Staatsbon 2022
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Staatsbon 2022
Ik en inflatie:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Niet dat ik substantiëel in (overheids)obligaties beleg, maar mocht ik dat doen zou ik eerder de 10 jaar nemen met 1,68% netto dan de 5 jaar met 1,4% netto.Galactic schreef: ↑29 november 2022, 16:12 2% jaarrendement, bij een inflatie van +8% die ambtenaren lachen zich een bult (ik heb letterlijk 2 jaar geleden een filmpje gezien waar Nederlandse ambenateren elkaar in de handjes klapten "yes, weer zoveel tientallen miljoenen gratis geld opgehaald". Die van 2 of 5 jaar kan ik nog inkomen als je niets anders durft.
Maar welke zot zet zijn geld 10 jaar vast voor 0% (of nu 2% het blijft al hetzelfde).
De kans dat de gemiddelde inflatie over 10 jaar dichter bij 1,68% ligt dan over 5 jaar bij 1,4% lijkt mij immers groter.
Je moet die dingen volgens mij niet obligatie per obligatie of jaar per jaar bekijken...
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 29 november 2022, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dit zou meer impact gehad hebben als er bovenaan niet zou staan "I really don't care" en als de legende in de omgekeerde volgorde zou staan ...
En als je "I really don't care" echt meent, dan gewoon zo:
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 29 november 2022, 19:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik lig er als zestigplusser niet van wakker. Kan op gebied vzn uitgaven nog de inflatie bij houden en denk dit jaar onder de 15.000 euro te blijven.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Man toch ... als de hele wereld Brembossen waren, dan leefden we n.m.i. vandaag nog steeds in de oertijd, om niet te zeggen dat er dan nooit mensen zouden geweest zijn.
Veel mensen verstaan het begrip "inflatie" niet eens. Ik zie mijn "koopkracht" wekelijks in de supermarkt dalen...
Solidariteit... ken je dit begrip?
Ze starten liever draadjes zoals telecom hoe besparen ,
kostprijs woningen , Gas en elektriciteit hoe besparen ,
terwijl alles onder de zelfde noemer valt inflatie .
Iemand die zegt er niet mee bezig te zijn is een dwaas .
kostprijs woningen , Gas en elektriciteit hoe besparen ,
terwijl alles onder de zelfde noemer valt inflatie .
Iemand die zegt er niet mee bezig te zijn is een dwaas .
Niet te luid zeggen of je wordt "gecancelled"...
Ik bedoelde overigens niet dat je men inflatie geen rekening dient te houden. Jarenlang anderhalve procentpunt onder de inflatie blijven heeft grote gevolgen. Na 20 jaar ben je zo al een kwart van je koopkracht kwijt, bijvoorbeeld. Dit wil echter niet zeggen dat er geen plaats is voor risicoloze instrumenten in je portfolio. Als buffer voor onvoorziene uitgaven, of omdat je binnenkort op pensioen gaat, bijvoorbeeld.