Staatsbon 2022
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Staatsbon 2022
Hoogtijd voor een topic inflatie!
Treffender zou zijn de mijnheer met groot karretje op een parking te plaatsen, waar hij zijn E-SUV geparkeerd heeft. Daar dan de andere "klant"in(euse) met het kleiner karretje...
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik koop staatsbons met plezier! Als spreiding en om iets vast te hebben staan op langere termijn!
Stel dat onze vrienden van de vier seizoenen toch een echte fiscale hervorming doorvoeren en een vrijgesteld bedrag op ALLE roerende inkomsten gaan invoeren. Dan is het al 2,4% netto plus het kan goed zijn dat de rente terug gaat zakken, kan je ze nog verkopen op de secundaire markt…
Veel veronderstellingen maar een mooie renteuitkering om drie maanden gedurende tien jaren, dat geeft mij een gerust gevoel!!!
Stel dat onze vrienden van de vier seizoenen toch een echte fiscale hervorming doorvoeren en een vrijgesteld bedrag op ALLE roerende inkomsten gaan invoeren. Dan is het al 2,4% netto plus het kan goed zijn dat de rente terug gaat zakken, kan je ze nog verkopen op de secundaire markt…
Veel veronderstellingen maar een mooie renteuitkering om drie maanden gedurende tien jaren, dat geeft mij een gerust gevoel!!!
Hmmm, dus jij bent zo ongeveer die enige belegger die deze "staatsbon" heeft gekocht? Jij kleine geniepige kapitalistSebastiaan1985 schreef: ↑29 november 2022, 23:51 Ik koop staatsbons met plezier! Als spreiding en om iets vast te hebben staan op langere termijn!
Je zal eens moeten goed kijken naar de betekenis van roerende inkomsten , denk je nu echt dat obligaties daar niet onder vallenSebastiaan1985 schreef: ↑29 november 2022, 23:51 Ik koop staatsbons met plezier! Als spreiding en om iets vast te hebben staan op langere termijn!
Het enige die telt voor inflatie is dat je uw koopkracht kunt vrijwaren . 12 % inflate dus jij moet 12 % meer kunnen uitgeven .
Kan je dat niet dan doe je verlies dat je voor de rest van uw leven mee draagt .
Op 100 € zou dit dus 12 € zijn maar door het aantal jaren zal het een veelvoud zijn van uw 100 € en van je originele kapitaal .
Het heeft dus een veel grotere impact dan wat jullie denken .
Iemand zoals Yaris weet niet wat ze / hij zegt .
En geeft nog nooit eens goed nagedacht over de echte impact .
Trouwens die 2,4% op staatsbons is bruto dus geeft mij een argwanend gevoel dat jij zogezegd met plezier koopt en nog niet eens het rendement kent .
Beste lop
Ik denk dat ondertussen iedereen begrepen heeft dat de inflatie momenteel hoger is dan de rentevoeten op vastrentende beleggingen.
Welk beleggingsinstrument gebruik jij om zonder grote risico's een rendement te halen dat hoger is dan de inflatie?
Ik denk dat ondertussen iedereen begrepen heeft dat de inflatie momenteel hoger is dan de rentevoeten op vastrentende beleggingen.
Welk beleggingsinstrument gebruik jij om zonder grote risico's een rendement te halen dat hoger is dan de inflatie?
@lop: ja, er is inflatie. Wil dat zeggen dat we niet blij mogen zijn als we eindelijk, na zeven (?) jaar nog eens kunnen sparen aan meer dan 2%? Ga je iedere keer zo een uitleg doen over wat inflatie betekent, hoeveel verlies we doen en hoe dom we zijn?
Me too. Mijn plan momenteel is om gedurende vijf jaar om de drie maanden een staatsbon te kopen op vijf jaar en na die vijf jaar opnieuw te beginnen.Sebastiaan1985 schreef: ↑29 november 2022, 23:51 Ik koop staatsbons met plezier! Als spreiding en om iets vast te hebben staan op langere termijn!
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Kan deze via Kbc bolero aangekocht worden en indien ja, hoe kan ik deze vinden?
Dat is de verkeerde vraag. De staatsbon biedt namelijk GEEN hoger rendement dan de inflatie, integendeel. De correcte vraag zou dus zijn: welke alternatieven zie je voor de staatsbon? En het antwoord op die vraag is simpel: cash. Je hebt dan een rendement dat NOG iets lager is dan de staatsbon (maar het verschil is verwaarloosbaar), en je behoudt de liquiditeit om in te spelen op opportuniteiten die sowieso nog zullen komen in de termijn dat die staatsbon loopt. Ik denk dan aan obligaties, termijnrekeningen, zelfs spaarrekeningen, maar ook obligatietrackers en dergelijke. Dus ipv in te tekenen op de eerste de beste termijnbelegging waarvan enkel het nominale rendement boven nul ligt, wees geduldig.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik doe de twee tegelijk. Ik beleg in een staatsbon, maar slechts een klein deel van mijn cash. Voor de rest ben ik geduldig en hou nog voldoende liquiditeit over om in te spelen op opportuniteiten. Ondertussen brengt mijn staatsbon al op.
-
- Verbannen Gebruiker
Soms is wachten goed maar blijven wachten is niet goed.