzen worden goedkoper. Dat zou de levensduurte in Europa – en in België – vanaf 2023 fors moeten temperen."
Ik heb dit interview niet gezien.
Ik verwacht zelf dat vooral de bouwmaterialen gaan stijgen met de heropbouw van Ukraine, alsook, schaarste van goederen in het algemeen.
Of dit 2024 is wie weet.
Inflatie consumentengoederen loopt achter op andere inflatie: grondstoffen/productiegoederen.
Ik verwacht zelf dat vooral de bouwmaterialen gaan stijgen met de heropbouw van Ukraine, alsook, schaarste van goederen in het algemeen.
Of dit 2024 is wie weet.
Inflatie consumentengoederen loopt achter op andere inflatie: grondstoffen/productiegoederen.
Er gebeuren zoveel onverwachte dingen die een invloed kunnen hebben dat voorspellingen voor 2024 me weinig zinvol lijken. We weten nog niet wat er in 2023 gaat gebeuren.
Vorige week was ik bij de slager, waar de paté tov vorige keer met meer dan 50% gestegen wasvortex schreef: ↑28 november 2022, 18:41Vrees dat de levensduurte helemaal niet getemperd zal worden in 2023, ook al zal de inflatie geen 12% meer zijn, het leven zal in 2023 nog een flink pak duurder worden. Zal wel meer dan één jaar duren eer we terug aan 2% inflatie zitten. Daar bovenop zitten er zware besparingen aan te komen, dus ook langs die gaat men aan de koopkracht vreten.Yaris schreef: ↑28 november 2022, 16:05 De Standaard: "Wereldwijde inflatie lijkt over hoogtepunt heen. Experts zien licht aan het einde van de inflatietunnel. Fabrieks- en vrachtprijzen dalen, grondstoffenprijzen worden goedkoper. Dat zou de levensduurte in Europa – en in België – vanaf 2023 fors moeten temperen."
Toen ik daar een opmerking over maakte, kreeg ik te horen dat ik begin volgend jaar nog aardig ga verschieten van de prijsstijgingen, als ook de inflatie doorgerekend wordt.
En dan hebben we het maar over een slager...
Een goede motivatie om te consuminderen. Anderzijds, je loon wordt geïndexeerd dus qua koopkracht ga je er niet op achteruit.
De Belgische inflatie is in november gedaald naar 10,63 procent, van 12,3 procent een maand eerder. Dat is voornamelijk te danken aan de lagere energieprijzen. De kerninflatie, die geen rekening houdt met de prijzen van energieproducten en de onbewerkte voedingsmiddelen, is nog verder gestegen. (De Tijd)
Prognose van de Economie op 3/6 maanden is al zeer moeilijk en aan allerhande externe factoren onderhevig.Tarbo schreef: ↑28 november 2022, 22:22Op Kanaal Z hoorde ik ter loops een interview met één of andere figuur die beweerde dat de inflatie en de rente pas echt gaan exploderen in 2024. Maar dit lijkt mij wel sterk... ik vraag mij af of ik wel goed gehoord hebt, de zender stond op als achtergrondgeluid terwijl ik eigenlijk met andere zaken bezig was.vortex schreef: ↑28 november 2022, 18:41
Vrees dat de levensduurte helemaal niet getemperd zal worden in 2023, ook al zal de inflatie geen 12% meer zijn, het leven zal in 2023 nog een flink pak duurder worden. Zal wel meer dan één jaar duren eer we terug aan 2% inflatie zitten. Daar bovenop zitten er zware besparingen aan te komen, dus ook langs die gaat men aan de koopkracht vreten.
Voorspellingen voor meer dan een jaar in de toekomst (2024) zijn totaal nutteloos.
Code: Selecteer alles
Ik voorspel dat er tegen 2050 meer miljonairs zijn als nu.Re: Yield curve inversion - recessie
En in België in januari een groot deel van de bevolking +-10% loon erbij. De inflatie in Belgie gaat de komende maanden wellicht hoger zijn dan in de buurlanden. In Nederland is het nu al een drama. Cola op cafe is daar 3,40. Mijn schoonbroer (Nederlander) zegt dat hij het eerste cafe al is tegen gekomen waar men voor een speciaalbier 10 euro vraagt.Yaris schreef: ↑29 november 2022, 11:34 De Belgische inflatie is in november gedaald naar 10,63 procent, van 12,3 procent een maand eerder. Dat is voornamelijk te danken aan de lagere energieprijzen. De kerninflatie, die geen rekening houdt met de prijzen van energieproducten en de onbewerkte voedingsmiddelen, is nog verder gestegen. (De Tijd)
Naarmate de inflatie en dus ook de Belgische lonen stijgen wordt miljonair worden gemakkelijker en gemakkelijker.
In Zimbabwe is iedereen miljonair.

In Zimbabwe is iedereen miljonair.

Soms mis ik de Belgische Frank
Terug naar de yield curve, we zitten in een zeer exeptionele situatie, misschien is dit gewoon nooit gezien. Het feit dat de curve negatief is, betekend dat de markt nog steeds denkt dat de rente snel weer zal dalen (en dan zal de inflatie mee moeten). Ik ben erg benieuwd wat 2023 zal brengen.