Staatsbon 2022
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Staatsbon 2022
Dat weet ik niet. Via de gewone site van de KBC in ieder geval niet. Op de pagina over de staatsbon staat enkel maar een knopje om een afspraak te maken. Ik koop die van mij rechtstreeks bij het Federaal Agentschap van de Schuld. Online, gemakkelijk, gratis en veilig.Brugse Leeuw schreef: ↑30 november 2022, 09:07 Kan deze via Kbc bolero aangekocht worden en indien ja, hoe kan ik deze vinden?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ok bedankt!Yaris schreef: ↑30 november 2022, 09:36Dat weet ik niet. Via de gewone site van de KBC in ieder geval niet. Op de pagina over de staatsbon staat enkel maar een knopje om een afspraak te maken. Ik koop die van mij rechtstreeks bij het Federaal Agentschap van de Schuld. Online, gemakkelijk, gratis en veilig.Brugse Leeuw schreef: ↑30 november 2022, 09:07 Kan deze via Kbc bolero aangekocht worden en indien ja, hoe kan ik deze vinden?
Ik denk dat de primaire uitgifte voorbehouden is voor "klassieke" banken (en inderdaad het onlineplatform van de overheid). Al kun je op Bolero uiteraard wel overheidsobligaties op secundaire markten aanschaffen. Nog net iets interessanter.Brugse Leeuw schreef: ↑30 november 2022, 09:07 Kan deze via Kbc bolero aangekocht worden en indien ja, hoe kan ik deze vinden?
Ik weet dat het niet populair is, maar de grootste winsten komen van het wachten. Investeren in aandelen en dan jarenlang, decennia lang niets doen. Komt er een grote beurscrash? Prima: dan heb ik cash om goedkoop te tanken. Stijgt de beurs alleen verder? Prima, ik dan stijgen mijn aandelen. Investeren is een oefening in geduld. Jarenlang niets doen en "nee" zeggen tegen bijna alle zogenaamde opportuniteiten die de revue passeren. En alleen als er zich een echt goeie kans aanbiedt toehappen. Die kansen komen helaas niet vaak voor. Het jaar 2008 was er zo eentje. Het jaar 2020 ook. Kijk hoeveel tijd daar tussen zit.huisjetuintjefiets schreef: ↑30 november 2022, 09:24 En verder kun je blijven wachten en wachten en wachten.
Doe je dat ook voor aankoop van aandelen? Wachten en wachten en wachten?
Dit gezegd zijnde ga ik mezelf meteen weer tegenspreken: ik koop bijna maandelijks aandelen(trackers) bij zonder te wachten op die uitzonderlijke opportuniteiten.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Moeten we nou inspelen op opportuniteiten of niet
Dat vind ik nog het strafste. Anderen advies geven en jezelf er niets van aantrekken.
Ik wist niet dat dat kon. Weer wat bijgeleerd . Bedankt voor de tip !Yaris schreef: ↑30 november 2022, 09:36Dat weet ik niet. Via de gewone site van de KBC in ieder geval niet. Op de pagina over de staatsbon staat enkel maar een knopje om een afspraak te maken. Ik koop die van mij rechtstreeks bij het Federaal Agentschap van de Schuld. Online, gemakkelijk, gratis en veilig.Brugse Leeuw schreef: ↑30 november 2022, 09:07 Kan deze via Kbc bolero aangekocht worden en indien ja, hoe kan ik deze vinden?
De afhandeling gebeurt correct en vlot. Op de site van de Dienst van de Grootboeken geef je aan op welke staatsbon en voor welk bedrag je wenst in te tekenen. Daarna krijg je een mail ter bevestiging en met de nodige gegevens voor je overschrijving. Na het einde van de intekenperiode wordt je online portefeuille bijgewerkt.
Op de meeste niet. Enkel op de hele goeie.
-
- Verbannen Gebruiker
Moeten wij jou nog wel ernstig nemen?Gudrun schreef: ↑30 november 2022, 09:55Ik weet dat het niet populair is, maar de grootste winsten komen van het wachten. Investeren in aandelen en dan jarenlang, decennia lang niets doen. Komt er een grote beurscrash? Prima: dan heb ik cash om goedkoop te tanken. Stijgt de beurs alleen verder? Prima, ik dan stijgen mijn aandelen.huisjetuintjefiets schreef: ↑30 november 2022, 09:24 En verder kun je blijven wachten en wachten en wachten.
Doe je dat ook voor aankoop van aandelen? Wachten en wachten en wachten?
Hier zei je nog dat je steeds 100% belegd bent in aandelen. Nu zeg je dat je steeds cash houdt om in te spelen op de grote opportuniteiten. Zelfs als dat jaren duurt.
Het is niet OF, het is EN.
Ja, ik investeer maandelijks in trackers. EN ik houd een deel van het kruit droog voor opportuniteiten. Er is al veel minder kruit over dan begin dit jaar. Immers, er deden zich al opportuniteiten voor. Staatsbons hoorden daar niet bij.
Ik geef overigens geen advies. Niets van wat ik schrijf mag je als enige vorm van advies interpreteren.
Nee.
Mijn beleggingsportefeuille bestaat voor 100% aandelen. Allez, zelfs dat is niet correct: 99%. Ik heb nagenoeg geen obligaties en dergelijken.huisjetuintjefiets schreef: ↑30 november 2022, 11:40
Hier zei je nog dat je steeds 100% belegd bent in aandelen. Nu zeg je dat je steeds cash houdt om in te spelen op de grote opportuniteiten. Zelfs als dat jaren duurt.
Nooit overwogen om meer te spreiden in producten?Gudrun schreef: ↑30 november 2022, 11:45Nee.Mijn beleggingsportefeuille bestaat voor 100% aandelen. Allez, zelfs dat is niet correct: 99%. Ik heb nagenoeg geen obligaties en dergelijken.huisjetuintjefiets schreef: ↑30 november 2022, 11:40
Natuurlijk wel, maar ik zie ze niet. En achteraf gezien ben ik blij dat ik de lzaatste 5 jaar van bvb obligaties ben weggebleven.
Wij zijn tevreden met wat de staatsbon opbrengt (in kader van spreiding)
Nu alle respect voor alle meningen maar we kunnen hierover bezig blijven
offtopic: de inflatie daalde in november (10,63% tov 12.27% in oktober)