nieuwe federale regering
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Ik kan niet wachten totdat er nu iemand komt zeggen dat het op Vlaams niveau ook niet goed draait. Dat eerste spreek ik niet tegen, maar daar is nog iets aan te doen i.t.t. op federaal niveau.
Dries Plastron en Filiberke van Schoten in de volgende regering en alles is opgelost (volgens mijn enigszins simpele van geest buurman en de doorsnee HLN lezersbrief schrijver).
https://www.practicali.be/blog/geindexe ... en-aj-2023Timoootjex schreef: ↑28 november 2022, 19:27 Je moet ook weten dat de belastingsschalen pas op 1 december worden geïndexeerd voor heel het jaar dus je kan het nu onmogelijk voorspellen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06/24 ... tille-bel/
Er is wel een "maar", geeft hij toe, en die gaat over de lagere inkomens: "Stel: je zit aan 13.000 euro of 13.500 euro op jaarbasis en je stijgt naar 14.000 euro, dan ga je ook over een grens. Op het laatste stukje dat je dan bijkrijgt, moet je plots 15 procent meer belasting betalen. Dát is die ongewenste situatie waar het over gaat."
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220623_96655052
Dus toch, belastingen erop.
Dus toch, belastingen erop.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik was eerst van plan om hierop niet te reageren, maar wegens reactie in een ander topic ga ik het toch doen ...
Waarom noem je die personen niet gewoon bij hun echte naam ?
Wat denk/probeer je met dergelijke posts te bewerkstelligen ?
Edit: ik heb een donkerbruin vermoeden (no pun intended) dat hierop geen zinnige reactie zal komen
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 29 november 2022, 19:45, 3 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk niet dat je de enige bent.Popkwiskampioen schreef: ↑29 november 2022, 07:39 Ik kan niet wachten totdat er nu iemand komt zeggen dat het op Vlaams niveau ook niet goed draait.
Niet dat ik niet kan wachten, wel dat ik dat verwacht. Tot nu toe blijft het uit... we evolueren.
Veel vodden ga ik er niet vuil aan maken, maar veel van de problemen (lees: de meeste dingen die niet zo goed gaan) op Vlaams niveau zijn natuurlijk gewoon een gevolg van het wanbeleid op federaal niveau. En dan gaat het mij zelfs niet over "de huidige regering".Popkwiskampioen schreef: ↑29 november 2022, 07:39 Dat eerste spreek ik niet tegen, maar daar is nog iets aan te doen i.t.t. op federaal niveau.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 29 november 2022, 19:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Actie lokt reactie uit … met dank aan Brembos is het voortaan “Conrad met zijn Basketsloefkes” en “Trien Van ‘t Straat”EarthNvstr1 schreef: ↑29 november 2022, 19:29Ik was eerst van plan om hierop niet te reageren, maar wegens reactie in een ander topic ga ik het toch doen ...
Waarom noem je die personen niet gewoon bij hun echte naam ?
Wat denk/probeer je met dergelijke posts te bewerkstelligen ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wetten_va ... 94_reactie ;-)
En met dank aan m-peeters om nog wat extra olie op het vuur te gooien.
Oké, vergelijking gaat natuurlijk niet op,maar,Belgische voetbalbond is ook gedeeltelijk gesplitst,zowel clubs als refs en leden zijn nog nooit zo gefrustreerd geweest over het absurde beleid van voetbal Vlaanderen...
Vraag blijft: hoe zou het momenteel zijn met een niet-gesplitste bond? Beter, hetzelfde of slechter ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het feit dat het gedeeltelijk is, is mogelijks ook een oorzaak van de frustaties.
Los daarvan is waar het over gaat wat de problemen zijn en wat de oplossingen voor die problemen zijn.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De resultaten van de laatste peiling:
Er zijn wat verwachte resultaten, maar ook minder verwachte.
Dat het Vivaldicircus vooral stemmen ging opleveren voor het VB was te verwachten. N-VA slaagt er niet in om de onvrede te kanaliseren en heeft tijdens de coronahysterie heel wat van zijn kiezers teleurgesteld. Conner Rousseau mag dan heel wat echte sossen weggejaagd hebben naar de PVDA, hij slaagt er wonderwel in om de jeugdige instagrammers aan te trekken. Dat CD&V en OVLD hun kiezers massaal weglopen stond ook in de sterren geschreven.
Tot daar het verwachte.
Maar dat er nog steeds 8% van de Vlamingen voor Groen zouden stemmen tart toch alle verbeelding?
Er zijn wat verwachte resultaten, maar ook minder verwachte.
Dat het Vivaldicircus vooral stemmen ging opleveren voor het VB was te verwachten. N-VA slaagt er niet in om de onvrede te kanaliseren en heeft tijdens de coronahysterie heel wat van zijn kiezers teleurgesteld. Conner Rousseau mag dan heel wat echte sossen weggejaagd hebben naar de PVDA, hij slaagt er wonderwel in om de jeugdige instagrammers aan te trekken. Dat CD&V en OVLD hun kiezers massaal weglopen stond ook in de sterren geschreven.
Tot daar het verwachte.
Maar dat er nog steeds 8% van de Vlamingen voor Groen zouden stemmen tart toch alle verbeelding?
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 3 december 2022, 19:07, 2 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Moet zijn dat 8% van het kiesvolk lgbt is, qua ecologie, milieu en klimaat heeft groen niks meer te bieden, in tegendeelCarpeNoctem schreef: ↑3 december 2022, 18:27
Tot daar het verwachtte. Maar dat er nog steeds 8% van de Vlamingen voor Groen zouden stemmen tart toch alle verbeelding?
Groen zal zijn stemmen ook wel grotendeels bij de allochtonen halen. Hun kieslijsten zijn in sommige steden stevig gekleurd dusja ...
De huidige Vlaamse 3 komen ook al niet meer aan een meerderheid. Eventueel open vld inruilen voor vooruit, zou wel eens zeer krap kunnen worden.
Stel u voor, net niet ... dat nva moet kiezen tussen open vld & groen als 4de kneusje Dan toch maar eens proberen met Vlaams Belang.
De huidige Vlaamse 3 komen ook al niet meer aan een meerderheid. Eventueel open vld inruilen voor vooruit, zou wel eens zeer krap kunnen worden.
Stel u voor, net niet ... dat nva moet kiezen tussen open vld & groen als 4de kneusje Dan toch maar eens proberen met Vlaams Belang.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior